واکنش آمریکا به انتشار ادعاهایی درباره جزئیات مذاکرات وین

شورای امنیت ملی آمریکا در توییتی برخی ادعاهای مطرح شده توسط مقامات و منابع مختلف درخصوص مفاد پاسخ ایران به متن نهایی اتحادیه اروپا بر سر احیای برجام را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، جیم ریش، سناتور جمهوری خواه ارشد آمریکایی روز جمعه در رشته توییتی با طرح ادعاهایی نوشت: ایران به دنبال دریافت تضمین‌های برجامی از دولت بایدن است تا نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تمام کرده، از فعالیت شرکت‌های غربی در ایران حفاظت کند و به ایران اجازه دهد تا در صورت خروج دولت بعدی از توافق، برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را تسریع کند.

وی در توییت بعدی مدعی شد: این درخواست‌ها از سوی ایران باج‌خواهی هستند. این در تاریخ به عنوان یکی از شکست‌های بزرگ سیاست خارجی بایدن ثبت خواهد شد و در کنار خروج فاجعه‌بار از افغانستان جای خواهد گرفت. حتی لازم نیست اشاره کنم که این توافق امنیت شرکا و آمریکایی‌ها را در منطقه به خطر خواهد انداخت.

جیم ریش در توییت دیگری ادعا کرد: ایران به نقشه خود برای ترور مقامات پیشین آمریکایی ادامه می‌دهد، روسیه را با پهپاد برای حمله به اوکراین مجهز کرده، نظارت‌های آژانس اتمی را مختل می‌کند، به جهاد اسلامی فلسطین برای حمله به اسرائیل کمک ارائه می‌دهد و به نیروها و دیپلمات‌های‌مان حمله می‌کند. رفع تحریم‌های برجامی بایدن تنها تروریسم ایران را افزایش می‌دهد.

توییتر رسمی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این ادعاها نوشت: هیچ چیزی در اینجا حقیقت ندارد. ما هرگز چنین شرایطی را نخواهیم پذیرفت. ما همچنین برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای‌اش را شدیدا تسریع کند، از توافقی که کارایی داشت خارج نمی‌شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    28 3
    شیطانک عوضی. تیم مذاکرات ایران کاملا به صورت حداقلی مطالبات برحق ایران رو مطرح کرده.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 1
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    8 2
    سپاه راازلیست تروریستی برداشته است وباروسیه وایران هم اروپا کم وبیش نیمه رسمی وبعضارسمی وخصوصی رابطه ی تجاری وسوختی ودورزدن تحریم وهرکس مخل شودمجازات میشودمثل دوتاکشتی که بجای کشتی ربوده شده گرفتیم
  • رضایی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 3
    سنخگوی کاخ سفید این مطالب را تکذیب کرده است . شما چرا بزور تایید میکنید
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 1
    آمریکایی تروریست بی شرف جنایتکار گاوچران دروغ میگه مثل خودش!!!
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 2
    عامریکا فقط باید بصورت کامل از روی زمین محو بشه
  • DE ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    آش با جاش ؟؟ به همین خیال باش اوجب واجبات !
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 3
    باج را شما می خواهید
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 1
    یک عمر تو و دولت های قبلی آمریکا از ایران و بقیه دنیا باج گرفتید حالا بگذارید یکبار هم ما از شما باج بگیریم!
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      جهان چندقطبی
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    جیم ریش حرص نخور سربازان آمریکایی در داخل اصلاح طلبان با تمام وجود دارند تلاش میکنند وفشار می آورند تا دولت برجام روحانی را امضا کنند آنها حتی ناباروری اصلاح طلبان را هم به برجام ربط میدهند سیل اخیر را
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    ۳۰۰سال شما دنیا را غارت وباج خواهی کردید-یکبار هم ایران میخواهد حق خودش مردم ومنطقه را ازتان بگیرد
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 1
    باج را کسی میخواهد که با بهانه های دروغ و تهمت و افترا بدون مدرک فعالیتهای صلح آمیز هسته ای یک کشور را نظامی و تهدید جهان می نامد ،و هم زمان به تولید و افزایش قدرت بمبهای اتمی خود ادامه میدهد و دیگر کشورها را تهدید هسته ای میکند و به رژیم تروریست صهیونیستی کمک میکند سلاح هسته ای بسازد و منطقه غرب آسیا را تهدید هسته ای کند!
  • ش. AE ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    اولا باج میگیریم تا جون تو و اون صهیونیست های وحشی در بیاد خوب کاری میکنیم دوما شما احمق ها فرق حق رو با باج نمیفهمید
  • ناشناس IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    " از توافقی که کارایی داشت خارج نمی‌شدیم."خوب دقت کنید به این جمله آخر این یعنی ما وارد هیچ توافقی نخواهیم شد . از تیم مذاکره کننده می خواهیم به همین روند ادامه دهند چون ما الان داریم زمان می خریم بهترین کار همین است آنها هرگز توافق نمی خواهند . آنها می خواهند ما تسلیم و خلع شویم و کاری که روسیه با اوکراین کرد روزی بر سر ما دربیاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس