کد خبر 1412227
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
نیروگاه زاپروژیا

مقامات محلی اعلام کردند اوکراین محل ذخیره سوخت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، مقامات در شهر انرگودار تحت کنترل روسیه به خبرنگاران گفتند که ۴ پرتابه توپخانه‌ای که از طرف اوکراینی شلیک شده بود، روز جمعه به محل ذخیره سوخت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا اصابت کرد اما سطح تشعشعات در مقدار طبیعی باقی مانده است و نشان می‌دهد که این حملات هیچ آسیبی وارد نکرده‌اند.

به گزارش آرتی، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در اوایل ماه مارس و بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین توسط نیروهای روسیه تصرف شد. از آن زمان، گارد ملی روسیه و نیروهای متخصص از سایت محافظت می‌کنند، در حالی که کارکنان اوکراینی به عملیات خود ادامه می‌دهند.

مقامات روسی و محلی نیروهای اوکراینی را متهم کرده‌اند که بارها با هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه و حتی تسلیحات آمریکایی به نیروگاه زاپروژیا حمله کرده‌اند.

کی‌یف این اتهامات را رد کرده و مدعی شده است که روسیه از این تأسیسات به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کند و نیروهای خود را برای بد جلوه دادن اوکراین گلوله باران می‌کند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت اوضاع اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا کاملا نگران کننده است. بورل گفت بایستی به کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه داده شود تا از نیروگاه زاپروژیا بازدید کنند.

پیش از این نیز معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و برقراری صلح گفته است: «نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نباید در چارچوب هیچ‌گونه اقدامات نظامی قرار بگیرد. اگر تشدید تنش‌های نظامی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ادامه یابد، با فاجعه مواجه خواهیم شد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    روسیه ناتوان و حقیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس