کد خبر 1408108
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
سناتورهای آمریکایی وارد تایوان شدند

در اقدامی تحریک آفرین، گروهی از سناتورهای آمریکا در سفری جنجالی وارد فرودگاهی در تایوان شدند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رسانه های تایوان ورود هیئت سناتورهای آمریکایی به این منطقه را تائید کردند.

بنا به اعلام رسانه های خبری، هیئتی متشکل از قانونگذاران آمریکایی روز یکشنبه وارد تایوان شدند که سناتور دموکرات «اد مارکی» رهبری این هیئت آمریکایی را برعهده دارد و «آلن لونتال»، «دان بایر» و «آوموا آماتا» از نمایندگان کنگره آمریکا هستند که در این سفر سناتور مارکی را همراهی می کنند.

یک نهاد آمریکایی مستقر در تایوان، که عملاً نقش سفارت ایالات متحده را در این جزیره دارد، ضمن تائید ورود سناتورهای آمریکایی به تایوان این سفر را بخشی از تور گسترده تر قانونگذاران این کشور به آسیا توصیف کرد و افزود که انتظار می رود سناتورمارکی و همراهانش در این سفر روابط ایالات متحده و تایوان، امنیت، تجارت و سرمایه گذاری، زنجیره تامین، بحران آب و هوایی و دیگر موارد را در دستور کار قرار دهند.

شبکه «تی وی بی اس نیوز» تایوان نیز تصاویری از هواپیمای نظامی حامل قانونگذاران آمریکا در هنگام فرود در فرودگاه تایپه منتشر واعلام کرد که هیئت سناتورهای آمریکایی قرار است با «تسای اینگ ون» رئیس تایوان وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد تایوان دیدار و گفتگو کنند.

بنا به اعلام سایت خدمات ردیابی پرواز، قانونگذاران آمریکا با یک فروند بوئینگ C-۴۰ Clipper نیروی هوایی آمریکا که از فرودگاهی در غرب توکیو، ژاپن برخاسته بود، راهی تایوان شدند.

سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان به فاصله کمتر از دو هفته از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره صورت می گیرد، سفری که هنوز پس لرزه های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    چین باید علنا اعلام کند هواپیما های حامل سیاستمداران آمریکایی که بدون اجازه وارد خاک تایوان میشوند ،ساقط میکند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس