اف‌بی‌آی رسانه‌های اجتماعی پرنفوذ آمریکا را سانسور می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و سایر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور، رسانه‌های اجتماعی بزرگ و پرنفوذ را مخفیانه کنترل می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت فیسبوک درباره نفوذ سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر رسانه‌های اجتماعی تأثیرگذار، واکنش نشان داد.

زاخارو وا در کانال تلگرامی خود نوشت: مدیرعامل فیسبوک داستان ملاقات مأموران اف‌بی‌آی با وی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا را تکرار و درباره اینکه مأموران اف‌بی‌آی از او خواسته‌اند تا پست‌ها و نوشته‌های مرتبط با «محتویات ناخوشایند»، لپ‌تاپ «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را در شبکه اجتماعی خود سانسور کند، افشاگری کرده است.

زاخارووا در این پست نوشت: مردان سیاه‌پوش مارک زاکربرگ را متقاعد کردند که همه این داستان‌ها فریبکاری روسیه است.

وی در ادامه نوشت که ارائه چنین «بهانه‌ای برای سانسور» کافی بوده تا زاکربرگ با درخواست آنها موافقت کند و «سرپوش گذاشتن روی داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن به پیروزی جو بایدن در انتخابات کمک کرده است»؛ پیروزی که البته به گفته زاخارووا همچنان بسیاری از آمریکایی‌ها آن را باور نکرده‌اند.

زاخارووا در ادامه به صحت داستان لپ‌تاپ و همچنین افشاگرهای زاکربرگ استناد کرد و نوشت که دنیا به این موضوع پی برده است که رسانه‌های اجتماعی آمریکایی نقشی تعیین‌کننده در این نمایش بازی کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد که تعلیق حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا توسط رسانه‌های اجتماعی اصلی و پرنفوذ، نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی با انحصارگران اینترنت دسیسه می‌کنند.

این دیپلمات روسیه در پایان این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که تمام این موضوعات ثابت می‌کند که اف‌بی‌آی و سایر سازمان‌های امنیتی آمریکا رسانه‌های دیجیتال را دستکاری و کنترل می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی پیشتاز، از دست داشتن در بازی سیاسی کثیف واشنگتن بیش از حد خوشحال‌ هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    ساعت خواب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس