کد خبر 1410103
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
چرخه تولید سوخت هسته‌ای قدرت ساز است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشورهای غربی با ورود ایران به فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل اینکه ما را در رأس هرم کشورهای قدرت ساز قرار می‌دهد؛ مخالف هستند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: بنای هر چیزی در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود؛ اساس علمی مثل علم شکافتن هسته هم از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و مطرح می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه جایگاه معلم و فرهنگیان در قلب جامعه بوده و خواهد بود؛ گفت: حاکمان و حکومت‌ها هم کاری با هدف تخریب جایگاه معلم نمی‌توانند انجام دهند. چیزی که ما در کشور بیش از هر زمان دیگری این روزها به آن احتیاج داریم؛ تثبیت این تفکر است که علم همان ثروت است؛ علم و مهارت‌آموزی در جامعه و خانواده شکل می‌گیرد و در زندگی بروز می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم خداحافظی با مدرک گرایی گفت: همه ما در همه نهادها و دستگاه باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا چرخه مهارت آموزی را تکمیل کند.‌

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در برنامه بیست ساله باید ۳۰ هزار نیروی متخصص را جذب کنیم؛ فناوری‌های پیچیده موجود در انرژی اتمی نیازمند تربیت افراد متخصص است.

اسلامی با بیان اینکه چرخه دسترسی به سوخت هسته‌ای یک چرخه قدرت ساز است؛ گفت: اما کشورهای غربی بمب اتم را بهانه کرده اند. مخالفت آنها با آب سنگین به دلیل این است که تولید آب سنگین نشان دهنده قدرت علمی است.

معاون رئیس جمهور گفت: کشورهای غربی با ورود ایران به فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل اینکه ما را در رأس هرم کشورهای قدرت ساز قرار می‌دهد؛ مخالف هستند. پیش از انقلاب هم مانع ورود ایران به کشورهای قدرت ساز بودند. همیشه از ایران خواستند ما جزو کشورهای خریدار سوخت هسته‌ای باشیم تا ایران یک اپراتور مسائل هسته‌ای بماند و تولید کننده سوخت هسته‌ای نباشیم تا قدرت در اختیار ایران نباشد.

اسلامی با اشاره به اینکه آنان برجام را با هدف تخریب تمامی استعدادها و ظرفیت‌های ایران انجام دادند؛ گفت: کشورهای غربی خواستند همه ظرفیت‌های خود را نابود کنیم و همه دستاوردها را مانند سال ۲۰۱۵ از ما بگیرند؛ ما با چنین نظرات بی منطق و زورگویی مواجه هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه را که کشورهای غربی فکر می‌کردند ما تا ۱۵ سال آینده با آن می رسیم توانستیم در کمتر از یک سال و چند ماه به آن دسترسی پیدا کنیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم در تمام شهرهایی که فعالیت داریم مدارس انرژی هسته‌ای را از مقطع ابتدایی داشته باشیم و تمام حمایت‌های لازم را از این مدارس خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    ادامه برجام ایران را برای همیشه از داشتن راکتورهای آب سنگین محروم خواهد کرد لذا مرگ ابدی برجامچای را از صمیم قلب خواستاریم
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس