سیلاب

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به سیلاب ناگهانی در استان‌های جنوبی کشور از افزایش آلودگی هوا در جنوب غرب و غرب طی ۳ روز آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رشد ابرهای همرَفتی، رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدت خواهد داشت. سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود.

طی ۳ روز آینده در استان‌های مرزی کشور واقع در جنوب غرب و غرب کشور غبار رقیق و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی این مدت وزش باد شدید در مناطقی از شمال شرق و شرق روی خواهد داد که در منطقه زابل باعث خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان و طی ۲ روز آینده شرق تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

توصیف سامانه اول: رشد ابرهای همرفتی(به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۵: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۶: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها.

توصیف سامانه دوم: باد و گردوخاک

نوع مخاطره: خیزش و نفوذ گردو خاک و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۵: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب تهران، ایلام و غرب استانهای خوزستان و لرستان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۶: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خوزستان، ایلام و جنوب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تأسیسات حساس به گردوغبار.

توصیه: عدم حضور افراد در فضای باز، بویژه اشخاص آسیب‌پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    سمند سورن تو عکس عین رخش داخل سیل راهشو گرفته داره میره . ایول سمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس