ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا سه اتهام علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در ارتباط با اسناد محرمانه این کشور مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با سه اتهام مهم در ارتباط با اسناد محرمانه این کشور مواجه شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی سه مورد اتهام قانون‌شکنی توسط ترامپ است. این اتهامات، نقض قانون جاسوسی از طریق تصاحب اطلاعات امنیت ملی آمریکا، از بین‌ بردن، مخفی کردن یا دست بردن در اسناد به قصد اخلال در تحقیقات را شامل می‌شوند.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز «تاکر کارلسون»، مجری شبکه فاکس نیوز در برنامه خود در این شبکه پیش بینی کرد علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از جنجال مربوط به تفتیش چند روز قبل اقامتگاهش در ایالت فلوریدای آمریکا توسط ماموران اف‌بی‌آی برای یافتن اسناد محرمانه کاخ سفید طرح اتهام خواهد شد.

رویترز نوشت، امروز قرار است وزارت دادگستری آمریکا در نشستی با خبرنگاران، به اسناد مهر و موم شده‌ای بپردازد که از طریق آن توانسته حکم دادگاه برای تفتیش عمارت اعیانی ترامپ را دریافت کند.

با این حال این وزارتخانه با انتشار مجوزی که برای تفتیش عمارت موسوم به «مار ئه لاگو» متلق به ترامپ استفاده شده، مخالفت کرده است.

تفتیش عمارت ترامپ جدیدترین گام در تحقیقات درباره اقدام رئیس جمهور سابق آمریکا در زمینه تصاحب غیرقانونی اسناد دولتی بعد از خروج از کاخ سفید است.

ترامپ اعلام کرده وزارت دادگستری آمریکا باید حکمی که بر اساس آن مأموران اف‌بی‌آی اقامتگاهش را مورد تفتیش قرار داده‌اند منتشر کند و این اقدامات را دارای انگیزه سیاسی توصیف کرده است.

این سه اتهام جدید علیه ترامپ در حالی مطرح شده‌اند که رئیس جمهور سابق آمریکا با اتهام متعددی از تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره تا فرار مالیاتی و تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ متهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    سکوت عجیبی بین غربگداها در ماجرای ترامپ و آمریکا حاکم شده.بندگون خدا نمیدونن سمت کی رو بگیرند.شده چوپ دوسر سوخته
  • حمید IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    اجرای عدالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس