سردار اشتری

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تامین امنیت زائران اربعین حسینی به کشور عراق گفت: ۳۰ هزار نیروی پلیس در مرزهای کشور برای تامین امنیت زائران مستقر می‌شوند.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش پنج تن آل عبا خادمین یگانه ویژه نیروی انتظامی ناجا در اربعین حسینی به خبرنگاران گفت: از ۳۰ هزار نیروی پلیس ۱۲ هزار مربوط به یگان های ویژه است که در مرزهای کشور مستقر می شوند.

فرمانده فراجا ادامه داد: باتوجه به درصد زائرین تقسیم‌ نیروها انجام شده و  پلیس راهور در خصوص مسائل ترافیکی، مرزبانی برای برقراری امنیت مرزها  و پلیس گذرنامه آماده ارائه خدمات هستند. 

وی درباره بهره‌گیری از بالگردها و پهپادهای فراجا نیز گفت: با استفاده از بالگردهای و پهپاد۶ا پایش تصویری برای تسهیل در عبور و جرور صورت خواهد گرفت. 

سردار اشتری درباره گذرنامه گفت: طبق توافق با پلیس عراق گذرنامه‌هایی که از تاریخ آن‌ها تا ۶ ماه گذشته باشد در مرزها مهر تمدید خواهد خورد؛ مهر تمدید گذرنامه برای زائرین زمینی، هوایی و دریایی است و روش آن در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد. 

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص افزایش گیت‌های مرزی نیز گفت: توافقی شده که علاوه بر افزایش گیت‌ها در ایران گیت‌های مرزی در عراق هم افزایش پیدا کند. 

فرمانده فراجا تاکید کرد: به تمامی زائران توصیه می‌کنم با توجه به گرمای هوا زائران حضور در مرزها را به ساعاتی هوا خنک‌تر است موکول کنند. 

وی درباره صدور گذر موقت نیز گفت: سال قبل از کرونا صدور گذر موقت صادر شد وامسال هم نمونه‌ها به کشور عراق ارسال شده و وزارت کشور و فرماندهی انتظامی کشور در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس