کد خبر 1260379
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
تولید محصولات جدید دفاعی با نوآوری نزاجا/ الحاق تجهیزات بهینه‌سازی شده به چرخه دفاعی

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار قدرت دفاعی را یکی از مؤلفه‌های بازدارندگی، بالا بردن قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تأکید کرد: پیامد مهم اقتدار دفاعی، قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ بازنشسته محمد غفاری، فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار  با اشاره به دستاوردهای دفاعی مهم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، گفت: نیروهای مسلح در شرایط تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه دنیای استکبار برعلیه جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران، با اقتدا به مولا و فرمانده خود ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری توانسته‌اند، با تکیه‌بر نیروهای جوان، خلاق و نوآور، پیشرفت‌های شگرفی در بُعد نیروی انسانی و تجهیزات نظامی به‌دست آورند.

*پیامد مهم اقتدار دفاعی، قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار قدرت دفاعی را یکی از مؤلفه‌های بازدارندگی، بالا بردن قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با تأکید بر اینکه پیامد مهم اقتدار دفاعی، قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی است، تصریح کرد: این اقتدار مواضع دشمن را نسبت به کشورمان نرم‌تر کرده است.

غفاری افزود: همین‌که استکبار تقاضای مذاکره بر سر قدرت منطقه‌ای و موشکی ما را دارد، بدان معناست که مسیر نیروهای مسلح در کسب آمادگی دفاعی و تجهیزات، مسیری درست و موفقیت‌آمیز بوده است.

*تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص  در نزاجا

وی ادامه داد: این مهم در نیروی زمینی با تلاش فرمانده محبوب و ولایی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر حیدری عزیز در ابعاد مختلف (ساختار سازمانی، سازماندهی، آموزش‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگی، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و تجهیزات بروز) با توجه اوامر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تحرک، کارآمدی و نیاز عملیاتی، با سرعت در حال انجام است.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار بابیان اینکه به‌جرئت می‌توان گفت که نیروی زمینی ارتش در بهترین شرایط ازنظر آمادگی رزمی قرار دارد، تصریح کرد: کنار این آمادگی صداقت خود را در شعار «ارتش فدای ملت» در بلایایی طبیعی مقابله با (زلزله، سیل، آتش‌سوزی، بیماری کرونا، بحران کم‌آبی در خوزستان، سیستان و بلوچستان و..) به منصه ظهور رسانده است.

*فرماندهی تولید، بهینه‌سازی شهید زرهرن، از پویاترین مجموعه‌های صنعتی دفاعی کشور

غفاری راه‌اندازی فرماندهی تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش را یکی از اقدامات هوشمندانه و خوب فرماندهی ولایی این نیرو دانست و اضافه کرد: این مرکز، یکی از پویاترین مجموعه‌های صنعتی دفاعی کشور است که هرروز شاهد نوآوری و خلاقیت در بعد تجهیزات در این مجموعه هستیم.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار تأکید کرد: این مرکز تاکنون توانسته است هزاران محصول را نوسازی، بهینه‌سازی و به چرخه دفاعی کشور اضافه کند و همچنین با نوآوری تجهیزات جدیدی را تولید کرده و به این نیرو الحاق کرده است.

غفاری با اشاره به ربات هوشمند «کاراکال» یکی از دستاوردها و محصولات دفاعی مهم ساخته شده در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ربات جنگجو و هوشمند کاراکال که برای نبرد زمینی طراحی شده، بسیار چابک و دارای سیستم تعلیق مستقل است.

وی در تشریح ابعاد مختلف قابلیت‌ها ویژگی‌های این محصول دفاعی کاملاً ایرانی، اضافه کرد: این ربات با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی بیش از ۵۰۰ متر دارای قابلیت حمل سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین و همچنین دارای سیستم کنترل از راه دور هوشمند و مسافت یاب لیزری و سامانه اپتیکی است.

*نیروهای مسلح در مجموع موانع از جنس تحریم‌ها را برداشته است

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار اظهار داشت: نیروهای مسلح در مجموع موانع از جنس تحریم‌ها را در مسیر ساخت محصولات دفاعی بومی مورد نیاز نیروها را با خود اتکایی و تکیه بر راهبرد «ما می‌توانیم» برداشته است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • افشین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    4 2
    درود بر اصحاب و شایستگان ما میتوانیم. باید در تمامی عرصه ها ما میتوانیم شکوفا شود تا ملت عزیز ایران طعم زندگی در رفاه را بدون نفت تجربه کنند.
  • حسین ارومیه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    4 0
    شمافقط تلاش کنید ایران به جنگنده پیشرفته دست پیداکندنیروی هوای دراولویت است ایران ازلحاظ جنگنده خیلی ضعیف است هرجورکه شده بایک کشورصاحب تکنولوژی شریک باشید ایران رابه یک جنگنده نسل 5مجهزکنیدهواپیماهای جنگی کشورما خیلی قدیمی است تلاش برای ایران نسل 5جنگنده
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    درود بر ارتش قهرمان و سرفراز ایران. . همانطور که فرمودند قدرت دفاعی نیروهای مسلح کشورمان پشتوانه مهم و اثرگذار در مباحث سیاسی بشمار میرود
  • س IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 1
    من یکی بوسه به دستان ان عزیزان می زنم و ای کاش شرکتهای خودرو سازعرق شرم بریزن و بمیرن و خجالت بکشن دزدها
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    درود بر دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران و درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که امنیت ملی کشور را تامین می‌کنند
  • حمیدرضا IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    سلام ودرودوخداقوت برارتشیان دلاورممنون
  • AT ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    7 0
    چرا ایران دیگه آزمایش موشکی یا پرتاب ماهواره انجام نمیده؟ آیا برنامه موشکی ایران تعطیل شده؟ »پرتاب موشک ماهواره بر پیروز1 (ذولجناح) خوب بود ولی باید ساخت و آزمایش موشکهای دوربرد هم آغاز شود،»و به هاپ هاپ کردن سیاستمداران اروپا و آمریکا توجه نشود.
  • امیر IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 1
    این خیلی خوبه به شرطی که مورد سوء استفاده قرار نگیرد
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 2
    احسنت هر چقدر قدرت نظامی ما بیشتر باشد دشمن بیشتر عقب نشینی می‌کند درود خداقوت جانم فدای رهبر
  • رسول IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 1
    هر سازمان یا ارگانی که فرماندهی معظم کل قوا و اوامر ایشان را محور قرارداده در تمام عرصه ها پیش تاز و وموفق بوده ای کاش روحانی 8 سال پیش نصایح رهبر را گوش میکرد و کم من ،من میکرد تا الان اینچنین شرمسار نمیبود
  • امیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    خوبه
  • مسلن IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    درود بر ارتشیان جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ای کاش من هم یک ارتشی بودم شرمندگیش برای گروه خودروسازان ایرانخودرو و سایپا
  • صالحی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    یادش بخیر لشکر 58
  • حسین رحمانی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    سلام و درود بر شیر مردان ارتش نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران ما باید قدرت دفاعی و نظامی قدرتمندی داشته‌باشیم تا احساس امنیت داشته باشیم و لعنت بر کسانی که به خون شهدا خیانت میکنن و بیت المال و میدزدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس