کد خبر 1409647
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
انتقاد رئیس کمیته ملی المپیک از وزارت ورزش/ گفتند تعلیق می‌شویم

رئیس کمیته ملی المپیک می گوید مسئول برگزاری انتخابات فدراسیون‌های بلاتکلیف، وزارت ورزش است و باوجود اتمام زمان تعهد به فدراسیون‌های جهانی، این اقدام صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تعویق انتخابات این کمیته و بلاتکلیفی انتخابات چند فدراسیون دیگر، گفت: مسئول برگزاری مجامع فدراسیون‌های بلاتکلیف، وزارت ورزش است. سکوت می‌کنم اما نمی‌توانم پاسخ کمیته بین المللی المپیک و دو فدراسیون جهانی ژیمناستیک و دوچرخه را بدهم. ما قول داده بودیم ظرف ۴۵ روز مجمع این فدراسیون‌ها را برگزار کنیم اما نکردیم و آنها هم نامه زدند که "ناچاریم شما را تعلیق کنیم".

صالحی امیری افزود: باید از وزارت سئوال کنیم چرا این دو فدراسیون بلاتکلیف هستند. مسئول برگزاری مجامع، وزارت ورزش و معاونت قهرمانی است. من قانع نیستم برای عدم برگزاری ولی به خاطر استراتژی انسجام و وحدت، سکوت می‌کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه پاسخی به فدراسیون‌های جهانی نداده است، یادآور شد: آنها گفته‌اند شما به لوزان آمدید و تعهد دادید اما در ۴۵ روز گذشته اقدامی نکردید. جوابی ندارم. شما هم باید این سئوال را از وزیر ورزش و معاون قهرمانی بپرسید. به عنوان کمیته ملی المپیک از وزیر و معاون او تقاضا می‌کنم در اولین فرصت، انتخابات فدراسیون‌های بلاتکلیف برگزار شود تا خللی در انتخابات کمیته المپیک ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

راه چاره برای حل مشکل برگزاری انتخابات کمیته المپیک

به گفته صالحی امیری، بر اساس استعلام از کمیته بین المللی المپیک و طبق صراحت اساسنامه، برگزاری مجمع کمیته المپیک با حضور سرپرست فدراسیون‌ها امکانپذیر نیست و حتماً باید رئیس فدراسیون در مجمع حاضر باشد.

وی همچنین گفت: امروز که با شما صحبت می‌کنم، امکان برگزاری مجمع کمیته المپیک وجود دارد اما اگر یک فدراسیون دچار خلل شود دیگر امکانش نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک که با برنامه «ورزش و مردم» گفتگو می‌کرد، در پایان گفت: اساسنامه می‌گوید اگر انتخابات کمیته برگزار نشد، یک ماه دیگر برگزار شود. اگر بازهم نشد یک ماه دیگر تمدید می‌شود. در صورت ادامه این وضعیت، مجمع می‌تواند زمان جدیدی را برای انتخابات تعیین کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس