نواب: اربعین بدون هیچ محدودیتی برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اربعین را مراسمی فراملی و فرا شرطی خواند و گفت: دراین مراسم معنوی، محدودیت مذهبی، سنی، جسمی و سایر محدودیت ها به هیچ وجه معنا ندارد. 

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در نخستین کنگره بین المللی «سلامت در اربعین» که امروز به میزبانی جمعیت هلال احمر در تهران برگزار شد، با بیان اینکه همه گروه ها در اربعین نقش آفرین و نزد باری تعالی اجر و پاداش دارند، نقش دو گروه یکی کادر درمان را که به جسم زائران می‌رسند و دیگری مبلغین دین را که در برنامه‌های دین و زیارت فعال هستند، بی بدیل و ارزشمند خواند.

وی با بیان اینکه سال‌های کرونا به ما نشان داد که عافیت و سلامتی مهم و ارزشمند است، افزود: دو نعمت سلامتی و امنیت که آشکارهم نیست بسیار مهم هستند و همگان به یاد دارند در دوران کرونا که سلامتی تا اندازه ای تحت الشعاع قرار گرفت زندگی برای انسان ها تا حدی تلخ شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه مراسم اربعین فراملی و فرا شرطی است، افزود: در این مراسم معنوی، محدودیت مذهبی، سنی، جسمی  و سایر محدودیت ها به هیچ وجه معنا ندارد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه ده توصیه به خادمان سلامت اربعین ارائه کرد و نخستین گام برای موفقیت را قصد قربت و اخلاص دانست. 

وی افزود: دومین توصیه من به پزشکان، پرستاران و کادر درمان این است که در مراسم اربعین، قبل از اینکه خود را پزشک و پرستار بدانند، خود را خادم بدانند و خادم هم طبق درخواست مخدوم کار و خدمات ارائه می کند. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب استفاده از آزموده های پیشکسوتان، نقش آفرینی در کاهش مشکلات، نگاه به عراقی‌ها به دید میزبان  و تکریم آنها و روحیه دادن به بیماران را از دیگر توصیه ها برشمرد و خطاب به حاضران گفت: با آسیب شناسی فعالیت ها و خدمات ارائه شده در عراق در مسیر بهینه و بهتر شدن این امور گام بردارید. 

وی افزود: همه در اربعین سختی می‌کشند و هزینه می‌کنند؛ ما هم به وظایف خود در این خصوص عمل کنیم، توصیه‌های اخلاقی به بیماران تفکر و تدبیردر حوزه پیشگیری و بهداشت را هم مورد توجه قرار دهید.

در این از کتاب مدیریت بحران در مراسم اربعین حسینی تالیف رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور نمایندگان ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و هلال احمر و دبیرکل جمعیت هلال احمر رونمایی شد.

کتاب مدیریت بحران در مراسم اربعین حسینی در ۴ فصل و با موضوعاتی با محوریت تجمعات انبوه به تألیف و تدوین دکتر پیرحسین کولیوند در ۳۰۸ صفحه به نگارش درآمده است.

پیاده روی اربعین حسینی، یکی از بی نظیرترین جلوه‌های تجمعات انبوه در جهان است که در این کتاب برای نخستین بار، با رویکردی علمی به بحث پیرامون آمادگی و پاسخگویی برای رخدادهای تجمعات انبوه پرداخته شده است.

آمادگی و آموزش های عمومی و کمک های اولیه روان شناختی در سفر معنوی اربعین ویژه زائران از دیگر سرفصل‌های مهم کتاب است.

هدف از تدوین این مجموعه، کمک به پیشگیری و کاهش آلام و خسارت های مالی و جانی، افزایش ضریب ایمنی شرکت کنندگان مراسم، کارکنان و همچنین ساکنان مناطق در اینگونه گردهمایی ها می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس