کد خبر 1410011
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

بایدها و نبایدهای بازسازی منزل خوب

اینکه یک بازسازی خوب باید چه ویژگی هایی داشته بحثی فنی است و البته به نظر مالک ملک هم بستگی اینکه ایشان تمایل دارند این عملیات در چه سطحی و با چه میزان هزینه پیش برود خود ممکن است نتیجه کار را تغییر دهد. شرکت های معتبر فعال در زمینه بازسازی خانه و طراحی داخلی خدماتی چون مشاوره بازسازی منزل را نیز ارائه داده و در تصمیم گیری صحیح تر و داشتن طرح و برنامه ای دقیق تر شما را کمک خواهند کرد. بستن قرارداد بازسازی منزل با شرکت حقیقی یا شخص حقوقی متخصص می تواند حاصل نهایی فرآیند بازسازی منزل را تضمین نماید.

مراحل بازسازی منزل

نوع پوشش دیوارها در بازسازی منزل بسیار مهم است. در این مورد گزینه های پیش رو زیاد بوده و انتخاب هریک از این گزینه ها بستگی به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده شخص برای آن دارد.

پوسترهای سه بعدی، سنگ های دکوراتیو، انواع طرح های دیوارپوش، شیشه های تزیینی، تایل های آلومینیومی، کاغذهای دیواری و بسکمک موارد دیگر از جمله گزینه هایی برای انتخاب پوشش دیوارهای سالن پذیرایی و دیوارهای سایر بخش های منزل هستند.

بازسازی داخلی منزل

همانگونه که در بالا ذکر شد بازسازی منزل هم می تواند در بخش داخلی آن صورت پذیرد و هم در بخش بیرونی و نمای ساختمان؛ مراحل بازسازی آپارتمان در هریک از بخش های آن مستلزم رعایت اصول و نکات خاصی می باشد که در دریافت نتیجه هرچه مطلوب تر موثرند.

بازسازی داخلی منزل را می توان شامل بازسازی بخش های مختلف داخلی آن دانست. نکات کلیدی در رابطه با بازسازی بعضی از بخش های مهم داخلی منزل به صورت مجزا آورده شده اند.

بازسازی منزل قدیمی

بازسازی منزل می تواند شامل دو بخش بازسازی داخلی منزل و بازسازی نمای بیرونی آن باشد. بازسازی منزل می تواند از روی اجبار یا به اختیار مالک آن صورت پذیرد؛ بازسازی منزل وقتی از روی اجبار انجام می گردد که سکونت در آن واحد مسکونی برای فرد و وسیله های آن منزل خطر جانی و مالی داشته باشد؛ این مورد از بازسازی، بیشتر بازسازی منزل قدیمی و کلنگی را شامل می گردد.

بایدها و نبایدهای بازسازی منزل خوب

بازسازی و نوسازی منزل به اختیار مالک آن می تواند با هدف ایجاد تنوع و زیباسازی منزل صورت پذیرد. این مورد ممکن است بازسازی منازل مسکونی بی عیب و نقص و جدید الاحداث را نیز شامل گردد. با ورود روزافزون ورژن جدید وسایل و لوازم منزل، متریال ها و مصالح و تزئینات منزل بروز افراد و به خصوص بانوان تمایل به تغییر بخش هایی از خانه، استفاده از متریال های جدید همچون کاغذ دیواری ها و کف پوش های مطابق با مد روز و تعویض وسایل و لوازم منزل خود پیدا می کنند.

بازسازی منازل مسکونی

در بازسازی منزل برای جلوگیری از اتلاف در هزینه ها و زمان حتما و حتما پیش از اقدام به کار در حیطه حریم های قانونی اعلام شده مجوزهای رسمی مربوطه را اخذ کنید چرا که در صورت عدم رعایت قوانین شاید مجبور به توقف کار یا حتی تخریب آن شوید. همه این موارد وقت و هزینه زیادی را می تواند اتلاف کند.

قیمت بازسازی منزل

برای کاهش در هزینه های بازسازی می توان از مواد و مصالح درجه 2 به جای مواد درجه یک به شرط حفظ کیفیت استفاده کرد اما به یاد داشته باشید در صورتی که برای صرفه جویی های ناچیز استفاده از مواد غیر استاندارد را بر متریال های مرغوب ترجیح دهید از همان ابتدای کار همان مبلغی را نیز که برای مواد نامرغوب صرف نموده اید به هدر داده شده اند؛ چرا که دیری نخواهد پایید که اثرات سو این مواد تعیین و احتیاج به بازسازی دوباره پیدا خواهید کرد.

بازسازی منزل با کمترین هزینه

برای مالی تر عمل کردن در فرایند بازسازی منزل تمامی مواد و مصالح خارج شده از منزل را که جایشان با متریال ها و مصالح جدید پر شده است را جزو نخاله ساختمانی محسوب نکنید از جمله این مواد به در و پنجره ها، کاشی ها و سنگ های نسبتا سالم و حتی آجرهای خارج شده از دیوارهایی که مورد تخریب قرار گرفته اند اشاره نمود.

نوسازی آشپزخانه آپارتمان

آشپزخانه قلب خانه است و با توجه به اینکه بانوان ایرانی بیشترین وقت خود را در این بخش از منزل سپری می کنند، زیبایی و داشتن دکوراسیون داخلی متناسب با بهترین مدل های روز جهان در آشپزخانه حائز اهمیت می باشد. چون در طراحی داخلی امروز نیز بیشتر بخش آشپزخانه را به صورت اپن در نظر می گیرند، آشپزخانه بیشتر در معرض دید بوده و طراحی آن بیشتر به چشم می آید.

بازسازی سرویس بهداشتی خانه

در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی منزل در صورتی که کارشناسان امور بازسازی بعد از بازدید تشخیص دادند که بایستی تاسیسات و شیرآلات تعویض گردند بهتر است این کار انجام گردد هر چند که جا به جایی تاسیسات و تعویض شیرآلات و لوله ها هزینه بسکمک را در بر دارد به ویژه اگر این جا به جایی ها از دیواری به دیوار دیگری باشد!

طراحی داخلی و بازسازی منزل

در این مورد طراحان و کارشناسان خبره با خلاقیت و انجام جا به جایی های بزرگ می توانند تغییرات زیادی در طراحی و ساختار سرویس به وجود آورند به عنوان مثال جهت بازسازی یک وان قدیمی در حمام اگر قصد جا به جایی آن را داشته اما هزینه جابه جایی، تغییر لوله کشی ها و تمام وسایل و تخریب هایی که پیش خواهد آمد را نداشته باشید بایستی از جابه جایی آن منصرف شده و همان وان قدیمی را توسط صیقل دادن رویه و براق کردن آن با هزینه ای شاید کمتر از نصف مبلغ جا به جایی، زیبایی و جذابیت لازم را در این بخش تامین نمایید.

مراحل طراحی و بازسازی منزل

به یاد داشته باشید که اولویت بندی در فرایند بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول اهمیت بایستی قرار گیرد؛ متداول ترین مراحل در فرایند بازسازی حمام و سرویس بهداشتی را به صورت زیر می توان اولویت بندی کرد:

  • عایق بندی کف و دیوارها
  • تعمیر تاسیسات و لوله کشی ها
  • نقاشی دیوار ها
  • تعویض کاشی ها
  • تعویض شیر آلات
  • نوسازی تهویه
  • جا به جایی و تعویض کاسه توالت ایرانی با فرنگی در صورت تمایل
  • طراحی قفسه ها

نکات مهم بازسازی منزل

انتخاب رنگ دیوارها و سقف سالن پذیرایی نیز در بازسازی سالن زیبایی منزل بایستی مورد توجه قرار گیرد. این مورد اغلب سلیقه ای بوده و بیشتر افراد رنگ های روشن و سفید را بر سایر رنگ ها ترجیح می دهند اما هستند کسانی که از رنگ های سبز، آبی و قرمز نیز برای رنگ آمیزی سالن پذیرایی منزل خود استفاده کنند.

بایدها و نبایدهای بازسازی منزل خوب

پس از اتمام مراحل بالا، بایستی برای نوسازی کف سالن نیز فکری کرد. بدین منظور می توانید از مقالات و ژورنال های مربوط به انواع کفپوش ها و انتخاب مناسب ترین و بهترین کفپوش ها برای منزل خود بهره مند شوید.

برای بازسازی خانه، به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در سال 1389 در تهران تاسیس شده است و با کادری مجرب با سابقه درخشان با تکیه بر اصول و مبانی مهندسی در زمینه طراحی و اجرا از صفر تا صد در خدمت شما هموطنان و کار فرمایان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و در صورت نیاز بازدید رایگان در محل می توانید با شماره تلفن های 09122460089 - 09121471847 و یا 02126549173 تماس بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس