کد خبر 1412808
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
حزب الله عراق: قادر به اخراج نظامیان ترکیه هستیم

مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق با تأکید بر مهار سران فتنه، تأکید کرد که این گروه قادر به اخراج نظامیان ترکیه است.

به گزارش مشرق، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی «کتائب حزب الله» عراق تأکید کرد که با نزدیک شدن به مراسم پیاده‌روی عشاق ابی عبدالله (ع)، حزب الله همچنان به حرکت در مسیر این امام همام، ادامه خواهد داد و نیروهای آن نیز، سربازان مخلص ایشان خواهند بود.

العسکری با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت، به مناسبت این ایام، «از دشمنان و رقبای سیاسی می‌خواهیم که به احترام تقدس ایام اربعین و تکریم مهمانان ابی عبدالله (ع)، از تنش دوری کنند و به همین دلیل باید رهبران فتنه و مزدوران رسانه‌ای را مهار کرد».

حزب الله عراق: قادر به اخراج نظامیان ترکیه هستیم

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد، در پایتختهای دشمنان ساکن هستند و تحت حمایت طرف‌های سیاسی قرار دارند، تصریح کرد: کتائب حزب‌الله در هفته گذشته، با متجاوزان آمریکایی، تبادل بمباران نداشت؛ نه در عراق، نه در سوریه نه در دیگر مناطق.

العسکری ادامه داد: سخنان برخی از آنان در این باره (بمباران آمریکایی‌ها)، صرفا توجیهی برای شکست خود در حمایت از نیروهای اشغالگر است و ناتوانی اطلاعاتی آنان درباره رخدادهای پیرامونشان را نشان می‌دهد و بیشتر، جنبه توجیهی دارد.

این مسئول حزب الله با بیان اینکه اگر دشمنان جرأت کنند دست به بمباران بزنند، گرفتار خواهند شد، بر اخراج نظامیان ترکیه از عراق تأکید کرد و گفت: اخراج این نیروها باید در دو مرحله باشد: نخست از پایگاه‌ها. مرحله دوم هم، پاکسازی مناطق مرزی از مزدوران آنان خواهد بود. مقاومت و دوستانش قادر به انجام این کار هستند.

این در حالی است که پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق در ماه‌های گذشته همواره هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های ناشناس قرار گرفته‌اند. کارشناسان تأکید دارند که فقط گروههای مقاومت، قادر به اخراج نظامیان ترکیه هستند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 2
    قبل از هرکاری باید خاندان خائن بارزانی که مثل اردوغان رفیق اسراییل هستند سرنگون بشن. اینها از پشت خنجر میزنند و با اردوغان ساخت و پاخت دارند.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 2
    خسته کردید این قدر حرف نزنید عمل کنید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 4
    زیردستی شدید ترکیه‌به تمدن بزرگ ایرانزمین در ابن حد است که از پرچم ماه و ستاره ایرانی‌ساسانی استفاده میکند. ___ ترکیه بزرگترین جعل تاریخ است.
    • کلیم IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 1
      پرچم ماه و ستاره از قبل ورود آریایی ها به ایران در بین النهرین و آسیای مرکزی استفاده میشده دوست عزیز ... لزوما هرچیزی رو که شما جر نمادهاتون میدونین مال شما نیستش... عین پرچم شیر و خورشید
    • مجتبی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 1
      تمدنهای قبل اریایی که شهر نشینی نبودند و همه مهاجر بودن نمونه ان به اقوام موغول میتوان نام برد که در اثر جنگها درون قبایلی و افزایش جمعیت و خشکسالی و کاهش چراگاهها به فلات ایران مهاجرت کردند .وقبل از ان اوصولا نماد حیوانات وحشی برای خود انتخاب میکردند و تمدن فاقد علم (ریاضیات ستارشناسی و...)نمی توان حکومت نام برد
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 2
    حیدر گویان بر سر فاشیست ترکیه میکوبیم
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 3
    مردم ترکیه در آلمانِ آریایی مثل افغانستانی ها در ایران هستند.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    سلام خدا بر یاران حسین ع سلام خدا بر لشگر شاهِ جهان مهدی فاطمه، سلام خدا بر پیاده های راه اربعین
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    کاش ارتش ترکیه‌غیرت و وطن پرستی داشت و پایگاه های نظامی امریکای خبیث آریایی را در خاک ترکیه خراب میکرد.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 1
    پسمانده عثمانی باید با پس گردنی از شمال عراق بیرون رانده شود و سدهای روی دجله و فرات هم باید با موشک های نقطه زن منهدم شوند.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    کاش ارتش ترکیه‌غیرت و وطن پرستی داشت و پایگاه های نظامی امریکای خبیث آریایی را در خاک ترکیه خراب میکرد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 1
    اول برید سراغ بارزانی یار غار اسرائیل .
  • ناشناس NL ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    این قدرت رو دارید پ ک ک و پژاک رو اخراج کنید بهونه دست ترکیه ندید
    • UA ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      وطن فروش
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    عراق هم فتنه گر داره ؟ بگو چرا به عربی نظیر ایرانی نامه زده بود . تبادل نظر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس