کد خبر 1409108
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
تصادف

اعضای یک باند کلاهبردار در نجف‌آباد اصفهان که راننده‌های مسن را با تصادفات صوری فریب می‌دادند و پول به جیب می‌زدند، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، تحقیقات برای دستگیری کلاهبرداران از مدتی قبل با شکایت چند راننده مسن در اداره آگاهی شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان آغاز شد. همه شاکیان، افرادی مسن و سالخورده بودند که با ارائه مشخصات مشترک از ۲ مرد جوان، می‌گفتند که فریب آنها را خورده و هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

یکی از شاکیان توضیح داد: در حال عبور از یکی از خیابان‌های خلوت بودم و ماشینم سرعت کمی داشت که ناگهان مردی خودش را روی کاپوت ماشین پرت کرد و روی زمین افتاد. با دیدن این صحنه وحشت کردم و پایم را روی ترمز گذاشتم. وقتی پیاده شدم، مرد جوان از درد به‌ خودش می‌پیچید. در همین هنگام جوان دیگری هم وارد ماجرا شد و سر و صدا راه انداخت. او می‌گفت که پسر جوان مصدوم شده و اگر شکایت کند، برای من دردسر درست می‌شود. در همین هنگام جوانی که خودش را روی کاپوت ماشین من انداخته بود، گفت که نمی‌خواهد از من شکایت کند و اگر مبلغی به او بدهم، رضایت می‌دهد و خودش برای درمان به بیمارستان می‌رود.

شاکی ادامه داد: آنها طوری نقش بازی کردند که راضی شدم مبلغی به جوان مصدوم پرداخت کنم تا از این مهلکه خلاص شوم. پول را به حسابی که گفته بود، واریز کردم و به خانه برگشتم اما چند روز بعد متوجه شدم که درست با همین شگرد از فرد دیگری اخاذی شده و آنجا بود که مطمئن شدم در دام کلاهبرداران افتاده‌ام و تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.

بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که همگی آنها در دام ۲ کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌اند. یکی از این افراد نقش مصدوم را بازی می‌کرد و با انداختن خود جلوی ماشین راننده‌های مسن، وانمود می‌کرد که مصدوم شده است و دیگری که نقش یک رهگذر را بازی می‌کرد، وارد ماجرا می‌شد و با ترساندن راننده‌ها و تشویق آنها به اینکه قبل از رسیدن پلیس بهتر است، ماجرا فیصله پیدا کند کاری می‌کرد که آنها مبلغی به‌حساب مصدوم قلابی واریز و محل را ترک کنند.

با این اطلاعات، مشخصات هر دو متهم در اختیار تیم‌های گشت پلیس نجف‌آباد قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری آنها آغاز شد. تا اینکه هویت عامل اصلی ایجاد تصادف‌های ساختگی فاش و دستور بازداشت او صادر شد.

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: مأموران در جریان بررسی‌های تخصصی موفق شدند جایگاه این مرد را ردگیری و او را در آخرین لحظات، زمانی که سوار اتوبوس شده بود تا راهی یکی از شهرهای غربی کشور شود، دستگیر کنند.

وی ادامه داد: مرد جوان وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت، چاره‌ای جز اقرار ندید و اعتراف کرد که با این شگرد تاکنون از ۵ راننده مسن کلاهبرداری کرده است. او در ادامه هویت همدست خود را نیز فاش کرد.این مرد جوان هم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرونده متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته‌ است از شهروندان خواست درصورت رویارویی با چنین حوادثی ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند. در صورتی که مقصر حادثه نیستند، با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و تا حضور کارشناسان پلیس راهور در صحنه بمانند و از پرداخت وجوه غیرمتعارف به افراد مصدوم خودداری کنند.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 29
    چه کلک های بیمزه ای ، خخخ
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 1
      میگه تو بیا پول بریز به حسابم من خودم میرم بیمارستان میخوابم خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس