کد خبر 1411676
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
بی‌اعتنایی کانادا به هشدارهای چین؛ سفر قانونگذاران به تایوان انجام می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه کانادا با اشاره به انجام‌شدن سفر قانون‌گذاران این کشور به تایوان، گفت چین نباید از این مسئله به‌عنوان بهانه‌ای برای تهاجم نظامی یا اقتصادی استفاده کند.

به گزارشمشرق، علی‌رغم هشدارهای تند چین به کانادا درباره برنامه‌ریزی سفر تعدادی از قانونگذاران این کشور به تایوان، اُتاوا اما بر انجام شدن این سفر اصرار دارد.

وزارت خارجه کانادا بامداد پنجشنبه گفت که چین نباید از سفر برنامه‌ریزی شده قانونگذاران کانادایی به تایوان، به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم نظامی یا اقتصادی استفاده کند.

«آدرین بلانچارد» سخنگوی این وزارتخانه اظهار داشت که انجمن‌های پارلمانی و گروه‌های دوستی به طور مستقل تصمیمات سفر را اتخاذ می‌کنند و دولت کانادا به آن احترام می‌گذارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلانچارد در این‌باره توضیح داد: «همانطور که قبلاً گفته‌ایم، سفر نمایندگان پارلمان [به تایوان] نباید بهانه‌ای برای تشدید تنش یا اقدامات تهاجمی نظامی و اقتصادی باشد».

وی همچنین افزود: «ما همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کنند، خویشتن‌داری نشان داده و خطوط ارتباطی را باز نگهدارند تا از سوءتفاهم جلوگیری شود».

هفته قبل بود که «جودی اسگرو» عضو لیبرال پارلمان کانادا گفت که هیأتی از قانونگذاران کانادایی قصد دارند در ماه اکتبر به تایوان سفر کنند تا فرصت‌های اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه را بررسی کنند.

سفارت چین در کانادا نیز در واکنش به این تصمیم گفت: «ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به اصل چین واحد پایبند باشد و به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام بگذارد».

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 14
    درود بر بهشت عالم کانادا
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 0
    غرب داره فشار میاره در برجام اوکراین تایوان و تهاجمی رفتار می کنه آماده هزینه دادن هم هست برجام فقط دادن تنفس به غرب و جریان غربگرا در ایرانه شرم بر شما
  • نگار IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    هی دارن تحریک میکنند آخر چین حمله کنه دخل همه شون رو بیاره
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 0
    کلا غرب پر رو هستن الان اگر یک کاروان از دیپلمات های چین وارد ایالت کبک بشود بدون اخذ ویزا از دولت کانادا و با جدایی طلبان فرانسوی دیدار داشته باشد آیا دولت کانادا ساکت می نشیند
  • بلال خان IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    دیکه کسی حرف چین رو گوش نمیده اگه یک بار با اقتدار برخورد کنه موضوع جمع میشه وگرنه این قصه مچنان ادامه دارد
  • CA ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    حکومت کانادا هیج استقلالی از خودش نداره تحت نفوذ امریکا و انگلیس و حتی اسراییل است و از این سرسپردگی چین اگاه است بعنوان کسی که در کانادا سالیان زیادی زندگی می کنم مردم به غیر از تعداد اندکی از مهاجرین اطلاعات سیاسیشون در حد صفره و هر چی سی ان ان و بی بی سی و فاکس تولید کنه اونو بدون چون و چرا قبول میکنند استقلال سیاسی بکل تعطیله
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    دیگه ماه عسل چین و غربم تموم شده
  • ب IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    فقط کم مونده سفور سر کوچه ی ما هم به تایوان سفر کنه
  • US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    زمانی که غرب ایران رو تحت فشار های مختلف قرار داده بود، همین چین و روسیه نظاره گر بودند و حتی همراهی موذیانه هم با آنها می کردند، الان نوبت خودشان هست. شکر خدا
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    غرب دنبال درگیر کردن چین با تایوان هست ،این سفرها عمدا و تحریک کننده است تا شاید جلو پیشرفت چین را بگیرند،کاری که با روسیه و اکراین انجام شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس