کد خبر 1411194
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
مقداد: به دوستان ایرانی و روسی اطمینان راسخ داریم/ اشغالگران باید خاک سوریه را ترک کنند

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه به دوستان ایرانی و روسی خود اطمینان داریم تاکید کرد که اشغالگران باید از خاک سوریه خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های سوریه، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه و مهاجران این کشور امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تاکید کرد که  نظام ترکیه باید نیروهای خود را از سرزمین‌هایی که در سوریه اشغال کرده است خارج کند و حمایت خود از گروه‌های تروریستی و دخالت در امور داخلی سوریه را متوقف کند.  

وی اظهار داشت: از سرگیری روابط بین سوریه و ترکیه مرهون این است که حقوق [ دولت سوریه ] به رسمیت شناخته شود که مهمترین آن‌ها پایان دادن به اشغال سرزمین‌های سوریه است. 

وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه گفت که ما بر ابتکارات و تلاش‌های روسیه و ایران برای اصلاح روابط با ترکیه تاکید می‌کنیم اما حقوقی وجود دارد که باید بر اساس احترام به حاکمیت ملی، پایان دادن به اشغالگری وعدم مداخله در امور داخلی اجرا شود. 

وی اظهار داشت: ما به دوستان روس و ایرانی خود که نقشی را ایفا کردند که نشان دهنده خرد و علاقه مندی مشترک برای پایان دادن به دخالت‌های انجام شده از سوی نیروهای [ ترکیه ] که باید به حاکمیت  و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد، اعتماد کامل داریم. 

مقداد در خصوص وضعیت منطقه الجزیره سوریه با تاکید بر اینکه برای حل و فصل اوضاع در این منطقه ابتدا باید بر اساس قوانین بین المللی به توافق رسید، گفت: خاورمیانه بدون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نمی‌تواند آرام باشد. 

وی با اشاره به اینکه حمایت اشغالگران آمریکایی از شبه نظامیان تجزیه طلب در شمال شرق کشور منجر به نابودی اقتصاد سوریه شد، از شبه نظامیان وابسته به اشغالگران آمریکایی خواست برای حفظ کشور در کنار ارتش و مردم کشور خود بایستند و به واشنگتن اعتماد نکنند. 

در همین حال «لاوروف» وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که امکان بازگشت به توافقات بین سوریه و ترکیه در سال ۱۹۹۸ وجود دارد. 

وی افزود: ما هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه را رد می‌کنیم و بر ضرورت حل سیاسی بحران آن تاکید می‌کنیم. 

وزیر امور خارجه سوریه در بخشی از سخنان خود بمباران خاک سوریه توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد و نگرانی مسکو را از ادامه هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی در سوریه همانگونه که در فرودگاه بین المللی دمشق اتفاق افتاد، ابراز کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 0
    ترکیه ترسید و حمله اش به سوریه رو لغو کرد. این است قدرت ایران و محور مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس