روسیه

یک دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد آمریکا علی‌رغم سر و صداهایی که راه می‌اندازد عجله‌ای برای آغاز مذاکرات هسته‌ای با مسکو ندارد.

به گزارش مشرق، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان‌ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی گفت آمریکا عجله‌ای برای آغاز مذاکرات هسته‌ای با مسکو ندارد.

«آندره بلوسوف»، گفت: «روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت و دارنده یکی از دو زرادخانه بزرگ هسته‌ای کاملاً از مسئولیت خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای آگاه است.»

وی  اضافه کرد: «اما حرکت کردن رو به جلو به مشارکت بیش از یک کشور نیاز دارد و شریک ما علی‌رغم سر و صدای زیادی که در بالاترین سطوح انجام می‌دهد عجله‌ای برای از سرگیری گفت‌وگو ندارد.»

این دیپلمات روسیه تصریح کرد همایش‌های منع اشاعه هسته‌ای با هدف کمک به کشورها  جهت پیدا کردن زمینه‌های مشترک در خصوص مسائل مشکل‌ساز هسته‌ای طراحی شده‌اند.

نشریه فارن‌پالیسی بعد از آغاز حمله روسیه به اوکراین گزارش داده بود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگوهای کنترل تسلیحاتی با روسیه را متوقف کرده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس