انتقاد پاپ فرانسیس از تمرکز بر اوکراین و فراموش شدن معضل گرسنگی

رهبر کاتولیکهای جهان در یک سخنرانی از اینکه جنگ اوکراین باعث منحرف شدن حواس جهانیان از مشکل گرسنگی در جهان شده، انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز گزارش داد، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز یکشنبه در سخنرانی هفتگی خود در واتیکان اظهار کرد، جنگ در اوکراین حواس جهانیان را از مشکل اصلی جهان یعنی گرسنگی پرت کرده است و خواستار ارائه فوری کمکهای غذایی به سومالی به منظور رفع خطر قریب الوقوع قحطی در این کشور شد.

او با اشاره به منطقه شاخ آفریقا بیان داشت: مردم این منطقه  تا کنون در شرایطی بسیار نامطمئن زندگی کرده و اکنون به سبب خشکسالی در خطر مرگ قرار گرفته‌اند.

ماه جاری میلادی سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل اعلام کرد در صورت تداوم تلف شدن دام ها، افزایش هر چه بیشتر قیمت کالاهای اساسی و نرساندن کمک های بشردوستانه به دست آسیب پذیرترین اقشار در سومالی ممکن است ماه آینده میلادی رسماً در هشت منطقه این کشور وقوع قحطی را اعلام کند.

فرانسیس به مستمعین سخنرانی خود در محل میدان سنت پیتر شهر واتیکان گفت که می‌خواهد توجه مردم را به «بحران انسانی حادی که سومالی و برخی مناطق کشورهای همسایه به آن را تحت تاثیر قرار داده است» جلب کند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل(UNHCR) و شورای پناهندگان نروژ (NRC) هفته گذشته اعلام کردند که از ماه ژانویه تا کنون حدود یک میلیون نفر در سومالی آواره شده‌اند.

فرانسیس گفت: «امیدوارم همبستگی بین‌المللی بتواند پاسخی موثر را برای این وضعیت اضطراری رقم بزند.»

او ادامه داد: «متاسفانه جنگ (در اوکراین) توجه و منابع را منحرف کرده است، اما مبارزه با گرسنگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش اهدافی هستند که حداکثر تعهد را می طلبند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    تقصیر روسیه است که تسخیر 4 تا شهر رو 5 ماهه طول داده
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    خب تمرکز نکنن،مثل یمن،غزه،سوریه تا همه چیز درست بشه.گویا مشکل فقط همین تمرکز کردن هست و بس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس