جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

رئیس جمهور با اشاره در پیش بودن آئین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی، بر ضرورت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش مشرق،حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، گفت: ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت‌های همه اعضای کادر بهداشت و درمان در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشانی تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حرکت آغاز شده به سوی خودکفایی کشور در حوزه دارو، ضمن قدردانی از داروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: دولت از تلاش‌ برای تولید همه داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان داخلی حمایت می‌کند.

رئیسی با اشاره به گزارشی مبنی بر تولید بیش از ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی، این دستاورد را افتخارآمیز دانست و افزود: استمرار این روند بدون تردید یک گام راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور است و دولت با همه توان از آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازگشایی قریب‌الوقوع مراکز آموزشی و همچنین در پیش بودن اربعین حسینی گفت: همانطوری که با تلاشهای کادر درمان و البته همراهی جدی مردم توانستیم بر خیزهای مختلف بیماری غلبه کنیم، هم‌اکنون نیز همچنان همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌ها ضرورت دارد و پیش‌نیاز توفیق سیاستگذاری‌ها در مدیریت کرونا است.

رئیسی همچنین لزوم تزریق دز یادآور واکسن را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دز یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد مؤثر بوده و کسانی که دز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

وی انجام تست و شناسایی مبتلایان به کرونا در مرزها و مبادی ورودی کشور را نیز ضروری برشمرد و از همه مردم خواست که برای ایمن ماندن از کرونا و سویه‌های جدید آن، نسبت به رعایت کامل اصول بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

«اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا بود. رئیس جمهور وزارت بهداشت و درمان را مکلف کرد در اجرای برنامه‌های تحولی دولت در حوزه سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را خصوصاً در شرایطی که کشور همچنان درگیر همه‌گیری کروناست، با سرعت بیشتر عملیاتی کند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر ضرورت رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در اماکن ورزشی مسقف تاکید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    مسئولین نمیزنن‌مردم بزنن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 2
    رئیس شرکت فایزر 4 دز واکسن زده و کرونا گرفته
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    نشکل مردم معیشت است. کرونا نیست. تو که وضعت خوب است بفکر کرونا هستی
  • Hamid IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان باضریب۳مطالبه اصلی مدافعان مظلوم و جانفشان سلامت...لطفا"پیگیری فرمایید"
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 2
    تسلیم WHO نشوید -- آنها جنایتکاران حرفه ای هستند...
  • سینا IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    خیلی ساده
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 0
    واکسن های بی خاصیت داخلی اضافه آمده است و هیچ کشوری هم قبول نمی کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس