کد خبر 1410770
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
وحشت در خط میانی رئال‌مادرید

از دست‌ دادن بازیکن خط میانی، کابوسی است که رئال‌مادرید بارها دچار آن شده است؛ موضوعی که به باور رسانه‌های ورزشی در گذشته نیز دردسر بزرگی برای کهکشانی‌ها به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، رئال‌مادرید در طول تاریخ با بازیکنان بزرگ زیادی خداحافظی کرده است؛ فوتبالیست‌های بزرگی همچون کریستیانو رونالدو، سرخیو راموس، مارسلو و گرت بیل که صحنه‌های باشکوهی را در این تیم رقم زدند و سرمایه‌های باشگاه محسوب می‌شوند.

حال نوبت به جدایی «کاسمیرو» اسطوره مادریدی با سابقه پنج قهرمانی با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا است که بتازگی به‌صورت رسمی به منچستریونایتد منتقل شد؛ جدایی و خلائی که پرکردن آن برای رئال‌مادرید بسیار دشوار است. زیرا کهکشانی‌ها در سال‌های پیش هم‌بارها با این خلاء مواجه شده بودند زمانی که فرناندو ردوندو یا کلود ماکلله یا ژابی آلونسو، از بزرگان خط هافبک با خروج خود تیم را به‌ نوعی تنبیه کردند.

وحشت در خط میانی رئال‌مادرید

تارنمای مارکا در واکنش به خروج کاسمیرو، در گزارشی به خروجی‌های پیشین رئال‌مادرید پرداخت و درباره فرناندو ردوندو که بیش از ۲۲ سال پیش این تیم را ترک کرد نوشت: در سال ۲۰۰۰ میلادی، جدایی ردوندو از رئال مادرید بسته شد. این یکی از اولین عملیات‌های فلورنتینو پرز پس از ریاست بود که او را به میلان فروخت؛ موضوعی که بسیاری از کارشناسان، آن را از اشتباهات بزرگ مدیران باشگاه رئال‌مادرید در تاریخ نقل و انتقالات این باشگاه دانستند.

ردوندو، یک چهره پیشرو در خط هافبک بود که ۶ فصل در رئال‌مادرید بود و به نوعی در این تیم شکوفا شد. حمایت این بازیکن آرژانتینی از نامزدی لورنسو سانس رقیب فلورنتینو برای ریاست باشگاه رئال‌مادرید که در نهایت فلورنتینو پیروز شد باعث جدایی او از این تیم و پیوستن به میلان شد.

خلاء بزرگی که توسط این بازیکن آرژانتینی در رئال ایجاد شد، سنگین بود تا آنجا که در همان تابستان کونسیسائو و ماکلله جذب شدند.

وحشت در خط میانی رئال‌مادرید

به نوشته مارکا، ماکلله دیگر هافبک رئال بود که به‌سختی سه فصل را در این تیم سپری کرد و سرانجام در سال ۲۰۰۳ و به دلایل مالی آنجا را به مقصد چلسی ترک کرد، چنانچه خود این بازیکن درباره تصمیم به جدایی‌اش اذعان کرد: آنها به من قول افزایش حقوق، دادند، اما وقتی با دیوید بکام به تفاهم رسیدند به من گفتند که افزایش حقوق دیگر امکان پذیر نیست.

خروج ماکلله به‌ اندازه فرناندو ردوندو آسیب‌زا نبود به خصوص پس از آمدن بکام که فلورنتینو پرز با آن به دنبال ساختن یک تیم فانتزی در کنار فیگو، زیدان و رونالدو بود.

اما باگذشت زمان، رفتن ماکلله عواقب ورزشی جبران‌ناپذیری برای فصول زیادی داشت و مادرید وارد یک بحران ورزشی نگران‌کننده شد زیرا این بازیکن مهره کلیدی برای تعادل تیم بود تا آنجا که مادرید وارد پروسه یافتن یک ماکلله جدید شد که با آن مسیر ورزشی تیم را درست کند که در این راه پول و تلاش زیادی صرف کرد اما برای مدت طولانی موفق نشد تا اینکه ژابی آلونسو آمد.

وحشت در خط میانی رئال‌مادرید

ژابی آلونسو با آمدنش در سال ۲۰۰۹ به نوعی التیام بخش زخم کهنه مادریدی‌ها در پست هافبک دفاعی بود و کهکشانی‌ها بعد از سال‌ها یک بازیکن با استعداد پیدا کردند تا دهمین لیگ قهرمانان اروپا که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، دست‌ یابند.

اما جدایی او، آزمون سختی برای رئال‌مادرید بود که دو سال بعد کاسمیرو این خلا را پر کرد. این بازیکن از سال ۲۰۱۳ در عضویت رئال است و در این مدت فقط یک فصل راهی پورتو شد. پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان، سه قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا، یک قهرمانی در جام حذفی، سه قهرمانی در سوپرجام اروپایی و سه قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها جزو افتخارات مهمی است که کاسمیرو با رئال دشت کرده است.

حال کاسمیرو هم با قیمت ۷۰ میلیون یورو نقد به اضافه ۱۵ میلیون یورو پاداش بر اساس عملکرد به منچستریونایتد منتقل شد که بدون احتساب مالیات در یونایتد سالی ۱۲ میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت که به‌ مراتب از دستمزدش در رئال‌مادرید بالاتر است.

موضوعی که بنا بر تجربه‌های قبلی کهکشانی‌ها را دچار مشکل و چالش بزرگی می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس