کد خبر 1411815
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
عقب نشینی فرانسه در مقابل احزاب الجزایری حامی فلسطین

دولت فرانسه در مقابل احزاب الجزایری حامی فلسطین که نسبت به ورود خاخام اعظم فرانسه همراه با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور به کشورشان هشدار داده بودند، عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، قرار بود «اَییم کورسیا» (Haïm Korsia) خاخام اعظم فرانسه امروز پنجشنبه «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور را در سفر به الجزایر همراهی کند که با موجی از اعتراضات مردم و احزاب  این کشور آفریقایی مواجه شد.  

احزاب الجزایری پیشتر مخالفت خود را با حضور خاخام «کورشیا» در هیات همراه مکرون که امروز  وارد الجزایر می‌شود، اعلام کرده بودند. 

اعتراض الجزایری‌ها به ورود این خاخام فرانسوی به کشورشان به دلیل حمایت وی از صهیونیسم جهانی و تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین است. 

جنبش «جامعه صلح» الجزایر اظهارات اخیر «اییم کورشیا» خاخام اعظم فرانسه در حمایت از صهیونیسم و حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها را تحریک‌آمیز و خطرناک توصیف کرد و با اشاره به اینکه این اظهارات مغایر با موضع رسمی الجزایر در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و نیاز است که به این اظهارات پاسخ قاطع داده شود از مقامات الجزایر خواسته بود که از ورود این خاخام فرانسوی همراه با امانوئل مکرون به کشور جلوگیری کنند.  

در این پیوند و پس از این اعتراض ها، روزنامه فرانسوی «فیگارو» امروز پنجشنبه فاش کرد که خاخام «اییم کورشیا» رهبر جامعه یهودیان فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور را در سفر به الجزایر همراهی نخواهد کرد. 

این روزنامه در فراری رو به جلو، دلیل آن را ابتلای این خاخام یهودی به کرونا عنوان کرد و افزود: خاخام کورشیا مشتاق بود تا ریشه‌های عمیق خود را احساس کند. 

فیگارو درباره ابتلای وی به کرونا توضیح داد که تمامی اعضای هیاتی که قرار است همراه با رئیس جمهوری فرانسه به الجزایر بروند طی سه روز و طبق پروتکل بهداشتی تعیین شده توسط کاخ الیزه تحت معاینات قرار گرفته اند. 

این روزنامه به نقل از کورشیا نوشت که او از هیچ علامتی رنج نمی‌برد اما نمی‌خواهد خطر ابتلای سایر اعضای هیات ریاست جمهوری فرانسه یا برخی مهمانان الجزایری را تهدید کند، بنابراین ترجیح داد که در پاریس بماند. 

خاخام اعظم فرانسه به فیگارو  گفت: احساس می‌کند آرزوهایش مبنی بر اینکه این سفر فرصتی بود تا روابط بین یهودیان فرانسوی الجزایری الاصل و کشوری که در آن ریشه دارند را تقویت کند از بین رفته است. 

«امانوئل مکرون» پس از تنش‌های شدیدی که در دوران تصدی وی به خصوص پس از خودداری از عذرخواهی از الجزایری‌ها به خاطر قتل عام‌های انجام شده در تاریخ استعمار فرانسه در این کشور آفریقایی به جود آمد امروز پنجشنبه با هدف احیای روابط وارد الجزایر خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    بیانیه ی مجمع ادیان یهودی ومسیحی ومسلم کشورفلسطین بوده است ضدنژادبرتر بین های فاسدپایه وجنایتکارصهیونیست است
  • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    ریشه های عمیق امسال این خاخام که داره احساسش می‌کنه تو چاه فاضلابه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس