کد خبر 1410078
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
آپارتمان‌سازی غیرمجاز در کوچه 2 متری

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در راس هیاتی ضمن بازدید از منطقه ۱۸ تهران در جریان وضعیت ساخت و ساز این منطقه شهری قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور، صبح امروز شنبه ٢٩ مردادماه، از برخی نواحی و حریم منطقه ۱۸، بازدید و از نزدیک در جریان برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز قرار گرفت و دستورات لازم را پیرامون برخورد با ترک فعل مسئولان در این زمینه صادر کرد.

در حاشیه این بازدید، اسدیان خطاب به مسئولان شهری منطقه ١٨ شهر تهران گفت: اجازه ندهید زمین‌خواران آجر روی آجر بگذارند، باید بدون هیچ ترسی، از اقدامات خلاف قانون در ساخت‌وساز غیرمجاز و تفکیک اراضی کشاورزی و باغ‌ها جلوگیری به عمل آید و مطمئن باشید که سازمان بازرسی از شما حمایت خواهد کرد.

در ادامه از تعدادی از ساختمان‌هایی که برخلاف مقررات و ضوابط و بدون پروانه ساخته شده بودند نیز بازدید میدانی انجام شد.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی در ادامه حضور خود در برخی نواحی منطقه ١٨، از یک ساختمان هشت طبقه که بدون پروانه و در یک کوچه دو متری ساخته شده بود، بازدید کرد و با صدور دستور به بازرس امور شهرداری‌ها، نسبت به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه تأکید کرد و گفت: با عواملی که مانع این ساخت‌وساز غیرقانونی نشده و به وظیفه خود عمل نکردند، برخورد شود.

وضعیت شن چاله در منطقه ١٨ تهران، احداث ساختمان‌های غیرمجاز و پیگیری تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی، تفکیک غیرقانونی و ساخت ویلای غیرقانونی نیز در جریان این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به یکی از مشکلات منطقه ١٨ تهران مبنی بر اینکه حریم این منطقه از لحاظ قضایی جز شهرستان اسلامشهر بوده و بین شهرداری اسلامشهر و منطقه ۱۸ اختلاف‌نظر در این زمینه وجود دارد، اسدیان در حاشیه بازدید مذکور، طی تماسی با دادستان اسلامشهر بر این نکته تأکید کرد که برای برخورد با تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی و باغات باید در تصمیمات اتخاذ شده بین مسئولان هماهنگی لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه در جریان بازدید از وضعیت برخی از اراضی که با تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی تبدیل شده بودند، گفت: اگر در این خصوص ترک فعلی از سوی مسئولان جهاد کشاورزی صورت گرفته باشد، سازمان بازرسی ورود جدی خواهد کرد.

گفتنی است در این بازدید مهرورز بازرس کل وزارت کشور و شهرداری‌ها، حسن زاده رئیس دادسرای ویژه انفال، ثروت های عمومی و شهرداری ها، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمدجواد خسروی شهردار منطقه ١٨ تهران ، ملازم شهردار ناحیه ۳ این منطقه و علیرضا صادقی مدیرکل حریم تهران حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    یه سری یه شهرقدس (قلعه حسن خان) چسبیده به تهران بزنید تا متوجه ساخت و ساز غیر مجاز بمعنای حقیقی کلمه بشید،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس