کد خبر 1410497
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
مرگ مشکوک یکی از روسای اطلاعاتی اوکراین

طی یک حادثه مشکوک یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی اوکراین در منزلش در مرکز این کشور به قتل رسید.

به گزارش مشرق، دفتر دادستان کل اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد جسد رئیس یکی از روسای سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در خانه‌اش در مرکز اوکراین پیدا شده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» جسد «آلکساندر ناکونچنی» اواخر روز شنبه پس از شنیدن صدای تیراندازی در اتاقی در آپارتمانش در شهر «کروپیونیتسکی» پیدا شد. پلیس تحقیقاتی را در مورد مرگ آغاز کرده است، اما هیچ اظهار نظر بیشتری نکرده است.

یک سیاستمدار محلی درکانال  تلگرام نوشت که ناکونچنی خودکشی کرده است. وی  از ژانویه ۲۰۲۱ ریاست سرویس اطلاعاتی اوکراین  در منطقه «کرووگار» را بر عهده دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چندی قبل  «ایوان باکانوف» رئیس سرویس اطلاعات اوکراین را برکنار کرد و گفت که او به اندازه کافی کاری  برای خلاص شدن این نهاد از شر جاسوسان و همکاران روس انجام نداده است. زلنسکی گفت که بازنگری در کارمندان اطلاعات اوکراین انجام خواهد شد و در همین زمینه چندین مقام ارشد دستگاه اطلاعاتی اوکراین طی چند ماه گذشته اخراج شده‌اند.

این در حالی است که در رویداد مرتبط دیگر،روز  یکشنبه کمیته تحقیقات روسیه پس از کشته شدن «داریا دوگین» دختر ۲۹ ساله الکساندر «دوگین فیلسوف» و تحلیلگر روس در سانحه رانندگی در منطقه مسکو، پرونده جنایی در مورد این قتل را گشود.

به گفته بازرسان، یک وسیله انفجاری در زیر خودروی «تویوتا لندکروز» که داریا در حال راندن آن بود، جاسازی شده بود. این خودرو با سرعت در حال حرکت بود که حدود ساعت ۲۱:۰۰ شنبه به وقت محلی در منطقه «اودینتسفسکی» در منطقه مسکو منفجر شد.

وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر پوتین داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه یاد کرده است. این ترور در حالی رخ داده که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 2
    اگر کار روس‌ها بوده، دمشون گرم، حال کردم!!
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    شاید میخواهند اینگونه او را انتقام روسیه بابت قتل دختر پروفسور دوگین جا بزنند و بعدش هوار کنند و در ضمن فردی بوده که از او راضی نبوده و یا مشکوک بودند با یک تیر دو نشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس