کد خبر 1408625
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
راه چاره برای حل مشکل برگزاری انتخابات کمیته المپیک

برای حل مشکل کاهش تعداد المپیکی‌ها در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک راه چاره‌ای وجود دارد اما باید دید آیا ۲ مدیر ورزشی در این خصوص از حق خود می‌گذرند یا خیر؟

به گزارش مشرق، در حالی که اعضای مجمع در نشست فوق‌العاده رای دادند که انتخابات کمیته ملی المپیک ۶ شهریورماه برگزار شود اما حالا که ثبت‌نام از نامزدها انجام شده و روز به روز به انتخابات نزدیک می‌شویم شایعات لغو انتخابات بیشتر به گوش می‌رسد چرا که عدم برگزاری انتخابات چند فدراسیون و تعداد کمتر اعضای المپیکی‌ مجمع مهمترین چالش و مشکل برای برگزاری انتخابات است.

باوجود اینکه اوایل تیرماه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک راهی لوزان شدند و در جریان این سفر با مقامات بین‌المللی دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک ملاقات کرده و برای برگزاری هرچه سریعتر انتخابات به توافق رسیدند اما بعد از گذشت یک ماه و نیم به تعهدات مطرح شده عمل نشد تا چالش بزرگ برای انتخابات همچنان مطرح باشد.

در حالی که زمان زیادی به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بعد از چندماه تاخیر و پایان دوره اعضای هیات اجرایی فعلی باقی نمانده، اعلام شده تعداد المپیکی‌ها و غیرالمپیکی‌ها ۲۹-۲۹ برابر است بنابراین اگر ۲-۳ عضو غیرالمپیکی از شرکت در انتخابات انصراف دهند در این صورت مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به این موضوع، اظهارداشت: هیچ گونه مهندسی صورت نخواهد گرفت و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضای خوب و سالم برگزار شود. همکارانم تلاش دارند و در روز مجمع تصمیم مناسب برای خیر و صلاح ورزش گرفته می‌شود.

با شرایطی که فدراسیون‌های المپیکی دارند در صورتی که انتخابات برخی از آنها از جمله ژیمناستیک و شمشیربازی تا روز مجمع برگزار نشود، حد نصاب تعداد المپیکی‌ها رعایت نخواهد شد اما این مشکل بدون راه چاره نیست. وزارت ورزش و جوانان در برخی از انتخابات فدراسیون‌های ورزشی برای نشان دادن بی‌طرفی خود در رای‌گیری شرکت نکرد که می‌توان به انتخابات فدراسیون تکواندو اشاره کرد، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در مجمع عمومی کمیته در رای‌گیری شرکت نکرد تا به این شکل بی‌طرفی خود را نشان دهد.

راه چاره برای حل مشکل برگزاری انتخابات کمیته المپیک

با این شرایطی که در حال حاضر برای مجمع انتخاباتی کمیته المپیک وجود دارد حمید سجادی و سیدرضا صالحی‌امیری به عنوان ۲ مدیر ورزشی برای نشان دادن بی‌طرفی خود می‌توانند از حق‌شان در انتخابات انصراف داده تا به این شکل مشکلی در برگزاری انتخابات به وجود نیاید چرا که آنها بارها در انتخابات فدراسیون‌ها موضوع بی‌طرفی را برای برقراری عدالت مطرح کرده‌اند.

حالا باید دید با تاکیداتی که برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک از زبان رئیس، دبیر کل و اعضای هیات اجرایی مطرح شده، چه اتفاقاتی در روز مجمع رخ خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس