فیلترینگ یک درمان مسکن است/ افزایش استفاده از فیلترشکن‌ها

بوشهر- دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه محدودسازی و فیلتر یک درمان مسکن است گفت: استفاده مردم از فیلترشکن‌ها افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ابوالحسن فیروزآبادی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران جنوب استان بوشهر اظهار داشت: محدودسازی و فیلتر یک درمان مسکن است و اگر دردی وجود داشته و بخاطر آن مسکنی تجویز شده باید چک شود اگر آن درد رفع شده راجع به استفاده کمتر از آن مسکن اقدام شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه بستن تلگرام موجب افزایش استفاده از فیلترشکن‌ها شده است، افزود: در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هفت وزارتخانه و دستگاه‌های دیگری که عضو هستند باید بررسی کنند البته این مورد توسط قاضی و بازپرس صورت گرفته و رفع فیلتر تلگرام فعلاً در دستور کار شورای فضای مجازی نیست.

وی بیان کرد: تلگرام از تأمین بعضی از خواسته‌های جمهوری اسلامی سرپیچی کرد و به تعهدات خود عمل نکرد و حتی مسئول تلگرام به یک اپوزیسیون تبدیل شده بود.

فیروزآبادی با گلایه از رسانه‌ها که بیش از حد تمرکز خود را بر روی رفع فیلتر تلگرام گذاشته‌اند، گفت: فضای مجازی فراتر از رسانه است و جنبه‌های دیگر آن مانند بحث آموزشی، خدمات مختلف دیجیتالی، اقتصادی و ظرفیت‌هایی که در این فضا می‌شود خلق کرد نیز باید توجه شود.

فعالیت اقتصادی ۲.۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات در برخی حوزه‌ها مانند توسعه اقتصاد دیجیتال، خدمات عمومی و خرید کالا و بازار اپلیکیشن‌ها موفق بوده اما در بعضی‌ها حوزه‌ها مانند پیام رسان ها موفق نبوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به عضویت ۲۵ میلیون نفر در سامانه شاد، افزود: شبکه شاد با توجه به شرایط کرونایی تحمیل شد و قطعاً اشکالاتی داشت ولی در آن شرایط بحرانی کمک رسان بود و از ۱۱ میلیون دانش‌آموز حداقل هشت میلیون دانش آموز تجهیزات لازم داشتند و از این فضا استفاده کردند.

فیروزآبادی یادآور شد: طبق برآورد ما دو میلیون و ۴۰۰ هزار حساب کاربری ایرانی در اینستاگرام وجود دارد که کار اقتصادی می‌کنند و نشان از این است که پتانسیل بزرگی در حوزه اقتصادی در این فضا وجود دارد.

وی عنوان کرد: در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام نمی‌توانیم قوه‌ای که در مردم وجود دارد به فعلیت برسانیم چون از این دو پیام‌رسان تنها از جنبه اطلاع رسانی در اقتصاد استفاده می‌کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد: ما باید بتوانیم پیام رسان بومی و داخلی که هم رسانه باشد و هم نیازهای خدماتی و اشتغال وسیعی برای مردم ایجاد کند را راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دلیل نداشتن پیام رسان خوب داخلی از بسیاری از خدمات عمومی محروم هستیم.

نشت اطلاعات در فضای مجازی

فیروزآبادی ابراز کرد: حمایت ما از راه اندازی پیام رسان داخلی به معنای محدودیت پیام رسان خارجی نیست ما می‌خواهیم بگوییم پیام رسان خارجی به دلیل گمنامی و قابل پیگیری و شناسایی نبودن ما را محدود و مانع از ایجاد رفاه لازم برای مردم شده است.

وی بیان داشت: رسانه‌ها طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی از دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی پیام رسان و اپراتور خدمت رسان بومی در کشور را مطالبه کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور درباره این ذهنیت که مطالب در پیام رسان های داخلی رصد می‌شود، گفت: در فضای مجازی چه خارجی و چه داخلی نشت اطلاعات وجود دارد ولی در این فضا این قدر حجم مبادله اطلاعات بالا است که من فکر نمی‌کنم رصد مسئله خاصی باشد و اینها تصورات بعضی افراد است.

وی افزود: اگر قرار است یک پیام رسان خارجی فیلتر باشد قطعاً مسئولین کشور هم نبایستی از آن استفاده کنند بخصوص مسئولینی که مخاطب خارج از کشور ندارند حالا اگر وزیر خارجه یا رئیس جمهور ما که مخاطب خارج از کشور دارند به نظر من قابل توجیه است ولی در کل برای مقامات دولتی پسندیده نیست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور یادآور شد: دولت جدید قرارداد بسیار بزرگی درباره تقویت زیرساخت کشور با شرکت‌های داخلی منعقد کرده که در یک سال آینده ظرفیت زیرساخت کشور دوبرابر می‌شود که امیدواریم در موعد مقرر عملیاتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 7
    آقای رئیسی عزیز تا وقتی افرادی مثل ایشون که دبیر شورای عالی فضای مجازی دولت‌ روحانی و از مسببین وضعیت فعلی بوده و کارنامه کاملاً مشخصی در رهاسازی فضای مجازی دارد و همچنین رفیق و همفکر حسن روحانی است در رأس این پست و مقام ها باشند تغییر ریل از حالت لیبرالی به اسلامی دولت و در شأن جمهوری اسلامی و مردم ممکن نخواهد بود
    • مجید IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      3 0
      از زمان دولت بازرگان تا الان 40 ساله دارید ریل رو از لیبرال به اسلامی تغییر می دید و هنوز میگید تغییر نکرده. میخواستید از زمین تا کره ماه رو هم ریل گذاری کنید الان باید تمام شده بود!!
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 1
    به مذاقت خوش نیومد گفت اینیستا هم خوبه ؟
  • CA ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 1
    واقعا ایرانی ها نمیتونن یک نرم افزار ساده امثال تلگرام و اینستا که تعدادی سرور چند ده تا مهندس نرم افزار و نهایت 8 9 ماه وقت نیاز داره و تجارت پر سودی هم هست رو تولید کنن . مسخره بازی ها چیه. ماشین امریکایی که یک نفر میخره و سوار میشه ورودش ممنوعه و به درستی. نرم افزاری که تمام اطلاعات شخصی و حقیقی و حقوقی کشور و فکر و قلب و ذهن مردم رو دسترسی داره شده جولانگاه شرکت های صهیونیست
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    سلام افراد زیادی امکانات کار خصوصی مثل مغازه ندارن لذا در منزل با همین شبکه پول تو جیبی در می آورند که بیشتر این افراد دانشجو هستند و دستشان تو جیب خودشان است
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    توی YouTube انبوهی از ویدئوهای علمی و آموزشی معرکه وجود داره که متاسفانه فیلتره و برای دانلود آنها از فیلترشکن استفاده می کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس