فرمول ساده‌ برای عقد قراردادهای بین‌المللی فوتبال/ دادرس: باید جیبت را ببندی و ذهنت را باز کنی

مدیرعامل اسبق باشگاه‌ پیکان گفت: فرمول ساده قراردادهای موفق خارجی این است که جیب خودت را ببندی و ذهنت را باز کنی.

به گزارش مشرق، مهدی دادرس در مورد دلیل شکست باشگاه‌های ما در قراردادهای بین‌المللی با مربیان و بازیکنان خارجی اظهار داشت: علت این مسئله خیلی ساده است. مدیران ما اشرافی به قوانین و امور حقوقی بین‌الملل ندارند و گاهی از مدیران حقوقی ضعیفی برای عقد قراردادها استفاده می‌کنند و آنها نیز ریزه‌کاری‌ها را نمی‌دانند این مسائل پیش می‌آید.

وی افزود:‌البته صرفاً مشکل قرارداد نیست  بلکه طرز به کارگیری و استفاده از مربی و بازیکن خارجی را گاهی نمی‌دانیم و در نهایت تاوان آن را پس می‌دهیم. سهل‌انگاری و در حالت بدبینانه لج و لجبازی در برخی باشگاه‌ها باعث عقد چنین قراردادهای خارجی می‌شود. مدیرعامل می‌گوید من که می‌روم پولش را که نمی‌خواهم بدهم مدیرعامل بعدی باید بیایید و پول این قرارداد به گردن او خواهد بود. عمر مدیریت در باشگاه‌ها ما هم خیلی کوتاه است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان عنوان کرد: در قرارداد استراماچونی که اکنون باید حدود ۱.۵ میلیون یورو باشگاه استقلال غرامت بدهد مدیرعامل جدید گناهکار نیست و این پرونده از گذشته به او رسیده است. گاهی نبود اطلاعات حقوقی و گاهی هم شیطنت‌ها باعث تشکیل چنین پرونده‌هایی می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

کاوه، محبی و قایدی نمی‌توانند با استقلال امضا کنند؟

مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا با اشاره به راهکاری برای عقد قراردادهای موفق با بازیکنان و مربیان خارجی گفت: فرمول آن خیلی ساده است. متأسفانه این فرمول ساده را مدیران ما گاهی انجام نمی‌دهند که دلیلش همانطور که گفتم نداشتن اشراف اطلاعاتی و حقوقی یا جوزدگی و هیجان برای عقد قرارداد با یک مربی یا بازیکن خارجی است. من هم در باشگاه‌های مختلف مدیریت کرده‌ام هم در فوتبال هم در بسکتبال و هم در والیبال مربی و بازیکن خارجی استخدام کرده‌ام. با هیچکدام آنها  شکایت و شکایت‌کشی و پرداخت جریمه و غرامت نداشتیم. در فوتبال مشاور بکن باوئر را به باشگاه آوردم و از او مشاوره گرفتم و همکارم شد بدون هیچ مشکلی تمام این خارجی‌ها آمدند و رفتند. علتش هم این بود که صادقانه رفتار کردم به فکر این نبودم که این فرد و آن فرد پول ببرند. فرمول ساده قراردادهای موفق خارجی این است که جیب خودت را ببندی و ذهنت را باز کنی.

وی تأکید کرد: در هیچ‌جا به جز منافع ملی و منافع کشور و باشگاه به چیز دیگری در قراردادهای بین‌المللی فکر نکرده‌ام. همان مربی خارجی که آوردیم و والیبال ایران را متحول کرد و او را به یزدانی خرم معرفی کردم فقط و فقط فکرم به منافع کشور و ورزش کشور بود نه اینکه چه کسی سود یا درصدی از این قرارداد ببرد. چون می‌دانستم پولی که هزینه می‌شود چقدر سخت به دست می‌آید. برای یک دلار آن زحمت زیادی در کشور کشیده شده و نمی‌خواستم متضرر شویم. 

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در زمان مدیریتم با ۲۰-۳۰ بازیکن مربی و خارجی قرارداد امضا کرده‌ام. بازیکنان آمریکایی و آلمانی که هیچکدام طلبکار از کشورمان خارج نشدند با همه آنها تسویه حساب کردیم و به خوبی و خوشی رفتند. پس باید در عقد قراردادهای خارجی ذهنت را باز کنی و جیبت را ببندی این یک فرمول ساده است و تعجب می‌کنم که این همه پرونده بین‌المللی خارجی علیه باشگاه‌های ما به وجود آمده است. وقتی به تعهدات عمل نکنی باید چنین شرایطی پیش بیاید بعد از آن هم پول مملکت و هم آبروی مملکت می‌رود.

وی افزود: مگر می‌شود این همه پرونده بین‌المللی در فیفا و دادگاه عالی ورزش داشته باشیم. بهتر است مدیران باشگاهی ما ملی فکر کنند. مدیرعامل بعدی هم که می‌آید یک ایرانی است بنابراین نخواهند که به گردن مدیرعامل بعدی بیندازند و رفتار صادقانه‌ای داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    تو ایران پیشرفته تره ! ذهنت را آزاد کن درس بخوان بیکار باش اعتراضی هم نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس