کد خبر 1412774
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
هلند پذیرش پناهجویان از ترکیه را به حال تعلیق درآورد

هلند به طور یکجانبه تصمیم گرفت پذیرش پناهجویان از ترکیه را به رغم توافق بین آنکارا و اتحادیه اروپا به حال تعلیق درآورد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه دیلی صباح ترکیه، وزارت امنیت و دادگستری هلند اعلام کرد که این کشور از این پس پناهجویان مشمول بیانیه اتحادیه اروپا – ترکیه را تا پایان سال ۲۰۲۳ پذیرش نمی کند.

وزارت مزبور تاکید کرد که هلند به موجب توافق پذیرش مجدد منعقد شده بین اتحادیه اروپا و ترکیه، از شمار نسبتا زیادی از سوری ها از سال ۲۰۱۶ میزبانی کرده است.

این توافقنامه که در مارس ۲۰۱۶ منعقد شد، آنکارا را ملزم به پذیرش مجدد همه پناهجویان غیرقانونی می کند که از ترکیه به جزایر یونان نقل مکان کرده اند. در عوض، اتحادیه اروپا با اسکان پناهندگان سوری از ترکیه موافقت کرده است.

وزارت امنیت و دادگستری هلند یادآور شد که دولت آمستردام همچنان این توافقنامه را مهم ارزیابی می کند و از سال ۲۰۲۴ بار دیگر اجرای آن را آغاز می کند، اما در شرایط فعلی، این کار غیرمسئولانه است.

بدنبال تبدیل شدن وضعیت پناهجویی در هلند به یک بحران ملی، کابینه این کشور تصمیم گرفت اقدامات را در جهت کاهش پذیرش پناهجویان در پیش گیرد.

در حالی که دولت هلند تلاش کرد این مشکل را مورد توجه قرار دهد، صلیب سرخ هلند چادرهایی را در پارک ها بنا کرد که دلیل آن کمبود تخت برای اسکان پناهجویان بود.

هر چند این چادرها برچیده شد اما بسیاری از پناهجویان از جمله زنان، کودکان و سالمندان همچنان به خوابیدن در پارک ها ادامه دادند.

دولت نیز درصدد برآمد جای مناسبی برای پناهجویان اختصاص دهد که دلیل آن نبود فضای کافی در مراکز اسکان و ناتوانی شهرداری ها برای تامین سرپناه برای این افراد بود.

در حالی که دولت هلند می کوشد انتقال هتلی در یک روستا را به آژانس مرکزی اسکان پناهجویان برای پذیرش ۳۰۰ پناهجو تسهیل کند، این مساله با اعتراض ساکنان محلی همراه شد.

براساس این گزارش، مارس ۲۰۱۶ اتحادیه اروپا و تکریه توافق کردند از مهاجرت های غیرقانونی از طریق دریای اژه جلوگیری کنند و شرایط اسکان بیش از ۳ میلیون پناهجوی سوری در ترکیه را بهبود بخشند.

این توافق در خشکاندن جریان مهاجرت پناهجویان موفقیت آمیز بود اما اکره اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان از ترکیه و موانع بوروکراتیک در انتقال وجوهات مالی وعده داده شده برای پناهجویان، انتقاد شدید سیاستمداران ترکیه را در پی داشت.

آنکارا از اتحادیه اروپا به دلیل کوتاهی در عمل به وعده هایش برای تامین وجوهات مالی برای پناهجویان در ترکیه در قالب توافق حاصل شده، انتقاد کرد، در حالی که این اتحادیه میلیاردها یورو به یونان اختصاص داد.

شش سال از زمان انعقاد این توافق می گذرد و این پیمان رو به شکست است، با توجه به اینکه ترکیه با شمار فزاینده پناهجویان دست و پنجه نرم می کند و اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری در مورد سیاست پناهجویی دچار اختلاف و دو دوستگی است.

ترکیه در حال حاضر ۵ میلیون پناهجو را اسکان داده است که تقریبا ۴ میلیون از این افراد سوری هستند.

این رقم، ۲ میلیون نفر بیش از شمار پناهجویان در این کشور در سال ۲۰۱۶ است و باری سنگینی به دوش کشوری گذاشته است که در سال ۲۰۱۱ و قبل از آغاز جنگ داخلی سوریه، تنها ۶۰ هزار پناهجو داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    5 1
    بعد ایران کامیون کاميون افغانی میاد داخل خاکش هیچی نمیگه وا مصیبتا که کشورم شده منبع خلاف یه مشت افغانی.
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 7
      ایران فرانژادی مادر اقوام حوزه ایرانزمین است. مادر چگونه از فرزندانش دل بکند؟
    • کلیم IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      عجب ایران فرا نژادی که به غیر قوم تاجیک و دری زبان بقیه اقوام محکوم به فناست... حتی اجازه ندارن اسم شهرشون ترکی و یا عربی باشه
  • سعید DK ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 3
    ترکیه همیشه یار و یاور مسلمانان و پناهنده گان میباشد در حالی که یونان با اخاذی با اورپا سالانه هزاران پناهجو را فراری داده و حتی در دریا غرق می‌کند این ترکیه هست که پناهجویان را پناه می‌دهد ولی مطمعنم اورپا تاوان سنگینی خواهد داد
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 5
    مردم ترکیه در آلمانِ مثل افغانستانی ها در ایران هستند.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      مردم ایران در آلمان درست مثل گداهای پاکستانی در تبریزند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 4
    مردم ترکیه در آلمانِ آریایی مثل افغانستانی ها در ایران هستند.
  • قادر DK ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    5 3
    فرزندان این مادر مهاجران هندو هستند و دری زبانان افغانی که وقتی تقی به توقی میخوره از هواپیماها آویزان شده و فرار می‌کنند ایران اصلی هم محدوده ای هست در افغانستان که جناب فردوسی ترسیم کرده البته مغول ها و افغان ها و روس ها و مقدونی ها ووووو هم چندین چند بار به ایران تجاوز کردند و حق پدری دارند
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      تو آینه نیکا کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس