مادر تگزاسی دخترش را با روپوش ضدگلوله به مدرسه می فرستد - کراپ‌شده

کاسی آرنولد مادر سه فرزند برای در امان ماندن دخترش از آسیب خشونت های مسلحانه روپوش ضدگلوله طراحی کرده است؛ فرزند این شهروند آمریکایی قرار است پائیز به مدرسه برود.

به گزارش مشرق از تارنمای یاهو لایف؛ سنت سالانه بازگشایی مدارس در پائیز برای بیشتر پدرها و مادرها به ویژه پس از تیراندازی ها و خشونت های مسلحانه سال گذشته بر خلاف سال های گذشته، احساس ناامنی به همراه دارد.

آرنولد که طراح لباس هم هست تصمیم گرفت از مهارت های خود برای دوخت روپوش مدرسه ضدگلوله استفاده کند و چند هفته برای دوخت این جلیقه وقت صرف کرد که از کولار یعنی همان پارچه ضد حرارتی مصنوعی ساخته شده که در بیشتر جلیقه های ضدگلوله استفاده می شود. این روپوش کاملا ضدگلوله هم نیست و بیشتر برای اعلان موضع ساخته شده است.  

آرنولد با انتشار تصویر این لباس در شبکه های اجتماعی، نوشت که قصد عادی سازی پوشیدن روپوش ضدگلوله توسط دانش آموزان را برای حضور در مدرسه ندارد و در عوض قصد راه اندازی گفت وگوی مدنی در باره ایمنی در برابر سلاح در مدارس را از این کار داشته است.

این مادر با اشاره به تکرار خشونت های مسلحانه در مراکز آموزشی ایالات متحده گفته که دخترش در تمرین های مقابله با تیراندازی در مدرسه ها شرکت کرده و آموزش دیده است .

انگیزه آرنولد از دوخت این لباس، ابراز خشم و اعتراض علیه خشونت های مسلحانه به ویژه در مدارس به امید جلب توجه وکیلان و نمایندگان تگزاس در نهادهای قانون گذاری ایالتی و فدرال بوده که خرید و فروش سلاح در آن از همه ایالت ها بیشتر است.  

بر اساس داده های پلیس فدرال آمریکا "اف بی ای" تنها در ماه گذشته (ژوئن) ۱۵۰ هزار و ۴۶۴ قبضه سلاح در این ایالت به فروش رسیده که نشانگر افزایش ۱۷ درصدی نسبت به ماه پیش از آن (مه) است که انگیزه احتمالی آن واکنش به تیراندازی در "اوالده" بوده است.

در هفته‌های پس از تیراندازی "یوولد" در اوهایو (حادثه ای در خرداد سال جاری که در آن یک نوجوان ۱۸ ساله به روی کودکان یک دبستان ابتدایی آتش گشود و ۱۹ کودک و ۲ معلم را کشت)، یک قانون جدید ایالتی حمل اسلحه را برای معلمان و سایر کارکنان مدرسه آسان‌تر کردند. این قانون با مخالفت شدید دموکرات‌ها، پلیس، اتحادیه‌های معلمان و حامیان کنترل اسلحه روبرو شده و نظرسنجی ها نیز حاکی از آن است که اکثریت قریب به اتفاق معلمان نمی خواهند مسلح باشند.

روزنامه نیویورک تایمز در نوشتاری با اشاره به تداوم خشونت های مرگبار در مدارس آمریکا از تصویب قانون جدیدی در برخی ایالت‌های این کشور برای مسلح کردن آموزگاران خبر داده و به بررسی زوایای گوناگون این قانون پرداخته است.

با تداوم حملات مرگبار در مدارس آمریکا، شمار بیشتری از کارکنان مدرسه به منظور مقابله با  تیراندازی ها در مدارس به سلاح مجهز می شوند. به عنوان نمونه براساس یک قانون جدید جنجالی در ایالت اوهایو، تنها ۲۴ ساعت آموزش برای مجوز حمل سلاح معلم و کادر آموزشی کفایت می کند.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: از زمان حمله مسلحانه در یک مدرسه در تگزاس که جان ۱۹ کودک و دو معلم را گرفت، احساس ناامیدی فزاینده ای بر معلمان و کادر مدارس مستولی شده است. یک مربی مهدکودک در اوهایو به نیویورک تایمز توضیح می دهد که چگونه تاکنون هر کاری که از دستش برآمده برای دفاع در برابر مردان مسلح انجام داده است. او قفسه کتاب کلاسش را نشان می دهد و می گوید از آن در شرایط حملات احتمالی به عنوان سنگر استفاده می کند و درون سطل زباله نیز وسائل اضطراری نگه می دارد.

نیویورک تایمز در این مطلب یادآور می شود که یک دهه پیش، حمل اسلحه برای کارمندان مدرسه موضوع فراگیری نبود، اما در حال حاضر و در پی حوادث سریالی مرگبار در مدارس این راهبرد به تنها گزینه پیش رو بدل شده است.

در حال حاضر دستکم ۲۹ ایالت آمریکا به افراد غیر از پلیس یا مقامات امنیتی اجازه حمل اسلحه می دهند. براساس آخرین آماری که در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده، معلمان ۲.۶ درصد مدارس دولتی آمریکا مسلح بودند. هرچند با توجه به شرایط کنونی این رقم بی تردید افزایش یافته است.

«مایکل واینمن» مدیر امور سازمان ائتلافی پلیس اوهایو، بزرگترین سازمان مجری قانون در این ایالت، قانون جدید را ظالمانه دانسته و می گوید افسران پلیس برای مجوز حمل سلاح باید ۷۰۰ ساعت آموزش ببینند و حال آنکه برای معلمان و کادر آموزش ۲۴ ساعت کفایت می کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 0
    حداقل عشق به فرزند داره ! آفرین مادر تگزاسی!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 0
    کار خوبی میکنه به فکر فرزندش هست
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 1
    با اینکه همه اسلحه دارند ولی قتل کمتر از ایرانه. اگر اینجا ازاد بود حداقل 50 درصد مردم یکدیگر را میکشتند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 2
    قبلا تصور میکردم سیاهپوستان امریکا مستضعف و ادم بدبخت هستند ولی مشخص شده عمده خلافکارهای امریکا سیاهها هستند
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 1
    بابای کانزاسی هم پسرش را با پوشک به مهد کودک می فرسته. به من چه؟ به تو چه؟
    • بنده خدا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      1 0
      شاعر می فرماید تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    باید با تانک برن مدرسه تا خیالشون راحت باشه
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    باز سروکله کاسه لیسای آمریکا پیدا شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس