هواپیمای جاسوسی انگلیس قصد هک سامانه دفاعی روسیه را داشت

کاردار روسیه در انگلیس با بیان هدف پرواز هواپیمای جاسوسی انگلیس در نقض حریم هوایی روسیه اظهار داشت، از انگلیس می‌خواهیم که در قطب شمال تنش ایجاد نکند.

به گزارش مشرق، کاردار روسیه در انگلیس روز چهارشنبه  با اعلام قصد هواپیمای جاسوسی انگلیس از نقض حریم هوایی روسیه اظهار داشت، از انگلیس می‌خواهیم که  در قطب شمال تنش ایجاد نکند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «آلکساندر گوساروف» کاردار روسیه در انگلیس گفت که در پی پرواز یک هواپیمای جاسوسی انگلیس بر فراز دریای «بارنتس»، مسکو از لندن می‌خواهد که کانون مصنوعی تنش در قطب شمال ایجاد نکند.

وی گفت: «ما از همتایان انگلیسی خود می‌خواهیم که این مسیر پرخطر را دنبال نکنند و از ایجاد بدون دلیل یک کانون مصنوعی تنش در قطب شمال، منطقه‌ای که منطقه صلح و همکاری اعلام شده است، اجتناب ورزند.»

گوساروف تاکید کرد که پرواز این هواپیما یک اقدام تحریک‌آمیز از پیش طراحی شده و عمدی با هدف هک کردن سامانه‌های دفاعی روسیه بوده است.

در ۱۵ اوت (دوشنبه ۲۴ مرداد) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیمای شناسایی انگلیس از نوع «آرسی-۱۳۵»  حریم هوایی روسیه را در بر فراز دریای بارنتس نقض کرده است. به دنبال این حادثه، یک  فروند جنگنده رهگیر «میگ-۳۱» هواپیمای متجاوز انگلیس را مجبور به خروج از حریم هوایی روسیه کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌ شنبه به انگلیس درباره پرواز برنامه‌ریزی شده هواپیمای جاسوسی این کشور بر فراز خاک روسیه هشدار داد.  در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که  به نیروی هوایی این کشور دستور داده شده تا از نفوذ هواپیمای انگلیسی به کشور جلوگیری کند.

این وزارتخانه با بیان اینکه این اقدام را یک تحریک عمدی می‌داند، افزود که نیروی هوایی روسیه وظیفه جلوگیری از نقض مرزهای روسیه را برعهده گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «تمام پیامدهای احتمالی این تحریک عمدی کاملاً متوجه طرف انگلیسی خواهد بود.»

این در حالی است که ارتش انگلیس مدعی شده یک فروند جنگنده روسی از فاصله نزدیک و ناامن از  کنار یک هواپیمای تجسسی انگلیسی عبور کرده است.

انگلیس معمولا ازهواپیمای جاسوسی آرسی-۱۳۵ برای اینگونه ماموریت‌ها استفاده می‌کند. چندی قبل نیز یک فروند از این نوع هواپیما نزدیک مرز روسیه ومنطقه «کالینینگراد» گشت زنی کرد. آر سی-۱۳۵، یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود. حسگرهای این هواپیما علائم الکترونیکی دستگاه‌های ارتباطی، رادار و سایر سامانه‌ها را جذب می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    28 4
    انگلیس در زبان فارسی با «نجاست و پدرسوختگی» مترادفه.
    • ایرانی IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 0
      اشتباه منفی دادم بابا این سامانه تان را درست کنید که کاربر بتونه در سایت عضو بشه یعنی شما از آپارات کمتر هستید کافیه چند تا پروتوکل اضافه کنید به این ایستگاه تان
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    8 2
    ابله این انگلیس...چی با خودش فکرکرده؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    10 2
    کار همیشگی انگلیس
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    روسیه اگر عرضه داشت دوتا جنگنده می‌فرستاد چپ و راست این جاسوس دوتا تیر ترکش در کنن، حساب کار دستشون میاد ،همون کاری که ما با قایق های جاسوسی انگلیس و آمریکا کردیم، حیف اون همه سلاح که دست ارتش بی عرضه روسیه ست...
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    انگل لیس صغیر
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    بزن اون بی صاحب رو بنداز پایین.چه درست و بجا گفت سردار حاجی زاده،که مقام نظامی روسی با تعجب ازش پرسیده شما نمیترسید پهپاد میفرستید بالای سر ناوهای امریکایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس