عضو حماس: مذاکرات تبادل اسرا با رژیم اشغالگر متوقف شده است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول پرونده شهدا، اسرا و زخمی‌ها تأکید کرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره تبادل اسرا متوقف شده است.

به گزارش مشرق، «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول پرونده شهدا، اسرا و زخمی‌ها گفت که رژیم اشغالگر با پرونده تبادل اسرا تنها برخورد رسانه‌ای دارد و هیچ گونه تغییر محسوسی در آن رخ نداده است.

جبارین روز شنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران در بیروت گفت که در حال حاضر هیچگونه مذاکراتی در خصوص پرونده تبادل اسرا با رژیم اشغالگر وجود ندارد و از هشت ماه پیش هیچ گونه پیشرفتی در این پرونده حاصل نشده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این عضو حماس تأکید کرد که تصمیم این جنبش واضح و روشن است و ما تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا با استفاده از همه ابزارها و روش‌ها بکار خواهیم بست.

وی افزود که اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر برای پایان دادن به بازداشت اداری، وارد درگیری‌های زیادی می‌شوند اما هیچ افقی برای حل معضل بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه و اتهام) وجود ندارد.

این در حالی است که اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم دارند از فردا یکشنبه در اعتراض به بازداشت اداری و بدرفتاری اداره زندان‌های این رژیم، دست به اعتصاب غذا بزنند.

گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد. القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس