کد خبر 1412448
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
موضع گیری اتحادیه اروپا درباره اوضاع سیاسی عراق

اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که مانع تراشی در روند فعالیت نهادهای مهم و حساس حکومت عراق به دلیل تداوم اعتراضات در بغداد، امری نگران کننده است.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که ایجاد اخلال در روند فعالیت نهادهای مهم و حساس حکومت عراق به دلیل تداوم اعتراضات در بغداد، امری نگران کننده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات عراق آمده است: در حالی که حق تظاهرات مسالمت آمیز ضروری است، همه قوانین و نهادهای حکومت عراق باید در خدمت به ملت عراق باشند.

همچنین در این بیانیه اعلام شده است: اتحادیه اروپا تاکید می کند که نهادهای قضایی در عراق باید بتوانند وظایف خود را بدون فشارهای خارجی انجام دهند.

اتحادیه اروپا از گام های اخیری که برای آرامش اوضاع اتخاذ شده استقبال کرد و همه طرف ها را به حل هرگونه اختلاف از طریق گفت وگوی سیاسی و در چارچوب قانون اساسی فراخواند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که عراق به دولتی تفویض اختیار شده براساس قانون اساسی برای مقابله با چالش های متعددی که با آن مواجه است، نیاز دارد و این مساله همچنین برای همکاری با جامعه بین المللی ضروری است.

لازم به ذکر است که عراق همچنان از بن بست سیاسی رنج می برد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    سرکوب جلیقه زردها ومعترضین سرمایه دارهاوپیامدهای قحطی وتورم سوخت وکالا نگران کننده تواروپا نیست بازچشم تک بین دجالی این ابلها دراومد
  • حسين DE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    ممكنه اين اتحاديه مزدور و دست نشانده آمريكا يكبار بر عليه رژيم صهيونيستى در برخورد وحشيانه اش با ملت فلسطين و برخورد جنايتكارانه رژيم وهابيستها با ملت يمن يك موضع گيرى داشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس