زشت و زیبای هفته سوم لیگ برتر| از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال/ رونمایی از پولدارترین مربی فصل و زاپاتای هفته

در هفته سوم لیگ برتر فوتبال نیز اتفاقات زیبا و زشت زیادی در جریان مسابقات رخ داد که یکی از مهم ترین اتفاق حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه بود و وعده سفر به جام جهانی با ۱۵ میلیون تومان.

به گزارش مشرق، برگزاری دیدارهای هفته سوم لیگ برتر با یک اتفاق تاریخی همراه بود و بانوان مجوز حضور در ورزشگاه آزادی را در لیگ برتر کشورمان دریافت کردند. اتفاقی که باعث شد جو ورزشگاه از نظر فرهنگی نیز نسبت به مسابقات هفته  گذشته سالم تر و بدون فحاشی باشد. ضمن اینکه تقریبا در تمامی شهرها تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند به جز اراک که تیم آلومینیوم از داشتن تماشاگر محروم بود.

نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای هفته سوم می اندازیم؛

نتایج مسابقات هفته سوم لیگ برتر:

استقلال یک - مس کرمان صفر

ذوب آهن اصفهان صفر- مس رفسنجان صفر

نفت مسجد سلیمان یک - پیکان تهران ۲

نساجی مازندران ۲- ملوان بندرانزلی ۲

هوادار صفر- صنعت نفت آبادان یک

آلومینیوم اراک صفر- پرسپولیس یک

گل گهرسیرجان ۲- سپاهان اصفهان ۲

فولاد خوزستان ۳- تراکتور تبریز ۲

زیبایی ها هفته سوم:

*پایان خانه به دوشی

افتتاح چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر یکی از زیباترین اتفاقات این هفته بود. به این ترتیب نساجی مازندران از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال کشور از خانه به دوشی نجات  پیدا کرد. حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه شادی و نشاط اجتماعی خوبی در قائمشهر و استان مازندران ایجاد کرد.

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

وزیر ورزش و معاون اول رئیس جمهوری نیز برای این مراسم به این شهر سفر کردند و در میان تماشاگران مسابقه را از نزدیک دیدند. هرچند در نهایت نساجی نتوانست در این مسابقه پیروز شود و به تساوی مقابل ملوان رضایت داد.

*حضور بانوان در ورزشگاه

بانوان هوادار استقلال در مسابقه با مس کرمان در ورزشگاه آزادی حاضر شدند. بیش از ۸۰۰ تماشاگر به ورزشگاه آمدند و بدون هیچ مشکلی بازی را از نزدیک دیدند و به قول معاون فرهنگی وزیر ورزش این تماشاگران نحوه تشویق صحیح را به آقایان هم یاد دادند. تا بدون بی حرمتی و اهانت به حریف فقط تیم خود را تشویق و حمایت کنند.

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

قطعا ادامه حضور بانوان می تواند هم به بهتر شدن فضای فرهنگی ورزشگاه ها کمک کنند و هم دشمنان این آب و خاک  را مایوس کنند که مدام بر طبل اختلاف با فیفا به دلیل واهی تبعیض جنسیتی می کوبیدند. کلهر معاون وزیر ورزش وعده داد هر ورزشگاهی شرایطش مثل ورزشگاه آزادی باشد قطعا مجاز به پذیرایی از بانوان خواهد بود. البته باید تندیس طلایی فرهنگی را به تماشاگران استقلال تقدیم کنیم که یک جو فوق العاده را رقم زدند.

*تقدیر از پزشکان  و شهدای مدافع سلامت

در هفته سوم لیگ برتر از پزشکان و فیزیوتراپ های تیم ها و همچنین خانواده شهدای مدافع سلامت به مناسبت روز پزشک تجلیل شد تا باشگاه های فوتبال در اقدام فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی نیز اقدام های موثری انجام بدهند.

* سفر به جام جهانی با ۱۵ میلیون تومان!

سینا کلهر معاون فرهنگی وزیر ورزش در حاشیه حضورش در ورزشگاه آزادی و تماشای مسابقه استقلال و مس کرمان وعده جذابی به هواداران فوتبال داد و گفت: وزارت ورزش در تلاش است تا هزینه سفر طرفداران تیم ملی به قطر برای دیدن بازیهای جام جهانی، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان شود. اگر این وعده عملی شود قطعا هم تیم ملی و هم تماشاگران ایرانی از این اقدام موثر وزارت ورزش سود خواهند برد.

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

قطعا با وجود همه تنگناهای اقتصادی سفر ۱۵ میلیونی برای حضور در جام جهانی و دیدن مسابقات تیم ملی می تواند یک سفر رویایی و خاطره انگیز محسوب شود زیرا بعید است دیگر بتوان در جام های جهانی بعدی با این رقم بتوانید برای تماشای بازی های تیم ملی به سفر بروید! در حال حاضر برخی شرکت های مسافرتی رقمی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای سفر و حضور در قطر و جام جهانی پیشنهاد می دهند!

*پولدار هفته

ساکت الهامی سرمربی تیم هوادار تهران که خود را شاگرد فیروز کریمی می داند در نشست خبری قبل از مسابقه به سبک فیروز خان جملات طنز و زیبایی به زبان آورد جملاتی که در واقع نقد سخنان برخی از مربیان تیم های پولدار و صنعتی بود. او گفت دوست ندارد مدام ناله کند و از کمبودهای باشگاه و تیمش بگوید و بهتر است همه بدانند که هوادار پولدارترین باشگاه لیگ برتر است و بیشترین دستمزد را به بازیکنان داده و او هم گران ترین مربی لیگ برتر است!

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

تندیس بهترین انتقاد به این مربی خونگرم و احساساتی تقدیم می شود مربی که هر وقت جام می گیرد بعدش با مشکلاتی مواجه می شود! 

* دیدار با کودکان سرطانی

علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی قبل از مسابقه با ملوان به دیدار کودکان سرطانی رفت و باعث شادی دل این کودکان بیمار شد. باید اقدام های مثبت و فرهنگی فوتبالیست ها بیش از گذشته بازتاب داشته باشد تا جو مخربی که علیه فوتبال و فوتبالیست توسط برخی ایجاد شده از بین برود.

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

* اولین های هفته:

اولین برد پرسپولیس، اولین برد فولاد خوزستان، اولین توقف سپاهان اصفهان و همچنین اولین گل به خودی در تیم سپاهان شماری از شاخص ترین اولین های فصل بودند.

زشتی های هفته:

* تهدید هفته

زرشک زرین قدم زدن روی اعصاب هواداران و ایجاد جنگ روانی علیه تماشاگران و هواداران فوتبال به سعید فتاحی تقدیم می شود. معاون ورزشی استقلال که در دقیقه ۱۵ مسابقه با مس کرمان به میان خبرنگاران آمد و مدعی شد اگر دوربین های تلویزیونی تبلیغات محیطی اطراف زمین را به تصویر نکشد استقلال قطعا در نیمه دوم به میدان نخواهد آمد و حتی اگر بازنده شوند بهتر از این است که حق باشگاه پایمال شود!

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

این تهدید عجیب و غریب تو خالی و پوچ در آمد زیرا بازیکنان استقلال به موقع در نیمه دوم به میدان آمدند و گل هم زدند و سه امتیاز را هم گرفتند؛ اما فتاحی بعد از پایان مسابقه گفت نمی خواستیم دشمن شاد کن شویم! به همین دلیل نیمه دوم به میدان آمدیم!

* شعار هفته

هواداران استقلال با دیدن سرمربی تیم ملی کشورمان به جای خوشامد گویی به این مربی علیه او شعار سر دادند و خواستار جدایی اش از تیم ملی شدند! در هیچ کجای دنیا با مربی تیم ملی که موفق به صعود به جام جهانی شده چنین برخوردی صورت نمی گیرد! شاید تنها گناه اسکوچیچ محجوب بودن و ارزان قیمت بودنش است وگرنه او چه گناهی مرتکب شده که هواداران استقلال علیه او شعار می دهند و کی روش را تشویق می کنند!

شاید هم ماجرای خط خوردن ۵ ملی پوش استقلال در فصل گذشته عامل این شعارها بوده ولی اسکوچیچ آن زمان همه ملی پوشان استقلال را به تیم ملی دعوت کرد و حتی باشگاه هم از سرمربی تیم ملی عذرخواهی کرد.

* غایب هفته

سیدمهدی رحمتی سرمربی تیم آلومینیوم حتی در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس حاضر نشد آن هم در حالیکه میزبان تیم خودش بود ولی یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس به نشست آمد. این حرکت رحمتی با اعتراض به حق خبرنگاران اراکی مواجه شد و آنها از این رفتار سرمربی تیم خود در نشست خبری گلایه کردند.

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

 وحید فاضلی هم بهانه جالبی برای غیبت سرمربی بدون مدرک تیم آورد و گفت او در کلاس مربیگری حضور داشته و خودش را به سختی به اراک! رسانده و به همین دلیل هم در نشست خبری غایب بوده است. البته جناب رحمتی بهتر از ما می داند که یکی از مباحث کلاس مربیگری ارتباط موثر به رسانه و احترام به اهالی رسانه است! در ضمن کلاس عملی این درس خیلی می تواند بهتر از کلاس تئوری به او در آینده کمک کند. 

* زاپاتای هفته

هیسل زاپاتا را بعید است بشناسید اما در بازی پرسپولیس و آلومینیوم هواداران فوتبال با او آشنا شدند بازیکن خارجی تیم اراکی که مامور پرتاب اوت های بلند تیمش بود و البته دو پرتابش در نیمه اول مسابقه خطا اعلام شد تا مشخص شد این خرید خیلی خوب ! خارجی آلومینیوم حتی پرتاب اوت هم بلد نیست اما قطعا باید خرید این بازیکن سودی برای تیم داشته که او را جذب کرده اندوگرنه خرید بازیکن خارجی به بهانه پرتاب بلند اوت دلیل منطقی و فنی خوبی برای خرج دلار نیست.

امیدواریم در هفته های آینده این زاپاتا برای تیم اراکی عملکردی بهتر از اوت اندازی داشته باشد.

*اکشن هفته

درگیری احمد نصیری بازیکن مس با صالح حردانی بازیکن استقلال در نیمه دوم از تصاویر زشت و زننده هفته سوم لیگ برتر بود جایی که حردانی خطای خشنی روی نصیری انجام داد و بازیکن مس هم سعی کرد خودش بازیکن حریف را تنبیه کند و او را هل داد! اما حردانی صورتش را گرفت و با فیلم بازی کردن قصد داشت خود را بی تقصیر نشان بدهد. او جایزه زرشک زرین بدترین هنرپیشگی را دریافت می کند.

* فحاشی هفته!

در اراک متاسفانه شاهد بودیم که یکی از اعضای تیم فوتبال آلومینیوم اراک با الفاظ زشت و ناپسند به سمت یکی از اهالی رسانه هجوم برد! این فرد در میکسدزون ورزشگاه جایی که خبرنگاران حق حضور دارند پرخاش و فحاشی کرد! امیدواریم مسئول برگزاری مسابقه این اتفاق زشت را در گزارش خود درج کند.

شهر اراک و استان مرکزی که مردمانی میهمان نواز و خونگرم دارد ولی انگار برخی از دوستان در تیم فوتبال آلومینیوم اراک حتی ابتدایی ترین اصول اخلاقی را هم بلد نیستند. ضمن اینکه درگیری کادرفنی تیم آلومینیوم با پرسپولیس را هم فاکتور گرفتیم تا زشتی های هفته کمتر شود! 

* خنثی هفته

لوکا دیا در نخستین حضورش در پرسپولیس عملکرد خارق العاده ای نداشت و حتی می توان گفت او در حد یک بازیکن معمولی در این مسابقه بود. امیدواریم این خرید پرسپولیس که با هیاهوی بسیاری جذب شده بتواند در آینده کمک حال تیم پرسپولیس شود و به سرنوشت دیگر خریدهای غیرمفید لیگ دچار نشود.

زشت و زیبای هفته سوم؛ از لوکادیا و منشا تا تهدید جالب استقلال

البته گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم بعد از بازی با آلومینیوم اراک در مورد این بازیکن گفت:  او از موقعیت ها خوب استفاده می کند. باید بیشتر تمرین کند و بیشتر باید آماده شود. بازی اول او بازی سختی بود اما فکر می کنم با تمرینات مداوم می تواند کیفیت خود را نشان دهد. از نظر بدنی کار دارد و باید بیشتر کار کند.

*پنالتی هفته

منشا یک پنالتی را برای تیم مس رفسنجان از دست داد تا یک تنه مانع برد تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان شود. منشا همان بازیکنی است که دو تیم پرسپولیس و مس رفسنجان برای جذبش سرو دست می شکستند اما تا هفته سوم بهترین عملکردش از دست دادن یک پنالتی بوده است.

* ادعای هفته

باشگاه استقلال ادعا کرد به دلیل اینکه دوربین های تلویزیونی هنگام پخش زنده مسابقات این تیم تبلیغات دور زمین را نشان نداده اند این باشگاه رقمی در حدود ۳۰ میلیارد تومان ضرر کرده است! این ادعا در حالی مطرح شده که استقلال فصل گذشته به گفته مسئولان سازمان لیگ بخاطر ۱۰ مسابقه رقمی در حدود ۳۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    فوتبال ايران زيبايي نداره، همش زشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس