کد خبر 1412896
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
جان کربی

هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی در کاخ سفید گفت، آمریکا به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران نزدیک‌تر شده است.

به گزارش مشرق، جان کربی گفت: «امروز به لطف اینکه ایران می‌خواهد در مورد چند موضوع مهم موافقت کند، مطمئناً نسبت به حدود دو هفته پیش به هم نزدیک‌تر هستیم».

وی بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام  و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تصریح کرد، اگر ایران به توافق (هسته‌ای) بازگردد، دروازه‌ها برای صادرات بیشتر نفت این کشور باز می‌شود.

کربی افزود، اگر همه چیز درست شود، این گشایش‌ها یک شبه صورت نمی‌گیرد بلکه به مرور انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سوسان IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 8
    آره نفت بفروشید بزنید به جیب 4 میلیون کارمند بی کار . خوش بحالشون تورم و بدبختیش مال ما
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      6 1
      سوسانو تو خودت چه افتخاری برا تولید ملی پیشرفت اقتصادی میکنی ؟! تو اگه مثل ما بیکار نبودی پای اینترنت علاف نبودی.پس خموش باش
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      6 1
      باشه از فردا میگیم همین 4 میلیون کارمند نرن سر کار ببینم اونوقت حالت چه شکلی میشه. بیمارستان ها تعطیل پالایشگاه تعطیل نیروگاه تعطیل اداره برق و گاز و مخابرات تعطیل. مدرسه تعطیل پلیس تعطیل مرزبانی تعطیل و... میخوای؟؟ جوری میگه کارمند انگار نمیدونه حقوق بگیر های دولت اصلا چه کسانی هستند و نبودشون یعنی چه
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      6 1
      از مرز بان دم مرز تا پلیس دم چهار راه داره از دولت حقوق میگیره. منکر بزرگ بودن دولت و کم بازده بودن برخی بخش ها نیستم ولی اینکه به همه زحمتکشان حقوق بگیر دولتی توهین بشه واقعا بی انصافی و بی شرفی هست.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 1
    شاید تقدیر الاهی بر این قرار گرفته است که برجام بی فرجام سرانجامش نابودی قطعی با بلاهت و حماقت دولت یانکیستان باشد ولو غربگدایان ایران را خوش نیاید!!!
    • DE ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 4
      چطوری یک کشوری که بر دوش غول های دانش نشسته میخواد به خاطر کشوری و کشورهایی که خودشان در درجه اول عاملیت برای استضعاف و عقب موندگی خودشان هستند نابودبشه؟ شما با طب سنتی و دعا و طلسمات و پراید مونتاژیت برو پیش خدا از دانش های به خود متکی در همه زمینه ها گلایه کن. مسخره نیست واقعا که امثال شمایی که زندگی تون با اینترنت غرب می گذرد برای نابودیش هم حرف می زنید :)))
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      4 0
      به کامنت از آلمان، مطمئن باش با نابودی غرب دانش نابود نمیشه منتها از دست وحشیها خارج میشه و این اتفاق خوبی برای بشریت خواهد بود.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      جناب 10:59 ـــ همه امپراتوری هایی که به زوال رفتند در روزگار خود ابرقدرت علم و قدرت بودند! بدون تسلط بر علوم زمان که هیچ حکومتی تبدیل به ابرقدرت نمی شد! منتها سنت الاهی در این است که فرعونیان را سرنگون کند و آن هم عمدتاً از داخل همان مملکت! وَلَو کرَهَ المُشرِکون! ضمناً آخرت خودت را به خاطر آخور یانکی ها بر باد مده!!!!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    7 0
    اگه دوباره میخواهید نفت و گاز کشورو بدین و دلار و یورو کاغذپاره اونا رو بگیرید و آت و آشغال و غذای سگ و گربه وارد کنید و تورم نصیب مردم کنید، بهتره کلا بیخیال بشین. سالها پول نفت و گاز و معادن و تورم و مالیات و دستکاری بورس و ... از جیب ما مردم بینوا رفته دریغ از توقف ناکارآمدی اقتصادی ...
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 1
      اینکه میگی کاغذ پاره اونا رو نباید بگیریم خب این حرف شما وقتی ما در سیاست خارجی از زمان دکتر مصدق که انگلیس ها با آمریکایی ها تا حدودی اختلاف سیاسی اجتماعی در مسیر طوفان های حاره ای در اقیانوس هند که البته گسترش آب هایی که خلیج ها را در کشور عمان که کشوری بی طرف در جنوب خلیج فارس تا خلیج خوک ها در آمریکای مرکزی وقتی که آمریکایی ها کانال پاناما البته همان زمان ژنرال نوریگا مرد قدرتمند پاناما حالا باید دید کجا میشه این مسائل حل و معادله دومجهولی و حتی سه مجهولی باید رفت!!!!!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    یک نکته ظریفی در اظهارات امیدوار کننده این تروریست کراواتی هست اینه که مردم اروپا بدون نفت وگاز، زمستان خنکی را پشت سر خواهند گذاشت، و نیاز فوری اروپا به توافق یانکیها را مجبور به دادن امتیاز دائمی و غیر قابل باز پس گیری نخواهد کرد!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس