دیدار رئیس پارلمان سوریه با سفیر تهران با محوریت حملات تل‌آویو

رئیس پارلمان سوریه که میزبان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود گفت که حملات مکرر رژیم صهیونیستی، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای ایجاد بی‌ثباتی در سوریه است.

به گزارش مشرق، حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، صباغ در این دیدار بر عمق و استحکام روابط تاریخی ایران و سوریه تحکیم کرد؛ روابطی که مرهون خون شهدای دو کشور در راه دفاع از مسائل عادلانه و مقابله با سیاستهای خصمانه آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی است.

این مقام سوری، ضمن قدردانی از مواضع حمایتی ایران از سوریه، بر اهمیت تداوم تلاش برای ارتقای این روابط تأکید کرد و گفت: حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای بی‌ثباتی سوریه است.

وی همچنین تصریح کرد، چنین حملاتی فقط بر ایستادگی و وابستگی مردم سوریه به سرزمین، هویت و مقاومت آنان خواهد افزود تا در پایان، بتوانند در برابر تروریسم پیروز شوند.

سبحانی هم با بیان اینکه ایران، به ایستادگی و مقابله سوریه با تروریسم و حامیانش، اطمینان دارد، از نقش پارلمان سوریه و مجلس شورای اسلامی ایران در تحکیم رواب دوجانبه تأکید کرد.

سفیر تهران، ضمن محکوم کردن حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، گفت که چنین حملاتی در اراده و عزم ملت سوریه برای مقابله با توطئه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.

وی در پایان، به نیابت از محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی ایران، از صباغ برای سفر به تهران دعوت کرد.

دیدار رئیس پارلمان سوریه با سفیر تهران با محوریت حملات تل‌آویو

این در حالی است که پدافند هوایی سوریه شامگاه گذشته با چند موشک در آسمان شهر و استان دمشق مقابله کرد. این موشکها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک شدند که نقاطی را در دمشق هدف حمله قرار دادهند.

منابع خبری گفتند که پدافند هوایی سوریه با چهار موشک در جنوب دمشق مقابله کرده است.  مقابله با موشک‌ها در نزدیکی جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، بزرگراه دمشق-درعا و اطراف شهر «الکسوه» واقع در جنوب استان دمشق صورت گرفت.

ساعاتی پیش از این حمله نیز منابع سوری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس