وزیر ورزش به داد جودو برسد/ وضعیت جودو اصلاً خوب نیست؛ آبروی‌مان در دنیا رفت!

مربی اسبق تیم ملی جودو به تشریح دلایل ناکامی این فدراسیون در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی پرداخت.

به گزارش مشرق، مربی پیشین تیم ملی جودو در گفت‌وگویی پیرامون نتایج نمایندگان جودوی ایران در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ اظهار داشت: آن را که عین است، چه حاجت به بیان! جودوی ما کجا بوده و به کجا رسیده؟ قبلاً با قدرت‌های سنتی مثل ژاپن و کره پایاپای مبارزه می‌کردیم و الان جودوی ایران در حد ترکیه و روسیه پائین آمده و باید با کشورهایی مثل عراق دست‌وپنجه نرم کنیم. جایگاه جودوی ایران این نیست و این رشته در کشور از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالایی برخورد است.

وی در ادامه بیان داشت: توان در جودوی کشور بالاست اما مدیریتی نداریم که از آن استفاده کند. مدیریت باید از این پتانسیل بهره بگیرد که کار آن‌هاست اما با این نتایج اخیر، نشان داده شد که وضعیت جودو اصلاً خوب نیست و واقعاً آبروی جودوی ایران در دنیا رفت! به عنوان یک مربی و جودوکای تیم ملی، جوابی ندارم به مردم بدهم.

ملک‌محمدی درباره اتفاقاتی که پیش آمده، عنوان داشت: هر انتقادی هم که می‌کنیم، یا بیانیه می‌دهند و یا با حکم محرومیت کمیته انضباطی مواجه می‌شویم. ۱۴ حذف از ۱۴ نفر در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی یعنی فاجعه. در تیمی هم کار خاصی نکردیم و کشورهایی را بردیم که در جودو اصلاً محلی از اعراب نداشته‌اند؛ مقابل تیمی هم که حداقل توان جودویی را داشت هم شکست خوردیم.

او در همین باره تأکید داشت: کشوری مثل سنگال را فقط با فوتبال آن هم تا حدی می‌شناسند؛ این کشور جودویی ندارد! یا مثلاً چاد اصلاً کجاست؟ این مسابقات لااقل یک خوبی داشت؛ آن هم این که برخی کشورها را که نمی‌شناختیم، لااقل در نقشه جغرافیایی پیدا کردیم! ما یک روز قهرمان آسیا و جزو برترین تیم‌های جهان بودیم و الان به این‌جا رسیده‌ایم.

مربی سابق تیم ملی جودوی کشورمان تصریح داشت: قطعاً تعلیق هم در این افت کیفیت تأثیر زیادی داشته اما یک مدیر قوی باید کاری می‌کرد که اصلاً فدراسیون به تعویق نرسد. مشکل ما که برای امسال و پارسال نیست؛ ویزر هم سال‌هاست در فدراسیون جهانی بوده و هست. مدیریت باید کار را طوری پیش می‌برد که به تعلیق نرسیم و این وضعیت جودوی ما نباشد.

وی در ادامه گفت: قهرمان‌ها را نگه نداشته‌ایم و الان دست‌مان خالی شده. بسیاری که اصلاً از ایران رفتند و معدود جودوکاهای معتبری که مانده‌اند هم خودشان را به کلی کشیده‌اند کنار تا چنین افرادی به قونیه بروند و این افتضاح به بار بیاید. ۱۲۰ باشگاه در تهران داشتیم و برای مسابقات استانی در هر وزن ۴۰ جودوکا می‌آمد اما حالا تعداد باشگاه‌های پایتخت به ۵ تا رسیده! دیگر حرفی نمانده؛ نه استعدادی، نه اهمیتی و نه توجهی از سمت فدراسیون.

ملک‌محمدی در مورد عدم حمایت فدراسیون از جودوکاها ابراز داشت: اگر مسئولین به داد جودوی ایران نرسند، این رشته با خاک یکسان خواهد شد. من زوری مربی تیم ملی شدم اما در آستانه رقابت‌های آسیایی مرا به بهانه جوان‌گرایی برداشتند و سپس محرومم کردند، احترام‌ها در فدراسیون از بین رفته و مسئولین باید در این باره جواب بدهند. با صدای بلند می‌گویم حال جودوی ایران خوب نیست و همه با هم اختلاف دارند.

او در خصوص حضور ۲ رئیس هیأت در قونیه اذعان داشت: ۱۰ سال دیگر هم باید عقب بیفتیم تا به ما رسیدگی کنند؟ در فدراسیون یارکشی رخ می‌دهد و کسانی که جودو اصلاً حالی‌شان نیست، رئیس هیأت شده‌اند و جودوی استان‌شان را به فنا داده‌اند.

این جودوکای سابق تیم ملی در پایان گفت: تهدیدها باید از بین می‌رفت که نرفت و بدتر شد. تعلیق را می‌شد برطرف کرد اما با شاخ‌به‌شاخ شدن با فدراسیون جهانی که نه! مشکل از مدیریت فدراسیون ماست. شرمنده مردم شده‌ایم و با این نتایج به ما می‌خندند. در مسابقاتی این نتایج را کسب کردیم که یک سوم سطح آسیایی هم نیست و نمی‌دانم دیگر چطور باید از حق‌مان دفاع کنیم.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 0
    مگه آبرو داشت که بره
  • سعید IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    8 4
    لازم به ذکر است که ارزش پول ملی چاد و سنگال که این مشنگ اصلا نمی‌شناسد از ارزش ریال ایران بیشتر هست شما رو کی میشناسه اسمی از ایران میاد مردم دنیا به شکل طالبان افغانستان ترور و حشت میشناسند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    با توجه به پتانسیلی که در جودو کشور وجود داره و استعدادهای خوبی که داریم مدیریت غلط باعث این نتایج میشه باید مثل والیبال یک مربی طراز اول مثلا از کشور ژاپن بیاریم تا تحول در جودو کشور رخ بده
  • ali IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 3
    هر جا که مدعیان فاسد اٌصلاح طلیی بروند با مفتضحانه ترین و رسواترین شکل ممکن آن جا به لجن کشیده نابود میکنند. راهش اینه کلا این میکرب های موذی مخرب پاکسازی بشوند. ازجمله فدراسیون جودو
  • جگژ IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    نقش پیل مهمه
  • علی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    همون سنگالی ها و چادی ها شمارو میشناسن؟ اگه میشناسن به چییی
  • حمید IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    واقعا خاک برسرتون که پول مالیت مردم بدبخت رو به باد می‌دین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس