کانادا ۶۲ فرد و یک نهاد دفاعی روسیه را تحریم کرد

نخست وزیر کانادا امروز در ادامه همراهی با محور غرب علیه مسکو به بهانه وقوع درگیری ها دراوکراین از تحریم ۶۲ فرد و یک نهاد دفاعی روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا در ادامه همراهی با محور غرب علیه مسکو به بهانه وقوع درگیری ها دراوکراین، امرز سه شنبه ۶۲ نفر از اتباع روسیه را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

به گزارش این خبرگزاری، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در نشستی مجازی با حضور سران کشورهای مختلف از این تحریم های جدید خبر داد و اضافه کرد که اوتاوا به کمک‌های مالی بیشتر به کی یف ادامه می دهد.

به گفته نخست وزیر کانادا، تحریم های جدید شامل فرمانداران و رؤسای مناطق و اعضای خانواده های آنها نیز می شود.

«جاستین ترودو» در این باره اضافه کرد که کشورش در صدد است تا کمک مالی تقریباً ۳میلیون دلاری را به بهانه تقویت ارتش و نیروهای نظامی و دولتی اوکراین به این کشور ارائه دهد.

در همین ارتباط، کانادا پیش از این با اعمال محدودیت‌هایی علیه روسیه، ۲۹ خبرنگار و ۱۵ مجموعه از جمله خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی راشاتودی و چند رسانه دیگر روس را به فهرست تحریم های خود اضافه کرده بود.

وزارت امور خارجه کانادا همچنین از گسترش دامنه تحریم ها علیه مسکو به دلیل نزاع در اوکراین خبر داده بود.

لازم به ذکر است که در مارس ۲۰۲۲، دولت روسیه فهرستی از کشورهای خارجی و مناطقی که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه انجام می دهند را تصویب کرد. ۴۸ کشور همچون استرالیا، آلبانی، آندورا، بریتانیا، تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، کانادا، لیختن اشتاین، میکرونزی، موناکو، نیوزیلند، نروژ، کره، سن مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، آمریکا، تایوان، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس و ژاپن در این فهرست قرار دارند.

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین اوایل اسفند سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم کمک های همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی به ارتش اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس