کد خبر 1411730
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از سوی سخنگوی دولت

بهادری جهرمی ، شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در پاویون دولت این استان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات افزود: به تازگی سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است اما اصل اینکه بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود در حال پیگیری است.

بهادری جهرمی اظهار داشت: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق‌ها مستهلک می شود.

وی تاکید کرد: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود و امید است در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده امسال به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال گذشته بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث متعددی مطرح بود که بتوان به نحوی آن را جبران کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سه تا چهار سال گذشته به واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجاد شده، و طی هشت سال گذشته منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده و این تورم مستمر وجود دارد، چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاهش پیدا می‌کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افرایش ۵۷ درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    9 6
    وقتی شما قانون را اجرا نمکنید پس دم از قانون نزنید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    13 2
    یه چیز دستی بگیرید و این بازی با روان و آبروی بازنشستگان را تمام کنید .
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    12 4
    شورش را درآوردید . به بهانه افزایش نقدینگی حقوق‌مطابق تورم افزایش ندادید و حالا که قیمت ها کشیده بالا ، هر روز مصاحبه و منت که می خواهیم حقوق را افزایش بدهیم .
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 0
      تازه بیشتر کارمندان بخش خصوصی که همان یارانه را هم نگرفتند چه می گویید که ظلم مضاعف در حقشان شد.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 1
    من توی یه اداره استخدام شدم که فقط حقوق میدن و همکلاسیم توی دانشگاه یه اداره دیگه که ۷ میلیون خارج از فیش براش میریزن. کار مشابه، سختی کار مشابه، شهر محل کار یکیه. دولت رییسی پس کی اینا میخواد درست بشه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 2
    دولت رییسی ۶ ماه میخوان وظیفشون انجام بدن و حقوق نسبت به تورم کمی عقلانی بشه هر روز مصاحبه و حرف.
  • Reza IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    6 2
    نه اینکه تورم نیست و چندر غازی که میدین قراره تورم منفی مثل ژاپنتون رو مثبت کنه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    بهادری جهرمی تو کی میخوای درس عبرت بگیری از چرخ غدار روزگار؟!
  • لام .میم ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    افزایش اول سال 10/ ده درصد بود برای کارمندان .مرز نشینی هم از 1401/03/10کم لم یکن شد. 3ماه ازحقوق مرداد کسر شد .حقوق 5میلیون شد. کجا افزایش نمیدانم.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    6 2
    تا آخر سال چند ماهی نمانده ،هر ماه همین بهانه ها را بگید بلاخره سال تمام میشه سال بعد بگید تورم از بین رفت با این حال ۱۰ درصد به حقوق کارمندان و بازنشستگان می افزاییم،چه ابتکاری !!!
  • سعید هاشمی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    تبعیض و بی عدالتی در سیستم اداری ما بی داد می کند!!!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 0
    به کارمندان حقوق پایین کمک کنید نه کسانی که تو شرکت نفت مشغولن۲۴میلیون حقوقشه۱۰ درصد اضافه دادن۱۰درصد هم شرکت به عنوان شایستگی بهش اضافه کرد شد۲۰درصد شد۴۸۰۰اضافه نفت کارتشون هم از۳۰۰هزار تومن شارژ ماهانه شد۴۵۰۰این شد۹تومن بعد بازم بهش اضافه بشه؟و کارگر هم اولش از۶تومن شد۹تومن حالا این مثال حقوق پایینشه وگرنه رییسان میلیونی تره
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 1
      عزیزم فقط خو داد ببین . شما برای افزایش حقوق ادامه تحصیل و.....را درپیش بگیر
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    اگر میخواهید تولید،اشتغال وعدالت درکشور حکمفرما باشد باید کاری کنید که مردم بیشتر رو بیآورند به کارها ومشاغل آزاد وخصوصی والا با این افزایش حقوق امتیاز سهمیه وانواع مزایا رسمی ودائمیها هرکسی سعی میکنه با باند وپارتی بازی وتقلب و....به مشاغل رسمی ودائمی رو بیآورند(افزایش حقوق و....باید براساس راندمان کارآیی کیفیت تجربه تخصص دلسوزی عدم تظاهر وظاهرسازی تنبلی سواستفاده از شعایر انقلابی اسلامی ومبارزه با دشمنان...باشه کمیت رفع کمیود ومشکلات ومعضلات مملکت ومردم باشه وبراساس نتایج وارزیابی از کار،تلاش ،تخصص صداقت امین بودن واکرام ارباب رجوع ورضایتمندی جامعه باشه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    تورم مهار می کنید!! - چرا حقوق کارمندان را تبدیل به یارانه میلیونی کردید و دارید می پردازید 80 میلیون نفررا دارید کل بر دولت می کنید با عنوان یارانه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام ساکن تهران واقعا به دلیل هزینه های زیاد قادر به زندگی با این حقوق فعلی نیستند. بعد از 25 سال تحصیل و پژوهش و هیئت علمی شدن و بدون داشتن پس انداز و ... 70 درصد حقوق فقط برای مسکن خرج می شود و بقیه جواب گوی خورد و خوراک هم نیست. با انتشار فیش حقوقی یک نفر خاص با حقوق بالا افزایش حقوق هیئت علمی ها منتفی شد و اعضای هیئت علمی جدید با حقوق 12 تومنی بدون پشتوانه بدون مسکن و وسیله نقلیه قادر به زندگی در تهران نیستند. یا به شهرستان منتقل شوند یا افزایش حقوق داشته باشند.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 0
    شما قبل از اضافه کردن حقوق تورم را به میزان غیرقابل تصوری افزایش دادید بطوریکه اغلب کارمندان و بازنشتگان بسیار پایین تر از خط فقر هستند.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 1
    این دولت کاری جز دستور و جلسه ونظارت میدانی بلد نیست.۰۰۰۰
  • محسن طاهری IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 2
    بازی با احساسات بازنشستگان ......خدایا......
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 2
    فقط حرف مفت ...حقوق های بالای چهل میلیون می گیرن برای کارمند شرط می ذارن...
  • US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    حق سطوح بگیران را برداشتن و به حدااقال بگیران دادن هنر نیست از جیب دولت و خودتان هزینه کنید جناب مخبر لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس