‌

گروه صنعتی ایران خودرو در حالی با تارا اتوماتیک خود در این دوره از نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو حضور یافت که این خودرو در کانون توجهات مراجعان و بازدیدکنندگان روسی قرار گرفت.

ایکوپرس- در بین غرفه‌های پاویون ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو، ایران خودرو بیش‌ترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.

جانمایی بسیار مناسب غرفه گروه صنعتی ایران خودرو، غرفه آرایی زیبا و به‌ویژه عرضه خودرو تارا اتوماتیک به عنوان مدرن‌ترین و به‌روزترین خودروی روز تولید داخلی ایران که در بدو ورود مراجعان چشم‌نوازی می‌کرد، سبب شد تا به اذعان همه شرکت‌کنندگان، غرفه ایران‌خودرو، ستاره درخشان پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه باشد.

با وجود آن‌که با گشتی در خیابان‌ها و سطح شهر مسکو متوجه حضور انواع برندهای خودرویی و اتومبیل‌های روز جهان خواهید شد، اما روس‌ها علاقه مندی زیادی به خودرو تارا نشان می‌دهند و از همه اجزا و قطعات و قسمت‌های مختلف داخلی و بیرونی این خودرو بازدید و تصویر برداری کردند.

یکی از این بازدیدکنندگان گفت: علاقه‌مندیم تارا هرچه سریعتر با لوازم یدکی آن وارد بازار روسیه شود.

«ماکسیم کاداک‌اف»، سردبیر مجله «ماکسیم» معروف‌ترین مجله خودرویی روسیه که در حال تصویربرداری از خودرو تارا و همچنین موتور EF7 عرضه شده در نمایشگاه است، گفت: تارا اتوماتیک از ظاهری بسیار زیبا برخوردار بوده و کیفیت ساخت مواد و متریال آن بسیار خوب به نظر می رسد.

وی معتقد است: با توجه به قیمتی که تارا در ایران فروخته می شود، کیفیت آن مثال زدنی است و تصور می‌کنم قشر وسیعی از مردم روسیه آن را خریداری کنند.

ایران خودرو در این نمایشگاه که از ۳۱ مرداد سال جاری برگزار شد، با نمایش تارا اتوماتیک به استقبال مشتریان منطقه CIS رفت. 

این نمایشگاه تخصصی خودرو، فرصتی را به بزرگ‌ترین خودروساز ایران و خاورمیانه داد تا ضمن بررسی و مطالعه بازار بزرگ روسیه، محصولات و توانمندی های جدیدش را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهد. کشور روسیه همواره یکی از بازارهای هدف اصلی ایران خودرو بوده تا بتواند بهترین دستاوردهای خود را در این بازار رقابتی عرضه کند.

بازتاب محصولات ایران خودرو در رسانه های روسی

در نخستین روز آغاز به کار نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی روسیه، صدا و سیمای ملی و شماری از رسانه‌های این کشور در غرفه بزرگ ترین خودروساز کشورمان حضور یافته و گزارش مبسوطی از محصولات جدید ایران خودرو و همکاری های دو کشور ایران و روسیه در حوزه خودروسازی تهیه و پخش کردند. در این گزارش از خودرو تارا به عنوان محصول پیشرفته و قابل رقابت در بازارهای جهانی یاد شد.

آثار تحریم ها بر صنعت خودرو روسیه

هر چند صنعت خودروسازی فدراسیون روسیه، یکی از صنایع پیشرفته این کشور به شمار می‌آید، اما این روزها با اعمال تحریم های غرب به دلیل مناقشه این کشور با اوکراین، صنعت خودرو این کشور با کاهش تولید و تامین قطعه مواجه شده است. به همین دلیل روسیه در نظر دارد شرکای جدیدی را برای صنایع خودروسازی و قطعه سازی برگزیند تا پاسخ‌گوی نیاز شهروندان باشد. 

طبعا در چنین بازاری کیفیت، تنوع محصول، طراحی زیبا، آپشن های مدرن و پیشرفته، خدمات پس از فروش مطلوب در کنار قیمت رقابتی محصول، می تواند نگاه مشتریان و شهروندان روس تبار را به سوی خود بکشاند. این در حالی است که خیابان های مسکو افزون بر برندهای خارجی، مملو از خودروهای سواری ساخت داخل با مدل‌های جدید است؛ خودروهایی که با مشخصات فنی متفاوت، قیمت های رقابتی و مطابق با سلایق شهروندان در خیابان‌ها جولان می دهند و در این میان محصول تارای ایران خودرو نظر شهروندان روسی را به خود جلب کرده است. 

استراتژی ایران خودرو در بازار روسیه

صنعت خودرو از صنایع پیشران و پیشرو در جهان به شمار می رود، بنابراین ورود به بازارهای جهانی از یک سو موجب ارتقای برند ایران خودرو خواهد شد و از دیگر سو رشد دانش فنی و حرکت رو به جلو محصولات این خودروساز را در پی خواهد داشت. 

تولید محصولات کیفی، ارایه خدمات مناسب و فراگیر و همچنین توسعه سبد محصولات و طراحی و توسعه محصولات جدید از برنامه‌های ایران خودرو برای ورود به بازار خودرو روسیه است. تردیدی نیست که توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری می‌تواند موجب تحکیم و تقویت منافع مشترک میان دو کشور شود، به نحوی که هر دو ملت ایران و روسیه از آن بهره‌مند شوند.

صادرات خودروهای دنا پلاس و تارا با تمرکز بر کیفیت و تکنولوژی روز و تجهیز خودروها به فناوری سوخت با استاندارد یورو۵ از جمله اقدامات موثری است که حضور شایسته در بازار روسیه را میسر می کند. از این رو گروه صنعتی ایران خودرو، روسیه و جمهوری‌های همجوار آن را بازار مهمی برای محصولات خود می‌داند و قصد دارد با تکیه بر دانش فنی و توان حرفه‌ای خود به رقابت با شرکت های بزرگ در این بازار بپردازد. 

بنابراین با ظرفیت های بسیار خوبی که اکنون در ایران خودرو وجود دارد، شرایط برای ورود این شرکت به بازار روسیه و بازارهای هم‌جوار مهیاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 1
    مشرق یه جوری تیتر نزن که مردم فک کنن شما هم حامی این خودروسازی ها هستین.‌.. از تولیدات باکیفیتمون حمایت کنین نه هر تولیدی...سخن رهبر هم همینه.. خیلی بی طرف تیتر بزن چون فقط خودروی داغونشون برا قشر ضعیفه....
  • سید علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    6 5
    بزرگترین خودروساز خاورمیانه ؟؟؟؟!!!! بهتره بگی اولین و بزرگترین لگن ساز منطقه در ضمن اون خودروهای ملی کدوم استاندارد های جهانی رو پاس کردند یورو ۶ دارند یا ۴ ۵ ستاره NCAP ؟؟؟
    • ایرانی GB ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      2 0
      آره تو راست میگی ... راستی از رجوی جانت , خدای مقدس زندگیت چه خبر ؟ تو آلبانی بهت پوشک دست دوم میده یا بازیافت شده که بهت فشار اومده و شروع کردی به مسخره کردن تولیدات ملی ایران ؟
  • یک شهروند ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    بزرگترین خودروساز خاورمیانه🤣🤣🤣🤣 نخندون جان پدرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس