کد خبر 1408956
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
سیب زمینی رو کنار این میوه‌ها نگهداری نکنید

سیب زمینی یکی از پرکاربرد ترین سبزیجات در هر خانه ای است بنابراین باید بدانید نگهداری سیب زمینی در کنار برخی از میوه ها و سبزیجات موجب خراب شدن آن می شود.

به گزارش مشرق، سیب زمینی جزء سبزیجات مورد علاقه افراد است و به خاطر اینکه راحت درست می شود و شما می توانید در غذاهای مختلف از آن ها استفاده کنید، در نتیجه کاربرد زیادی دارد اما نگه داشتن سیب زمینی در کنار بعضی از مواد غذایی باعث می شود که سیب زمینی زودتر خراب شود و مجبور باشید آن را داخل سطل آشغال بیندازید که در این قسمت اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار شما قرار می دهیم.

سیب زمینی و سیب دوستان خوبی برای هم نیستید

اگر می خواهید سیب زمینی تازه تر باقی بماند و مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید، هرگز آن را کنار میوه هایی مثل سیب قرار ندهید، زیرا سیب سطح زیادی از گاز اتیلن را تولید می کند و باعث می شود که سیب زمینی زودتر خراب شود. هر چقدر که سیب رسیده تر باشد، تولید گاز اتیلن در آن بالاتر می رود و باعث آسیب به سیب زمینی ها می شود.

دیگر میوه هایی که باید دور از سیب زمینی باشند

سیب تنها میوه ای نیست که گاز اتیلن تولید می کند، سیب سطح بالایی از گاز اتیلن را تولید می کند اما تنها میوه ای نیست که این اتفاق برایش می افتد. میوه هایی مثل زردآلو، آووکادو، موز، طالبی، انبه، پیاز، هلو، گلابی، آلو، گوجه فرنگی و بارهنگ جزء این دسته از میوه ها هستند که باید آن ها را به دور از سیب زمینی نگه دارید زیرا گاز اتیلن تولید می کنند.

اگر می خواهید میوه یا سبزیجات شما زودتر برسد، قرار دادن شان در کنار یکی از این مواردی که نام بردیم، باعث می شود تا زودتر بتوانید از آن استفاده کنید اما میوه و سبزیجاتی که خودش رسیده باشد را نباید کنار این موارد قرار دهید، زیرا باعث خراب شدن زودتر آن می شود.

ارتباط گاز اتیلن با زمان برداشت و نوع میوه

زمان برداشت و نوع میوه میزان تولید گاز اتیلن را تعیین می کند، طبق نظر متخصصان برداشت میوه در اواخر فصل باعث تولید بیش از حد گاز اتیلن می شود. یعنی اگر سیب را بعد از این که به طور کامل رسیده شد، برداشت کنند، سیب زودتر خراب می شود زیرا تولید گاز اتیلن در آن بالا می رود. البته نوع سیب هم در میزان تولید گاز اتیلن موثر است.

محل مناسب نگهداری سیب زمینی

سیب زمینی را در محیط تاریک و خنک به دور از میوه و سبزیجات دیگر نگه دارید. کشو های مخصوص قرار گرفتن سبزیجات، بهترین راه برای تازه نگه داشتن آن ها هستند. سیب زمینی را باید در هوای سرد و خشک قرار دهید.

بهتر است که محیط تاریک باشد. معمولاً داخل کابینت گزینه مناسبی است. اگر سیب زمینی خراب شود، رنگش سبز می شود و طعم تلخ پیدا می کند و یک بوی بد از آن بیرون می زند و همچنین ممکن است برجستگی ها و برآمدگی هایی هم روی آن ایجاد شود یا کمی نرم شود. اگر هر کدام از این علامت ها را دیدید، یعنی سیب زمینی در حال خراب شدن است.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    تاجایی که بنده تجربه دارم سیب زمینی جاش نه باید سردباشه ونه گرم- ورنگ سیب زمینی ازسرما سبز میشه تلخ هم نمیشه!یه کمی بدمزه میشه وشنیدمصرفش ضرر هم دارد سیب زمینی داخل کابینت که پخته میشه::
  • SG ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    !؟جالبه نشنیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس