کد خبر 1411267
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
محسن مهدیان

چند روز است رسانه‌های اهریمنی بهانه‌ای پیدا کرده‌اند برای متهم‌کردن جمهوری اسلامی به فسادسازمان یافته. مبنا را هم گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات فولادمبارکه قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

یکم. چند روز است رسانه‌های اهریمنی بهانه‌ای پیدا کرده‌اند برای متهم‌کردن جمهوری اسلامی به فسادسازمان یافته. مبنا را هم گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات فولادمبارکه قرار داده‌اند. عده‌ای نیز در داخل ساده اندیشانه ویا مغرضانه خط خبری خناسان رسانه‌ای غرب را دنبال کردند.  

تا اینجای ماجرا طبیعی است؛ کار دشمن، دشمنی است و کار جاهل، آلت‌دست‌شدن برای دشمن.

دوم. مجلس محترم محق به تحقیق و تفحص است. این حق قانونی وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با یک مجلس انقلابی وضدفساد مواجهیم که اراده‌اش تغییر ریل در مدیریت ارشد و میانی کشور به نفع مردم است.

تا اینجای ماجرا قابل‌تقدیر است؛ اما این همه ماجرا نیست.

سوم. گزارش هیأت تحقیق و تفحص به‌صورت علنی منتشر شد؛ چرا؟ ثمره این انتشار علنی چه بود؟ رئیس هیات تحقیق و تفحص گفته است از انتشار علنی گزارش بی‌خبرم و آن‌را تایید نمی‌کنم. آیا عذر بدتر از گناه نیست؟ کدام نماینده یا نمایندگانی دچار چنین خطای نابخشودنی شدند؟ نهاد نظارتی مجلس کجاست؟

گزارشی که در حد یک ارزیابی کارشناسی است و باید به دادگاه ارجاع شود تا مورد قضاوت محکمه قرار بگیرد چرا باید در دسترس رسانه‌های اهریمنی قرار بگیرد تا بر سر انقلاب و کشور آتش بریزند؟  

چهارم. مطابق گزارش تحقیق و تفحص، فولاد مبارکه متهم است به فساد ۹۰هزار میلیارد تومانی. طبیعی است که در ذهن مردم همین یک عدد می ماند. از طرفی دشمن بزرگی عدد را بهانه کرده است تا مدعی فساد سیستمی شود. برای عده‌ای ساده دل نیز باورپذیر است. حالا سوال این‌است که اگر این گزارش در دادگاه تایید نشود چطور ذهن‌ها اصلاح می‌شود؟

تنها یک نمونه را مرور کنیم.

از این ۹۰هزار میلیاردتومان، ۵۷ هزار میلیارد تومان(نسبت را توجه کنیم) با عنوان عدم‌نفع آمده است. یعنی فولاد مبارکه می توانسته است از محل فروش، درآمد بیشتری کسب کند اما با قیمت‌گذاری پایین دچار عدم نفع شده است.

حالا چرا قیمت پایین فروخته است؟ چون به تصمیم دولت عمل کرده است. دولت چرا این تصمیم را گرفته است؟ خواسته قیمت بازار آزاد را شکسته و مواداولیه را با قیمت پایین‌تری به خودرو ساز و تولیدکننده لوازم خانگی  وغیره برساند و تورم را کنترل کند. فرضاً بر این تصمیم دولت  ان‌قلت کارشناسی باشد؛ این یعنی فساد فولاد مبارکه؟

پنجم. مدتی پیش رئیس مجلس از تذکر رهبری بابت نام‌بردن از افراد در گزارش کمیسیون خبر دادند که بدون اثبات در محکمه در صحن علنی منتشر شده بود.سوال این‌است که آن تذکر تنها برای همان مورد بود؟ شامل این مورد نمی‌شد؟ چرا تکرار؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سیف IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 1
    دزدی زیاد نشده، دزدگیر زیاد شده...!
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      شرکت های خصولتی مانند شترمرغ هستند. می گی تخم بذار می گه من شترم .می گی بار ببر میگه من مرغم. به این شرکتها می گی چرا حقوق نجومی ، پاداش نجومی می دی میگه من خصوصیم. وقت هم می گی مالیات بده ، مواد اولیه و انرژی را به قیمت جهانی باید بخری میگه من دولتیم
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      فساد سیستمی در خصولتی ها ـــ برخی شرکت های خصولتی حیاط خلوت برخی شده اند ـ شرکت های خصولتی مانند شترمرغ هستند. می گی تخم بذار می گه من شترم .می گی بار ببر میگه من مرغم. به این شرکتها می گی چرا حقوق نجومی ، پاداش نجومی می دی میگه من خصوصیم. وقت هم می گی مالیات بده ، مواد اولیه و انرژی را به قیمت جهانی باید بخری میگه من دولتیم.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 1
      این مهمه که: ۱- مجلس شجاعانه پیگیر یافتن فساد بوده ۲- این تخلفات برای رئیس فولاد مبارکه منصوب دولت رئیسی نیست. ۳- مجلس تحقیق‌هایش را برای همه شرکت های دولتی ادامه باید دهد
  • علی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 1
    سمبل کاری شروع شد!!!
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      فساد سیستمی در خصولتی ها ـــ برخی شرکت های خصولتی حیاط خلوت برخی شده اند ـ شرکت های خصولتی مانند شترمرغ هستند. می گی تخم بذار می گه من شترم .می گی بار ببر میگه من مرغم. به این شرکتها می گی چرا حقوق نجومی ، پاداش نجومی می دی میگه من خصوصیم. وقت هم می گی مالیات بده ، مواد اولیه و انرژی را به قیمت جهانی باید بخری میگه من دولتیم.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 0
      همه خصولتی ها را باید تحقیق و تفحص کنید ـــ برخی شرکت های خصولتی حیاط خلوت برخی شده اند ـ شرکت های خصولتی مانند شترمرغ هستند. می گی تخم بذار میگه من شترم . می گی بار ببر میگه من مرغم. به این شرکتها می گی چرا حقوق نجومی و پاداش نجومی میدی میگه من خصوصیم هر قدر بخوام حقوق و پاداش می دهم.. وقت هم می گی مالیات بده ؛ و مواد اولیه و انرژی را به قیمت جهانی باید بخری میگه وا صنعتا ؛ صنعت از دست رفت و دولت باید اینها را مفت به من بده. من دولتیم . ــ فساد سیستمی در برخی خصولتی ها یافت میشه.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 7
    متاسفانه مجلس نادان با ندانم کاری و انتشار گزارش غلط موجبات بدنامی نظام اسلامی را فراهم کرد. دلسوزان متخصص از همان اول فهمیدند گزارش فولاد مبارکه سرتا پا غلطست ولی چه سود که تیر جهل مجلس از چله کمان رهیده بود. یک نفر نبود به آقایان بگوید میفهمید با اعلام این اعداد کذایی چه ضربه ای به حیثیت نظام میزنید؟ آیا عدم نفع فولاد که به دستور دولت وقت بوده فساد است؟آیا ترک تشریفات الزاما به معنی دور زدن قانون است؟ یقینا عدد تخلفات پس از بررسی در قوه قضاییه به کمتر از عشر مقدار اعلامی خواهد رسید ولی چه فایده که در ذهن ملت همان عدد درشت خواهد ماند
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      شرکت های خصولتی مانند شترمرغ هستند. می گی تخم بذار می گه من شترم .می گی بار ببر میگه من مرغم. به این شرکتها می گی چرا حقوق نجومی ، پاداش نجومی می دی میگه من خصوصیم. وقت هم می گی مالیات بده ، مواد اولیه و انرژی را به قیمت جهانی باید بخری میگه من دولتیم
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 0
    دیگر آزادی بیان برای مجلس هم ممنوعه؟! یعنی تحقیق و تفحص مخفیانه باشه؟
  • DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    چی بگم
  • رضا IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    معلومه
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 3
    چرا علنی شده؟‌ باید مخفی کاری می شد
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 0
    فساد تنها باعث بزرگ تر شدن اين اژدهاي هفت سر مي شويد.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 0
    به نظر می‌رسد که با اعتراض و بهانه اعاده حیثت، پول قلمبه دیگری را از بیت‌المال تلکه خواهند کرد
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    6 0
    برای 30 تومن وام که تو این گرونی ها بزنم به زخم زندگیم پدر من بازنشسته رو در آوردن! و میگن نمیدیم بهت. شما توقع دارید با دیدن این ارقام چه حسی پیدا کنم؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    7 0
    اختلاس و فساد هم نبوده باشه حیف و میل منابع کشور هست. تو این مشکلات معیشتی که درامد مردم کفاف مخارجشون رو نمیده و مدام به مقاومت در برابر مشکلات دعوت میشن تخصیص بودجه فولاد مبارکه چه معنی میده؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 1
    فساد فساده دیگه
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 0
    قطعا تخصیص بودجه نفت و فولاد و ... به ارگان ها و موسسات ذکر شده در لیست اصلا توجیهی نداره
  • حسام IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 0
    اقای مهدیان یه زمانی ...نه الان بلکه تقریبا 30 سال قبل 124 میلیارد تومن فقط چند هفته عدد گنده ای تو ذهن مردم بود ...یه زمانی هم حدود 11 سال قبل 3000میلیارد تومن فقط چند روز عدد گنده ای تو ذهن مردم بود الان هم 90000میلیارد تومن نهایتا چند ساعت تو ذهن مردم میمونه
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 1
      3000 میلیارد 11 سال قبل و 90 هزار الان یکیست هر دو معادل 3 میلیارد دلار ان اولی که بیش از 90 درصدش برگشت و مه افرید هم اعدام شد این هم رسیدگی میشود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 1
    اين تخلف خواهی نخواهی لو ميرفت، ديگه منت سر مردم نزاريد بابت وظيفه ای که بخاطرش حقوق ميگيريد، رسالت شما نماينده ها از اول همين بوده، ولي...
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 1
    کسی هم نگفت صرفا اختلاس و دزدی است. گزارش مجلس ناظر بر سو مدیریت ها و حیف و میل هاست که نیازی به اثبات در دادگاه هم نداره. بودجه هایی به جاهایی داده شده که اصلا ربطی نداشته به فولاد مبارکه! و واقعا خنده داره! تامین لند کروز فلان مسئول و تامین مالی فلان .......!
  • حسن IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 0
    انتشار گزارش فساد نفعش از ضررش بيشتره اولا با فشاري كه از طرف افكار عمومي وارد ميشه لااقل مسئولين كمي نظارت ها را بيشتر ميكنند و فكري به حال اين فساد ها ميكنند ثانيا شايد كساني كه به فكر اختلاس هستند كمي بترسند و فعلا دست نگهدارند
  • حمید اصلانی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    آهسته آهسته
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    6 0
    تموم شد قانع شدیم
  • US ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 2
    لطفاً اینکه بدلیل عدم مدیریت و تأثیر افراد ذی نفوذ مثل نمایندگان و دست اندرکاران در حوزه مدیریتی کشور برای تعیین مدیر و یک حراست فشل و عامل دست مدیران که با حداکثر اضافه کاری و مأموریت قابل خرید بوده و نقش بی خود آنها در تمامی فسادی که در این 40 سال روی داده و در بعضی از آنها هم نقش داشتند. خواهشمند است فساد نهادینه شدن در کشور را که توسط مسئولان در وسائل ارتباط جمعی دمیده شده و خود هم میدانند که دروغ میگویند سبب ناراحتی و ناامیدی مردم شده اند که با حرکت در شهر و روستاهای کشور بشدت قابل مشاهده است هر چه زودتر نسبت به کسب اعتماد مجدد مردم تلاش شده و فاسدان اعم از فرزندان مخصوصاً نزدیکان همسر و یا ..... را به تیغ عدالت سپرده تا هر چه زودتر به این کار واجب برسیم. تا نشود آنروزی که به بلای شوروی دچار شویم.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    اتفاقا این یه خبر خوب برای نظام و مردم هست. آب منبع خالی مشید الان سوراخ منبع پیدا شده.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 1
    بابا تو رو خدا به خدا ایمان بیارید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    دراین که فسادگسترده درسیستم اقتصادی فولادوبانکها هست شک نیست وضدقانون کارمیکردند که شکی نیست وبایدشفاف سازی شود وما هم کاربه معاندین نداریم
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    مشکل این هست همه چیز رو بر اساس ملاحظات رسانه ای صرف
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان: گزارش منتشر شده درباره تفحص از فولاد مبارکه را تایید نمی کنیم/تخلفات سیستمی نبوده است میرزایی، نماینده مجلس: بنده به عنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، گزارش منتشر شده در فضای مجازی را تایید نمی کنم☹ این گزارش -امیدواریم دستگاههای نظارتی متوجه شوند که چه کسی این گزارش را نشر داده- یکی از پیش نویس های ناپخته درباره تفحص از فولاد مبارکه بوده و بسیاری از اطلاعاتش نیازمند بررسی بیشتر است. متاسفانه افراد هم برخی مطالب را به این گزارش اضافه کردند و اصلا هم از سوی بنده و کمیته تحقیق و تفحص و دستگاه قانونی نشر پیدا نکرده است ما اگر می خواستیم عدد و رقمی اعلام کنیم، در خلاصه گزارش ارائه می کردیم. اما برخی دوست دارند اعداد و ارقامی را دست بگیرند و هر چه می خواهند بگویند اغلب تخلفات، تخلفات اشخاص و مدیران ناصالح بوده است تحقیق و تفحص از مهر۹۷ تا مهر ۱۴۰۰ بوده و مربوط به دولت و مدیرعامل قبلی است القاء ناامیدی در مردم بد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس