کد خبر 1408191
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
001.jpg

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به غرب سوریه، حمله موشکی کرده است، ولی هنوز منابع سوری این حملات را تأیید نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از فعال شدن سامانه پدافندی در طرطوس واقع در غرب سوریه خبر می‌دهند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این حملات توسط جنگنده‌های این رژیم صورت گرفته است.

گزارشهای تأیید نشده هم حاکی از این است که صدای چند انفجار در طرطوس شنیده شده و دستکم دو موشک از حریم هوایی لبنان به سمت سوریه شلیک شده است.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به طرطوس سوریه +فیلم

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود در طرطوس، گزارش داد که صدای چند انفجار در این شهر به گوش رسیده است و تحقیقات برای علت آن همچنان ادامه دارد. سانا همچنین خبر داد که حملاتی به منطقه «قلمون» در مرزهای لبنان و سوریه صورت گرفته است.

منابع رسمی سوریه همچنین خبر دادند که سامانه پدافندی این کشور موفق شده است با این حملات مقابله کند. هنوز مشخص نیست که چند موشک شلیک شده و چند موشک رهگیری شده است.

پایگاه خبری صهیونیستی «کودکود» هم مدعی شد که چند حمله دیگر در مناطق مختلفی از سوریه انجام شده است که جزئیات آن، بعدا اعلام خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع نظامی سوریه، در خبرهای تکمیلی این حمله، گفت: حوالی ساعت ۲۰: ۵۰ شامگاه امروز، دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جنوب شرق بیروت، چند منطقه را در ریف دمشق هدف قرار داد.

به گفته این منبع، همزمان با این حمله، یک حمله دیگری هم از سمت دریا صورت گرفت که در پی آن، مناطقی در جنوب طرطوس هدف قرار گرفت، ولی پدافند هوایی ارتش سوریه، با موشکها مقابله نموده و تعدادی را سرنگون کرد.

وی خبر داد که این حمله، باعث کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر شده است.

تیر ماه گذشته هم رژیم صهیونیستی به شهرستان «الحمیدیه» در جنوب طرطوس حمله موشکی انجام داد. این حمله با چند موشک از فراز دریای مدیترانه در غرب طرابلس، چند مرغداری در اطراف شهرستان الحمیدیه در جنوب طرطوس را هدف قرار داد و این حمله به مجروح شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن منجر شد و خسارت مالی نیز بر جا گذاشت.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    ایران و روسیه که ادعا تولید پدافند هوایی پیشرفته دارن
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    چرا جواب واضح داده نمی شود . بلکه روسیه مانع هست
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    سوریه منتظر چیه؟! چرا جواب نمیده یعنی کمتر از گروههای شبه نظامی فلسطینی هست؟ اگر یک بار جواب بده دیگه اسرائیل حمله نمیکنه
  • CA ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    جوابش موشک پدافند نیست جوابش رو در تلاویو باید بگیره
  • سورنا IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    سوریه باید بلافاصله اسرائیلو بزنه باید جواب بده #نفتکش_انگلیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس