کد خبر 1408940
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
انصارالله: آمریکا در حال ارسال سلاح به یمن است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن انتقاد از گسیل تجهیزات نظامی آمریکا به یمن، گفت که آمریکاییها علنا از حمایت از آتش‌بس دم می‌زنند، ولی رفتار خصمانه از خود نشان می‌دهند.

به گزارش مشرق، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که مردم این کشور باید با هم، علیه پروژه‌های سعودی-اماراتی که به سود آمریکاست، متحد شوند.

القحوم به شبکه خبری المیادین گفت: «نیروها، تجهیزات و رزمناوهای آمریکا، در بسیاری از مناطق یمن از جمله سقطری در حال گسیل شدن هستند. ما نمی‌توانیم، حضور نیروهی خارجی، پروژه‌های تجزیه و اشغالگری و قیمومیت خارجی بر سرزمین خود را بپذیریم».

وی با بیان اینکه آمریکاییها علنا از حمایت از آتش‌بس دم می‌زنند، ولی رفتار خصمانه از خود نشان می‌دهند، تصریح کرد: آنان برای تنش علیه ملت یمن آماده می‌شوند. ما از خطر این جنگ آگاه هستیم، و بدون اخراج همه استعمارگران و بازپسگیری منابع خود، هیچ صلح در کار نیست.

این مقام انصارالله با تأکید بر اینکه یمن در برابر چپاول منابع خود توسط شرکتهای خارجی، دست بسته نخواهد ماند، خاطر نشان کرد: رژه نظامی امروز یک پیام نظامی مستقیم و هشدار به کشورهای متجاوز است.

یکشنبه هفته جاری، یک هیأت آمریکایی در پوشش «تیم امور عمرانی» وارد منطقه «بروم» در «حضرموت» یمن شد و با مقامات محلی این منطقه دیدار کرد.

 سفر هیأت آمریکایی به شهر ساحلی بروم تحت عنوان تیم امور عمرانی نیروهای آمریکایی و به بهانه بازرسی پروژه‌های خدماتی، ماهیت واقعیت این جاه‌طلبی‌ها و نیات خصمانه آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی و تسلط بر سواحل و اماکن راهبردی یمن است.

این اقدام اهداف واقعی تجاوز به یمن را آشکار می‌کند و بقیه، تنها ابزارهایی برای اجرایی کردن این اهداف هستند. آمریکایی‌ها پیش‌تر به صورت واضح و علنی در شهر «غیل باوزیر» حضرموت با سگ‌های پلیس و خودروهای زرهی جولان می‌دادند و حضور تحریک‌آمیز نظامیان آمریکایی و ایجاد ایست بازرسی در خیابان‌های شهر نشان می‌دهد سفرهای سفیر آمریکا و هیأت‌های نظامی به حضرموت و دیدار با مسوولان، به مثابه مقدمه‌چینی برای استقرار نیروهای آمریکایی و تحویل پرونده نظامی و امنیتی حضرموت به آنهاست تا گام اول برای تسلط بر این استان سرشار از نفت برداشته شود.

چندی پیش یک وب‌سایت یمنی از سفر سفیر آمریکا در یمن به حضرموت و مقدمه‌چینی آمریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه «الریان» مشرف به دریای مکران خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    آمریکا تا توانست عربستان را تجهیز کرد و هدف آن تضعیف توان مردم یمن بود، و اکنون بتواند با کمترین مقاومت، مناطق مهم را اشغال کند! ایران برای حفظ امنیت و منافع خود هم که شده باید انصارلله را بیش از پیش تجهیز کند و قبل از اقدام آمریکا، در همان مناطق نفوذ کرده و مانع از اجرای نقشه آمریکا شود. همان کاری که توسط داعش بر سر سوریه آورد و اکنون با ایجاد پایگاه، دست به غارت منابع نفتی زده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس