تلاش آمریکا برای تضعیف مؤلفه‌های قدرت ایران با شکست مواجه شده است

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: تمام تلاش آمریکا در جهت تضعیف مؤلفه‌های قدرت ایران در عرصه هسته‌ای، موشکی و نفوذ منطقه‌ای، با شکست مواجه شده است.

به گزارش مشرق، امیر حاتمی، مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور ارتش، طی سخنانی در جمع فرماندهان و استادان دانشگاه علوم پزشکی ارتش، گفت: در شرایطی که بمباران خبری و پروپاگاندای رسانه‌ای دشمنان، تشخیص حق از باطل را سخت و صعب کرده است، در صورت عدم شناخت و درک درست، خسران و آسیب غیر قابل جبرانی بر کشور و میهن عزیزمان مترتب خواهد شد.

وی بیان کرد: منظور از اقتدار، توانایی تحمیل اراده به صورت مشروع است. انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی، همواره توانسته این اقتدار خود را در کارزارهای متعدد و تندبادهای سهمگینی همچون جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم تکفیری و داعش، تحریم‌های اقتصادی و مسائل منطقه‌ای تحمیل کند.

امیر حاتمی ادامه داد: اقتدار ایران اسلامی دارای عناصر قابلیت و اعتبار است و همواره این قابلیت‌ها با جانفشانی مردم و نیروهای مسلح، شهدا و… میسر شده است. اقتدار یعنی تمام تلاش آمریکا در جهت تضعیف مؤلفه‌های قدرت ایران؛ همچون هسته‌ای، موشکی و نفوذ منطقه‌ای، با شکست مواجه و اراده ما بر دشمنان تحمیل شد.

وی افزود: باید قدردان این مؤلفه‌ها و عناصر تحقق‌بخش آنها؛ یعنی نیروهای مسلح، شهدا، مدافعان حرم، دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان و… باشیم و تقویت‌شان هم بکنیم.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور ارتش در ادامه تصریح کرد: استراتژیست‌های آمریکایی سه کانون بحران را در راه هژمونی جهانی خود معرفی کرده‌اند: روسیه، چین و ایران. تمام تلاش آمریکا جلوگیری از اتحاد و نزدیکی این سه کانون به یکدیگر است. از این‌رو تلاش دارد با ابزارهای گوناگونی همچون ایجاد بحران در افغانستان و یا اعمال تحریم‌های اقتصادی و… این سه نقطه را درگیر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس