افزایش تعاملات اقتصادی تهران و کربلا

تهران- استاندار تهران از افزایش تعاملات اقتصادی تهران و کربلا خبر داد.

به گزارش مشرق،  محسن منصوری عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با استاندار کربلا با اشاره به دومین دیدار با استاندار کربلا و هیأت همراه اظهار داشت: تعاملات عمومی بین دوستان مطرح شد و به توافقاتی در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی افزود: امروز استاندار کربلا به همراه هیئت همراه که شامل رؤسای دستگاه‌های تخصصی و معاونان ایشان بود و همچنین شهردار کربلا در این جلسه حضور داشتند و مسائل را به صورت تخصصی بررسی کردیم.

استاندار تهران با اشاره به حضور مجموعه مدیران استانداری در این جلسه عنوان کرد: موضوع اربعین یکی از موضوعات اصلی گفت وگوی ما و استاندار کربلا بود که در مورد اربعین ما آمادگی کامل جهت همکاری با کشور عراق و استانداری کربلا را داریم که جزئیات این خدمات رسانی نیز مشخص شده و مناطق و موکب هایی مشخص شده است.

منصوری با اشاره به ارتباط مؤثر بین دو شهرداری کربلا و تهران گفت: در شهرداری تهران بخشی از تجربیات ما در حوزه خدمات شهری به هیأت همراه استاندار کربلا منعکس شد.
وی درباره تبادلات اقتصادی تصریح کرو: در این زمینه دستگاه‌های تخصصی در اتاق بازرگانی و بخش خصوصی حضور داشتند و ما کار را دنبال می‌کنیم، چراکه هم ظرفیت سرمایه‌گذاری توسط تجار و بازرگانان و بخش خصوصی در عراق وجود دارد و هم متقابلاً آماده فعالیت‌های مشترک اقتصادی هستیم.

استاندار تهران درباره موضوعات گردشگری افزود: متولیان امر گردشگری در جلسه حضور داشتند افزایش روند تردد مسافری چه در کشور ایران و چه در کشور عراق هم در زمینه گردشگری مذهبی، هم گردشگری تفریحی و هم گردشگری سلامت از موضوعات مهمی است که دو طرف می‌توانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

منصوری بیان کرد: حضور عتبات عالیات در کشور عراق و متقابلاً وجود بارگاه مقدس حضرت رضا (ع) در مشهد و حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران دو زمینه ویژه گردشگری مذهبی است که از سمت طرف عراقی نیز مورد استقبال قرار گرفته و این ترددها را تسهیل خواهیم کرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مورد صدور خدمات فنی، مهندسی و تبادل شرکت‌های دانش بنیان در کشور ظرفیت‌های ویژه ای داریم همچنین استان تهران در زمینه خدمات فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ممتاز است و انشالله در زمینه صدور این تجربیات حتماً به طرف عراقی کمک خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس