رضا رجبی

پیشکسوت استقلال گفت: این همه مهاجم بدون خلق موقعیت به چه درد استقلال می‌خورد. هر کدام از این مهاجمان اسم و رسمی دارند ولی یک موقعیت برای استقلال ایجاد نمی‌شود.

سرویس ورزش مشرق _ تیم استقلال تهران در هفته سوم لیگ برتر میزبان مس کرمان بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید و با توجه به تساوی سپاهان و گل‌گهر، استقلال موفق شد خود را به یک امتیازی زردپوشان برساند. با وجود کسب سه امتیاز توسط شاگردان ساپینتو در بازی روز پنجشنبه، اما انتقادها علیه این مربی پرتغالی کماکان وجود دارد و برخی از کارشناسان و هواداران از سبک بازی استقلال لذت نمی‌برند.

رضا رجبی، بازیکن سابق استقلال در خصوص عملکرد استقلال در سه هفته‌ی ابتدایی لیگ به مشرق گفت: استقلال از نظر فنی، به خصوص در خلق موقعیت و فشار به تیم حریف، فوق‌العاده ضعیف عمل کرده است. این عملکرد استقلال نشان می‌دهد که ساپینتو هنوز به شناخت و تشخیص کافی از استقلال نرسیده است. تیم ساپینتو در ابتدا با چینش ۳ – ۵ – ۲ در زمین حاضر شد، در حالی که استقلال توانایی بازی با سه دفاع را ندارد. پشت پیستون‌ها چپ و راست استقلال خالی است. به عنوان مثال در بازی با سپاهان، علی نژاد و رامین رضاییان از پشت پیستون‌های ما استفاده کردند و استقلال در آن بازی دو گل دریافت کرد.

خیلی نگران سبک بازی استقلال هستم/ استقلال مثل آبگوشتی است که فقط به آن گوشت اضافه می‌شود!

وی افرود: استقلالی که این همه هزینه‌ کرده و مربی خارجی آورده است، در بازی با مس کرمان یک موقعیت گل هم نداشت. دروازه‌بان مس فقط چند توپ ارسالی را گرفت و استقلال موقعیتی برابر مس خلق نکرد. اگر استقلال نتواند لایه‌های دفاعی تیم تازه لیگ برتری شده مس کرمان را بشکافد، در آینده می‌خواهد با سایر تیم‌ها چگونه بازی کند. این موضوعات نشان می‌دهد که آبی‌پوشان خیلی مشکل دارند. امیدوارم که من اشتباه کرده باشم ولی خیلی نگران سبک بازی استقلال هستم. مهاجمان زیادی به ترکیب استقلال اضافه شده است. آقای آجورلو این تیم را چه کسی بسته است؟ مگر می‌شود در دنیای حرفه‌ای فوتبال یک تیم ۸ مهاجم داشته باشد ولی یک دفاع چپ خوب یا یک هافبک طراح نداشته باشد.

رجبی ادامه داد: در بازی مس کرمان روزبه چشمی اصلا وجود نداشت. زمانی که مس کرمان پرس می کرد، ما مجبور بودیم بلند بازی کنیم. در نتیجه خط هافبک ما از بین می‌رفت. این همه مهاجم چگونه باید تغذیه شوند؟ تیم استقلال بالانس نیست. از طرفی آقای ساپینتو یا هنوز به شناخت کافی از تیم نرسیده است یا قدرت شناخت ایشان در همین حد است. بازی استقلال با مس کرمان نکات مثبتی نداشت، تنها حسن این بازی کسب سه امتیاز برای استقلال و حضور هواداران در استادیوم بود. این بازی هیچ هیجانی نداشت و به نظرم استقلال شانس آورد. اگر مس از موقعیت‌های خود استفاده می‌کرد، گل زدن به آنها سخت می‌شد و استقلال امتیاز از دست می‌داد. از طرفی گل استقلال هم از تیزهوشی یامگا به ثمر رسید و کار تاکتیکی خاصی در رسیدن به گل وجود نداشت.

خیلی نگران سبک بازی استقلال هستم/ استقلال مثل آبگوشتی است که فقط به آن گوشت اضافه می‌شود!

پیشکسوت استقلال خاطر نشان کرد: من نمی‌دانم چرا یامگا را از محوطه ۱۸ قدم دور می‌کنند. این بازیکن باید نزدیک ۱۸ قدم حضور داشته باشد. این بازیکن فرانسوی هرگاه به محوطه ۱۸ قدم نزدیک شده، برای رقبا ایجاد خطر کرده است. دور شدن یامگا از خط ۱۸ قدم و نزدیک شدنش به خط طولی، کارایی این بازیکن از بین می‌برد.

بازیکن سابق استقلال در مورد عملکرد استقلال در نقل و انتقالات اظهار داشت: تیم استقلال مثل آبگوشتی است که فقط به آن گوشت اضافه می‌شود. این همه مهاجم بدون خلق موقعیت به چه درد استقلال می‌خورد. هر کدام از این مهاجمان اسم و رسمی دارند ولی یک موقعیت برای استقلال ایجاد نمی‌شود. جدا از اینکه استقلال هافبک بازیسازی خوبی ندارد، در مهاجمان جا به جایی دیده نمی‌شود. کارایی استقلال در خط حمله از بین رفته است. مهره ها در استقلال می‌سوزند. البته علت این اتفاقات وجود غریبه‌ها در باشگاه استقلال است. ما پیشکسوتان همیشه از تیم‌های پایه برای استقلال زحمت کشیدیم. ما همیشه حرف حق و فنی زدیم ولی به ما گفتند که حرف نزنید. ما فقط حرف مردم را زدیم ولی اهمیتی به حرف‌های ما داده نشد.

خیلی نگران سبک بازی استقلال هستم/ استقلال مثل آبگوشتی است که فقط به آن گوشت اضافه می‌شود!

رجبی درباره بازی بعدی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان اضافه کرد: به طور کلی قرعه خوبی به استقلال خورده است. دو تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر و همچنین تیم نفت مسجد سلیمان که معمولا برای بقا در لیگ برتر می جنگد، در چند هفته اول لیگ برتر به استقلال خورده اند. این فرصت خوبی برای استقلال است که در همین چند هفته امتیازات را جمع کند. البته این بازی در مسجد سلیمان است. ممکن است به دلیل کیفیت بد زمین مسجد سلیمان استقلال دچار مشکل شود. همچنین رضا مهاجری مربی با تجربه‌ای است و می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود. با توجه به فوتبالی که استقلال بازی می‌کند، پیش‌بینی می کنم که شاهد بازی کم حادثه‌ای باشیم.

رجبی درباره مدعیان لیگ بیست و دوم گفت: سپاهان شروع عالی داشت. به نظرم سپاهان، پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر، تراکتور و فولاد جزو بالانشینان این فصل لیگ برتر باشند. این شش تیم برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 5
    دوبار یک مربی خارجی اومد یکی چیز به بچها اضافه کنه حسادت ما ایرانی ها شروع شد یک سال صبر کنید بعد شروع کنید اخه چرا انقد حسادت زیاد نترسید همیشه شماها منافعتون هست و خواهد بود
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 1
      حسادت چیه الدنگ ؟ دلارهای بیت المالو کوفت میکنن تازه بعدش میرن چند برابرش هم با شکایت از فیفا درخواست غرامت میکنن . مربی خارجی بره به درک
    • ششتقلال IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 1
      دقیقا ایشون درست فرمودن! الاستقلال کلا آبگوشتی بازی میکنه و مثل گوشت کوب گل میخوره😂
    • آبگوشت IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 1
      آبگوشت😄😃😁‌ بز باش
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 1
    بهترین پیشکسوت سرخابی وحید قلیچه . بدون ملاحظه و باشهامت دست هرچی دلال و فاسد و کم کار در دو باشگاه سرخابی ست را رو می کند وبه شدت حامی دانش امثال ساپینتوست
    • سامان IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 1
      دستمال رو بزار زمین عزیزم😆 قلیج رو خود پرسپولیس قبول نداره. حالا دانش ساپینتو کدومه؟، تو سه بازی سه گل خورد و تو آزادی باخت رو میگی دانش؟ یا لگد زدن به لوازم هلال احمر رو میگی؟
  • zohreh IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 4
    درود پرسپولیسی باغیرتی که طرفدار استقلال هم هست.
    • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 0
      نه استقلال نه پرسپولیس فقط ابومسلم
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 1
      زهره شما ساکت
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 0
    هافبک موقعیت را برای مهاجم ایجاد میکند آقای پیشکسوت
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 0
    به فتوای من دیدن فوتبال در این ماه عزیز حرام است و عقوبت خدا را در پی دارد
    • خخخ US ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      خخخخخ ایولا
  • علی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 1
    تفکر اقای رجبی دیگر جواب نمی دهد.ایشان باید اطلاعات خودش از فوتبال را بروز کند.فرهاد خان مجیدی با تفکر و تاکتیک به روز فوتبال دنیا استقلال را قهرمان لیگ کرد و جام را از چنگال مافیا فوتبال ایران در آورد.مربی فعلی استقلال هم همین تاکتیک را دارد پیدا می کند.اقای رجبی چند سال پای شما به توپ نخورده و چند سال مربی گری نمی کنی؟
    • سپاهان ایران IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 1
      حرف حق تلخه دیگه! یادتون رفت هفته اول چه جوری به توپ بستیم شمارو! این قدرت سپاهان بود💪 تو زمین خودتون زمین گیرتون کردیم 💛💛💛
  • تاج کبیر DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 4
    این رجبی دیگه از کجا آمده هر روز نظر میده بدبخت تو یه تیم دست سه رو بیار بالا بعد آنقدر وراجی کن
  • علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    اون زمان که استقلال قهرمان اسیا شد رایکوف چندین سال سرمربی بود و بازیکنان ثابت نه اینکه هر فصل یک دگر گونی ایجاد میشود و انتظار معجزه باید داشت که تیم قهرمان شود تیم های دنیا را هم ببینید همین است تا سرمربی با بازی بازیکن اشنا میشود یا او میرود یا بازیکن این وضعیت فعلی فوتبال ایران را نابود کرده تنها کسی که در این وسط سود برده دلالان هستند تا سرمایه گذاری درست همراه با فرهنگ سازی نشود همین که هست زیاد است
  • مهدی US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    واقعا وقتی فوتبال تیم های داخلی نگاه می کنی حالت بهم می خورد. در مجموع فوتبال ایران در قدیم وقتی این همه پول پاشی درش نبود بهتر بود. این تیم ها فقط در حال ثروت مند گردنه بازی کنان و مربی های بی کفایت و روسای و مدیران این باشگاه هستند. فو تبال ایران باید از تیم های پایه شروع شود و گرنه همیشه محکوم شکست است و بهترین نتیجه آن ورد به جام جهانی و خروج بعد از دو شکست و در آسیا قهرمان نشدن در ۱۵ سال گذشته است. از بی اخلاقی تماشا گر و بازی کن و فدراسیون فشل هم بگذریم.
  • عباس از کاشان IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    جناب آقای رجبی کاملا درست می فرماید ....من هودار دو آتشه استقلالم...اما این تیم با این نوع بازی در مقابل تیم های بزرگ به مشکل بر می خورد ...رقیب ما پرسپولیس خیلی بهتر بازی می کند ....احساس می کنم بازیکن ها فقط برای پول عضو تیم شده اند ...بدبخت هواداری که دل به این بازیکن ها بسته !
  • خخخ US ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    بازی استقلال خخخخ
  • zohreh IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا من ساکت بشوم. شما که طرفدار خانم ها هستید خصوصا دختر آبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس