کد خبر 1411449
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
گانتز

رسانه‌های عبری از سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا برای گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای و روند اثرگذاری بر آن خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه (فردا) طی سفر امنیتی-سیاسی دو روزه به ایالات متحده آمریکا خواهد رفت تا روند توافق هسته‌ای بین واشنگتن و تهران را بررسی کند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» و به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، گانتز قرار است از مقر فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در ایالت فلوریدا بازدید و در آنجا با «مایکل کورلا» فرمانده ستاد مرکزی آمریکا دیدار کند.

بعد از این دیدار، گانتز با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده در واشنگتن دیدار خواهد کرد. به گفته این روزنامه صهیونیستی، گانتز در پایان سفر خود به آمریکا در یک سفر رسمی به ژاپن خواهد رفت.

این روزنامه در گزارشش افزود: «اگرچه سفر گانتز به ایالات متحده از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما برنامه دیدار او با سالیوان بعد از آن به برنامه اضافه شد که تل‌آویو گزارش‌هایی مبنی بر نزدیک‌شدن واشنگتن و تهران [در پرونده مذاکرات هسته‌ای] دریافت کرد».

آحارانوت نوشت: گانتز در دیدارهای خود در واشنگتن، وضعیت بعد از بازگشت آمریکا به (توافق هسته‌ای با ایران) و سرمایه‌های کلانی که در اختیار ایرانی‌ها قرار خواهد گرفت و همچنین موضوع نیروهای نظامی ایران را مورد بحث قرار خواهد داد.

این رسانه صهیونیستی هم‌راستا با سایر گزارش‌های عبری مبنی بر تلاش تل‌آویو برای اثرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای، اعلام کرد: «با این وجود، اسرائیل باید وضعیت خود را در منطقه سازماندهی کند و انتظار می‌رود که در این بین، نبردهایی اطلاعاتی رخ دهد».

پیش از این، گانتز در مصاحبه با «رادیو اسرائیل» ادعا کرده بود که « توافق با ایران امکان توسعه توانمندی‌های هسته‌ای این کشور را فراهم می‌کند، اما ما در [اسرائیل] در مقابل هر سناریویی آمادگی عملیات دفاعی وجود دارد. توافقی که با ایران روی آن کار می شود، بد است و اسرائیل موظف است از خود محافظت کند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه این هفته، از تماس این رژیم با واشنگتن و کشورهای منطقه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داده بود. گانتز خاطرنشان کرده بود که «تمام تلاش خود را برای تاثیرگذاری بر توافق به کار خواهیم بست و هرگز طرفی در هیچ توافقی نخواهیم بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    بعد از سفر به واشنگتن از همان جا هم مستقیم به جهنم پرواز کن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس