کد خبر 1407868
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
صدر خواستار تظاهرات مسالمت آمیز میلیونی در بغداد شد

رهبر جریان صدر از طریق شخصیت مجازی موسوم به وزیر قائد (صالح محمد العراقی) خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی یکپارچه طرفداران خود در بغداد شد.

به گزارش مشرق، صالح محمد العراقی در توییتی نوشت: این ندای آخر من است. و پس از تقسیم شدن اعتراضات به دو اردوگاه، ذمه خود را در برابر پروردگارم، پدرم و ملتم پاک کرده‌ام. بر من واجب شد که بررسی کنم کدام یک از اردوگاه‌ها تعدادشان بیشتر است و ملت نسبت به آن همراهتر است صرف نظر از وابستگی هایشان.

او مشخص نکرده است که این تظاهرات چه زمانی قرار است انجام شود.

وی در این توییت از ملت عراق اعم از «عشایر و طیف ها و طوایف و زن و مرد و پیر و جوان و کودک» خواست تا به یاری عراق «برای اصلاحات و نجات آنچه از آن باقی مانده است» بیایند تا به گفته او «لقمه آسانی برای فساد، ظلم، شبه نظامیان، تبعیت کنندگان از خارج و هواهای احزاب فاسد و حاکم نشوند.»

او این دعوت را «پایان فرصت آخر» از طریق «تظاهرات مسالمت آمیز میلیونی یکپارچه از همه استان های عراق و مناطق و روستاها، کوچه ها و منازل با روی آوردن به بغداد و میدان التحریر» و پس از آن به سوی تحصن کنندگان (در منطقه سبز) خواند.

این دعوت صدر به تظاهرات پس از آن انجام می شود که کمیته سازماندهی تظاهرات حمایت از مشروعیت در بغداد نیز اقدام به «تحصن باز» در کنار منطقه سبز کرد و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز گفت که «خیابان های عراق در احتکار یک جریان سیاسی نیست.»

چارچوب هماهنگی شیعی عراق سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «محمد شیاع السودانی» با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد؛ اعتراضی که منجر به ورود معترضان صدری به منطقه سبز بغداد و پارلمان این کشور و سپس تحصن در محوطه پارلمان شد.

تحصن صدری‌ها باعث شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان این کشور طی هفته های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت وگو شود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد اما جریان‌های سیاسی این کشور به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون و با وجود گذشت ۱۰ ماه از برگزاری این رویداد، نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • M. شیراز IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 1
    چقدرشباهت بین جریان صدر واصلاح طلبان ایرانه.. هردو حرمت ماه محرم را شکستن هردوبه امنیت اورندگان حمله کردن اصلاحات به سپاه ومقاومت و... صدری ها به حشدالشعبی... زمانی ک حشدالشعبی داشت باداعش میجنگید و جان خودشون توراه عراق میزاشتن این افراد صدری توخیابانهای عراق داشتن اغتشاش میکردن وتوان نیروی مبارزه باداعش راگرفته بودن. بهرحال کسی ک استعفاداده وگورشو گم کرده اوج نامردیه ک اینجوربادلارهای امارات وانگلیس وغرب دوباره درپی قدرت باشه. صدرمیخوادتمام مخالفانش راحذف کنه اونم تو عراقی ک چندین حزب وطایفه هستن راهی بسیارمحال ونشدنی. شیعه ی انگلیسی ک فقط برای قدرت ونفوذخودش میجنگه وبجای کمک به ملت عراق بودجه ها وکمکهارامیگیرن پخش میکنن بین یمشت جوان خام وازفضای مجازی نیروکشی میکنن مردبودن این پولهایی ک خرج اغتشاش میکنن کمک ملت جنگ زده میکردن.. کاظمی وصدروبارزانی ها. همان موسوی وخاتمی وکروبی ایرانن سرتاپادرخدمت غرب و... برده هاوغلامان حلقه بگوش کم سروکلشون واسه ناامنی پیدامیشه خدابه دادعراق وملت جنگ زدشون برسه
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 0
    اینهم موسوی عراقه ... چقدر شبیه همند!!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    کوچه باز کن برای دشمن!!!
  • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    آخرش مشخص نشد این آقای صدر چه کاره عراقه ، انگار میخواهد برادر کشی راه بیاندازه، البته خودش گفته آرزو دارد کودتای نظامی بشود به شیوه مصر. خدا متوهم را شفا دهد که بیماری سختی است.
  • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    آخرش مشخص نشد این آقای صدر چه کاره عراقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس