کد خبر 1408866
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
جزئیاتی از هزینه‌های سفر اربعین اعلام شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین جزئیاتی از تصمیمات اتخاذ شده درباره سفر اربعین راتشریح کرد.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز سه شنبه (۲۵ مرداد) در حاشیه دیدار با «الخطیبی» استاندار کربلا که در محل ستاد مرکزی اربعین با موضوع آخرین تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اربعین انجام شد، اظهار داشت: امروز با حضور آقای آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران و نیز استاندارکربلا در جلسه ستاد مرکزی اربعین از دیدگاه‌های این دو استفاده کردیم. همچنین نکات مهمی درباره وضعیت عراق میزان آمادگی ها و همچنین شرایط و توصیه هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، مطالبی بیان شد.

وی افزود: علاوه بر این، تصمیماتی درباره حق الزحمه پارکینگ ها گرفته شد. با توجه به توصیه رئیس جمهور و وزیر کشور و در صدر آن مقام معظم رهبری مبنی بر ارزانسازی سفر اربعین پیشنهاداتی که برای حق الزحمه پارکینگ ها بود را بررسی و هزینه آن‌ها را تقریباً به ۵۰ درصد کاهش دادیم، هزینه پارکینگ ها نسبت به سال ۹۸ نیز کاهش پیداکرد. این هزینه ها به ازای هر شب ۵ هزار تومان و برای پارکینگ های خصوصی نیز ۱۰ هزار تومان مصوب شد. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به سایر هزینه های سفر اربعین تصریح کرد: درباره بیمه نیز همان رقم ۱۸ هزار تومان که قبلا اطلاع رسانی شده بود با افزایش ۱۰۰ درصدی خدمات در جلسه مطرح و به تصویب رسید. درباره چگونگی حمل و نقل زائران در داخل و سرزمین عراق نیز مباحثی مطرح و تصمیماتی برای تسهیل و کمک به حمل و نقل بهتر از زائران اتخاذ شد.

وی ادامه داد: درباره امنیت مرزها و چگونگی بهره برداری از مرزهای خسروی، تمرچین ‌و باشماق نیز توضیحات و توافقاتی مابین دولت عراق و عزیزانی که از سوی ایران همچون سفیر ایران در عراق، اتخاذ شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: مرز خسروی هم اکنون بازگشایی شده و توصیه می کنیم زائران از مرز خسروی استفاده کنند چون همه زیرساخت‌های مورد نیاز در این پایانه مرزی مهیاست.

میراحمدی با اشاره به توسعه پارکینگ های مورد نیاز مردم در سفر اربعین بیان داشت: طبق اطلاعات واصله از استانداران ظرفیت پارکینگ های مورد نیاز برای زائران در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت داشته است. توصیه ما به مردم این است که همچنان از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرایطی در عراق در حال فراهم‌ شدن است که اینترنت مورد نیاز زائران در مسیر نجف به کربلا به صورت شبانه‌روزی رایگان شود، عنوان کرد: در مناطق و پایانه های مرزی ما نیز ایرانسل اعلام کرد که در طول حضور زائران ایرانی در این مناطق اینترنت آن ها به صورت رایگان از سوی این اپراتور تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    8 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس