مصاحبه المیادین با کادر ایرانی و ونزوئلایی هواپیمای توقیفی در آرژانتین

مدیر شرکت امتراسور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه المیادین گفت، آمریکا در رأس موضوع توقیف یک فروند هواپیمای ونزوئلایی در آرژانتین، قرار دارد و دنبال کوچکترین چیزها هستند تا با آن به ما اتهام بزنند.

به گزارش مشرق، مقامات آرژانتین، هشتم خرداد گذشته، یک فروند هواپیمای ۷۴۷ بویینگ متعلق به خطوط هواپیمایی امتراسور ونزوئلا را هنگام توقف برای سوختگیری توقیف کردند. 

این هواپیما ششم ژوئن وارد بوینس آیرس شده و قرار بود بعد از دو روز به مونته‌ویدیو رود اما اروگوئه مجوز ورود به حریم هوایی خود را نداد و هواپیما ناچار شد به فرودگاه آرژانتین بازگردد تا در آنجا با توقیف روبه‌رو شود. 

همراه کادر چهارده نفره هواپیمای ونزوئلایی پنج ایرانی هم بود. شبکه خبری المیادین گزارش کرد، اقدامات قضایی در این ارتباط، شائبه‌هایی در خود داشت که شک‌برانگیز بود. لذا از ششم ژوئن ۱۹ نفر از کادر این هواپیما با توقیف غیرقانونی و با دلایل ادعایی که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در حال تحقیق بر اساس آن است، روبه‌رو شدند.

طرح آمریکا برای متوقف کردن روند توسعه ونزوئلا

نسخه اسپانیولی وبسایت شبکه المیادین لبنان، گزارش کرد، همه کادر ونزوئلایی در کنار پنج ایرانی ایستاده و گویی یک نفر هستند. توقیف هواپیما در حقیقت برای استیلا بر آن است، به عنوان بخشی از روند مصادره اموال ونزوئلا که ثابت کننده دخالت سوء آمریکا در امور پروژه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی ونزوئلاست و این دخالت تا جایی پیش رفته که آمریکا با شیوه‌های ظالمانه در پی فشار بر ونزوئلا جهت عدم ائتلاف با دیگر کشورها و ملت‌ها مثل ایران است. 

مدیر امتراسور: دنبال کوچکترین چیز برای اتهام‌زنی به ما هستند

ماریو آرّاگا مدیر شرکت امتراسور در خصوص توقیف هواپیما و عدم اجازه خروج به برخی از افراد کادر پروازی به المیادین گفت، ما نسخه‌ای از پرونده را که به دستمان رسید، دیدیم همه جا نوشته دفتر اف.بی.آی. دفتر تحقیقات فدرال. یا دفتر تحقیقات فدرال گفته فلان. خدایا. یعنی اینها [در آرژانتین] هیچ نهاد و سازمانی ندارند که تحقیقات دولتی را انجام دهد؟ می‌دانم که بالاخره سازمانی چیزی هست اما کجاست که به سوالات و ابهامات ما پاسخ دهد. ۱۳۲ معیار و استاندارد برای ادله‌ای که از هر یک از ما خواسته‌اند وجود دارد. صد و سی و دو معیار. این جنون است که دارند اینطوری دنبال حتی کوچکترین چیز می‌گردند تا با آن به ما اتهام بزنند. 

آراگا تأکید کرد: «هیچ چیزی نبوده و نیست. اصلا. اما در مرحله بعد دریافتیم که اصلا آمریکا در خط مقدم و در رأس اتفاقاتی است که دارد برای ما می‌افتد. علاوه بر این، قاضی یک دادگاه فدرال در فلوریدا دستور مصادره هواپیما را هم داده. یعنی میخواهند بر آن استیلا پیدا کنند. دادستانی کل اینجا [آرژانتین] هم با این حکم موافقت کرده. در نتیجه هواپیما امروز در اختیار دفتر تحقیقات فدرال ایالات متهده آمریکاست».

وی درباره کار با کادر ایرانی به المیادین گفت، «تجربه کاری ما با آنها عالی است. برای خود من که کاپیتان قاسمی مثل پدر است. مردی عالی که شخصیتی زیبا دارد و ما او را در این تجربه، شناختیم. همچنین چهار نفر دیگر هم همینطورند. رابطه برادری بین ما برقرار است... خیلی دروغ درباره کاپیتان قاسمی می‌گویند، او دست‌کم برای شخص من انسانی بسیار مسالمت‌جو است. سخیف‌ترین دروغ‌هایی که می‌شود درباره کسی گفت، درباره وی گفته شد. چه بسا اصلا همین سبب شد که ما چنین احساسی داشته باشیم». 

مراحل حقوقی ان شاء الله بخوبی طی خواهد شد

همچنین «محمد خسرویراق» مهندس ایرانی و عضوی از کادر پرواز هواپیمای مذکور در گفت‌وگو با المیادین در پاسخ به این سوال که چه پیامی دارید، گفت، جای نگرانی نیست. ان شاء الله همه مراحل حقوقی به بهترین وجه طی خواهد شد و ما به همراه برادران ونزوئلایی به وطن خود بازخواهیم گشت. از همه کسانی که به این مسئله توجه نشان دادند، متشکرم. ما اینجا با همکاران و شرکای ونزوئلایی که در حمایت و پشتیبانی واقعا الگو هستند، تلاش خواهیم کرد. وضعیت ما خوب و حالمان هم خوب است. متشکرم.

طبق گزارش المیادین، پنج ایرانی شامل «محمد خسرویراق»، «غلام رضا قاسمی»، «مهدی موصلی»، «سعید ولی زاده» و «عبد الباسط محمدی» هستند.

ماه گذشته، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که ایالات قصد دارد هواپیمای باری ونزوئلا را که از ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) توقیف کرده به سرقت ببرد.

چندی پیش رسانه‌ها اعلام کردند که یک قاضی آرژانتینی ۱۲ سرنشین از ۱۹ سرنشین هواپیمای آرژانتینی را آزاد کرده که فقط یکی از آن‌ها ایرانی است و بقیه اجازه خروج از آرژانتین را ندارند تا تحقیقات ادعایی تکمیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس