کد خبر 1411836
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
بورل: جنگ در اوکراین اروپا را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که پاسخ آمریکا به نظرات ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها را دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که پاسخ آمریکا به نظرات ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها را دریافت کرده است.

بورل گفت که فکر می‌کند که پاسخ آمریکا «بسیار معقول» است. او گفت: «ما همین الان پاسخ آمریکا را دریافت کردیم. طرح بسیار معقولی است.»

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته (دوم شهریورماه) از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی خبر داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده بود: «بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.»

بورل سه روز پیش از این، پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا را هم معقول خوانده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    27 1
    کجای پاسخ آمریکا معقول است جناب بورل!؟ ایران گفته باید سطح غنی سازی ما در سطح فعلی حفظ شود آمریکا گفته باید ۴ درصد باشد ایران گفته سانترفیوژها زیر نظر آژانس پلمب و محفوظ بماند آمریکا گفته باید نابود شوند ایران گفته موضوع پی ام دی خانمه یابد آمریکا گفته خیر باید هرجور آژانس خواست همکاری کنید اگر آژانس قبول کرد باشد تضمین که نمیدهد ؛ هر آن هم ممکنه دولت بعدی یا حتی خود بایدن از توافق وباره خارج شود..؟، اینها کدامشان برای ایران معقول است آقای بورل؟
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      1 2
      مگه شما نظرات رو دیدین که تفسیر هم میکنین
    • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      3 0
      احسنت بر نظر ۲:۵۱
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    20 0
    به روباه گفتن شاهدت کیه!? گفت دمم! اروپایی ها اگر میخوان زمستان رو بدون قندیل بستن و دندان لرزه به پایان برسونند ،چاپلوسی ارباب یانکی رو باید کنار بگذارن و از تایید زیاده خواهی و شرارتها ان دست بردارند!
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      3 2
      کشورهای اروپایی بر پایه ی تخریب میلیونها هکتار جنگل بوجود آمدن . جنگل دستگاه تولید اکسیژن هست . جامعه جهانی باید کشورهای اروپایی را نابود و جنگلهارو احیاء کند . ما اکسیژن میخواهیم .
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    15 0
    مرده شور برجام و مورل را ببرد.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 0
    اوهوی بورلیوز، دیگه نبینم کلمات آمریکا و معقول رو تو یه جمله استقاده کنیا!!!!!!
  • CA ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    9 0
    اینها الان به نفت نیاز دارند میخوان هسته ای رو بگیرن سال بعد با رکود اقتصادی و کاهش تقاضا که نیازشون برطرف شد تحریم هایی که حتی با کلاهبرداری تغییر چندانی هم نکرده بود غیر از خرید اندکی نفت و گاز برای چند ماه همون رو هم برگردونن.
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      2 0
      آنهم نفت و گازی که قیمت آن به علت اضافه شدن نفت ایران به بازار به نصف قیمت فعلی می رسد و سر جمع عایدی ایران از این اضافه فروش نفت منفی خواهد بود بدون اینکه ارز حاصل از فروش آن نفت به دست ایران برسد.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    معقول و بسیار معقول! باز هم تفاوت گذاشت و به نفع دوستش حرکت کرد. این معقول معقولی قوقول قوقولی که بورل میکنه ممکنه از سر استیصال اتحادیه اروپا باشه. خاک توی روحتون ای نوکرهای ترسوی آمریکا
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    معقول بودن برای شما(غرب) یکطرفه است، پیش از اینها به تکبر و نخوت شما آگاه شده ایم! نظرات ما زیاده خواهی و جاه طلبانه، همچنین نظرات شما بسیار حاذقانه، پخته و راستی آزمایی شده است! اگر دیروز امریکا با نقض تعهدات خود در برجام از آن خارج شد و سپس اروپا نیز دقت کنید "همراهی" کرد و ایران را نزدیک به ۸ سال سرکار گذاشتند و عملا #هیچ، به دستاورد برجام تبدیل و ما درجا زدیم در تکنولوژی و توسعه؛ فردا دستورکار عوض خواهد شد یا اروپا از "توافق" VS "پیمان" خارج خواهد شد و یا عملاً امریکا مجدداً با بهانه ی اینکه دلم خواسته و قدرت دارم میتونم، بازهم از آن خارج خواهد شد. و این یک سیکل معیوب است که چندباره و چندباره در حلقه ای دَوّار، با ده سال تمدید عقب ماندگی #تَکرار خواهد شد.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 0
    طفلیا از ترس سرما سعی میکنند مباحث رو یه جور ماس مالی کنن😁 اون معقول بود، اینم معقولِ نظر اسرائیل هم معقولِ نظر همه معقولِ آقا تو راست میگی اونم راس میگه همه راس میگن، فقط جان مادراتون امضا کنین که سرما در راه است.. بیچاره مونده چکار کنه این وسط، گوگیجه گرفته. امان از حالگیری ایرانیا😎
  • صادق IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    کلمه معقولو کی یاد بورل داد؟
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    ما اقتصاد مقاومتی رو نبایستی یا الفاظ رنگارنگ آمریکا عوض کنیم. اینها الان به انرژی احتیاج دارند و هر خفه ای رو می‌خوان سوار کنند برای همین کلا برجام رو بایستی تعطیل کرد
  • مجید US ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 1
    تو رو حضرت عباس این برجام رو ول کنید و مثل کره شمالی به پیش برید. تا ما بمب رو آزمایش نکنیم، این غربی ها سر میز مذاکره نمیشینند و لنگ و لگد می‌اندازند. ما باید بمب رو به هر قیمتی شده برای حفظ کشور درست کنیم.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    داریم کم کم به جاهای خوب برجام میرسیم. الان بهترین وقت برای امتیاز گرفتن از غربی ها و آژانس جاسوسی هسته ایست. تعداد دفعات بازدید آژانس را محدود کنیم و فقط اجازه بازرسی به اندازه سایر کشورها را بدهیم و هر بازدید اضافه را منوط به ارائه دلایل کافی و مستندات کنیم و در صورت اجازه بازدید, هزینه دریافت کنیم مثلا برای هر بازدید اضافی از سایتها 100 هزار یورو به ایران پرداخت شود. این باعث میشود که حداقل این رافائل خائن وقت و بی وقت راهی ایران نشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس